Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjolvir schreef:Manus geeft doorgaans wel goede werkwillige nakomelingen, meestal ook wel aan de maat (groot) voor het geval je dat zoekt.
Maar ehhh, gezien je afstammingen zit er nogal wat variatie in wat je denkt te zoeken....
Wat wil je met het paard gaan doen? Afh. daarvan misschien slim om alvast te bedenken of dat ras wel of niet bij je past.
(en ik ben de laatste die gaat zeggen dat je met een fjord niet de sport in kan, want hier doen ze dat ook gewoon. Maar is niet altijd de meest voor de hand liggende keuze.)
Shakiralove4 schreef:paardje1983 schreef:Van Zeoliet kan je beter afblijven. In de paardenmond zeggen ze Zeoliet brengt verdriet.
Huh ? Waarom zeggen ze dat deze is echt heel lief
mairead schreef:Het zijn wel heel verschillende paarden: 1 Fjord en 3 Warmbloeden zo te zien...
Oriënteer je eerst op wat je wilt gaan doen met het paard: wil je voornamelijk recreatief rijden of vind je het niet erg om wat harder je best te moeten doen met wedstrijden? Dan is een Fjord misschien wel geschikt.
Wil je echt wat hogerop komen in de wedstrijden? Dan kan je beter voor een warmbloedpaard of een sportpony gaan. En dan heb je bij warmbloeden ook nog zoveel verschillende fokrichtingen...
Oriënteer je ook op wat er allemaal komt kijken bij een eigen paard. Je moet de tijd en het geld hebben.
Ben je nog minderjarig? Dan moet je de goedkeuring van je ouders hebben en ben je financieel waarschijnlijk ook voor een groot deel van hen afhankelijk.
Studeer je nog/ga je nog naar school? Dan zou ik nog even wachten, want een eigen paard kost heel veel tijd.
Een verzorgpony is dan ideaal, want dan heb je wel de lusten maar niet de lasten.

paardje1983 schreef:Shakiralove4 schreef:
Huh ? Waarom zeggen ze dat deze is echt heel lief
Kan best heel lief zijn, maar als ze aan het werk moeten zijn ze niet voor 100% te vertrouwen en staan ook om bekent om de mensen gericht er af te gooien. Zijn wel altijd uitzonderingen. Dat zeggen de echte paardenmensen
Shakiralove4 schreef:ingvdh schreef:ik zou eerst een of twee keer langsgaan ipv af te gaan op de foto en leuke omschrijving.
mijn ervaring is dat een paard in het echt heel anders is dan de beschrijving. Maak een afspraak en ga kijken, maar koop niet van een plaatje.
Ben al bij alle paarden wezen kijken
Shakiralove4 schreef:Ben al bij alle paarden wezen kijken
paardje1983 schreef:Van Zeoliet kan je beter afblijven. In de paardenmond zeggen ze Zeoliet brengt verdriet.