Hoe oud is je pony en hoe groot? Hij ziet er op de foto vrij puppy uit. Springen is wel erg belastend, zeker zo'n hoogte voor zo'n klein ding! Ik denk dat je niet moet kijken naar zo hoog mogelijk, maar heeft de pony er plezier in, en proberen zijn techniek te verbeteren, bijvoorbeeld door draf/galopbalkjes en lage in/uitjes. Nogmaals, vind ik het afhangen van de leeftijd en de stokmaat van de pony. Maar 1.10 voor een Shetlander vind ik wel heel erg hoog...
smurffie
Geplaatst: 23-05-15 08:41
Als een paard uitgegroeid is kun je rustig wat hoog springen voor 1 keertje, je moet het niet wekelijks willen. Maar hou wel in de gaten dat ze pas bij 8 jaar echt "klaar" zijn. Voor een pony 3/3,5 is niet laten vrij springen, dat is veel te belastend en gaan ze echt kapot van.
Staat in zijn profiel maar kan ook oude informatie zijn
Weggebokt
Geplaatst: 23-05-15 11:27
Als ie echt 2 is, terug in de wei zetten en komende maanden niks mee doen. Enkel ze aan het halster mee laten lopen. Verder echt niks mee doen, hoe maak je je pony kapot
Anoniem
Geplaatst: 23-05-15 11:27
Profiel is gisteren bijgewerkt.
Weggebokt
Geplaatst: 23-05-15 11:28
Myrthe2003 schreef:
Staat in zijn profiel maar kan ook oude informatie zijn
Het is echt heel schadelijk voor de gewrichten van je paardje om hem op deze leeftijd al zo te belasten. Als je nog lang van je pony's wil genieten, zul je ze de rust moeten geven die bij hun leeftijd hoort.
Als die pony echt twee is, stop er álsjeblieft mee... Anders misschien rustig gaan verhogen, maar ik denk dat 1.10 al best hoog is voor een Shet. Misschien kan je wat informatie op doen op de instagram van 1itscrunchtime1?
lora22
Geplaatst: 23-05-15 12:19
Ik zou niet hoger gaan, eigenlijk gewoon ermee stoppen... En verder gaan als je pony rond de 3/4 is! Laat je pony's nu lekker op het land staan en pak ze om te poetsen of om een rondje te wandelen
tjaa ik wist dit niet en mijn pony is 2.. maar dit heeft niks te maken met dat warme bovenbeen. ik wil jullie bedanken en ga nu ook echt stoppen! dankjewel allemaal hoop dat mijn pony geen pijn heeft!
Het zoveelste topic, kreupel, hoefzweer, bevangen, lees je eerst eens een keer in hoe je met pony's omgaat en wat je er op de juiste manier mee kunt doen. Volgens mij zijn jij en je vriendinnetje er alleen maar op uit om reltopics te veroorzaken ten koste van de pony's.