Zou je een band met een manegepony kunnen krijgen? Ik rijd op een kleinschalige manege, maar ik kom er maar 1 keer per week... Ik was dus benieuwd of dat zou kunnen, en zo ja, hoe je zo'n band met zo'n pony opbouwt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kesha1 schreef:Ik heb wel met 2 manege pony's een band gehad. Dit waren wel pony's waar niet veel mensen op reden door lastigheid/slecht naam gekregen. Ik ben er echt kapot van geweest toen ze weg waren, dus ja het kan
Cinnepin schreef:kesha1 schreef:Ik heb wel met 2 manege pony's een band gehad. Dit waren wel pony's waar niet veel mensen op reden door lastigheid/slecht naam gekregen. Ik ben er echt kapot van geweest toen ze weg waren, dus ja het kan
Jij was er kapot van, jij zag het als een band, maar was dat wederzijds?
Je kan erg kapot zijn als er een paard uit je leven verdwijnt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk een wederzijdse band hebt gehad.
Kwantiteit boven kwaliteit. Het lijkt me alleen dat een paard zich niet zo hecht aan al die verschillende mensen die poetsen, opzadelen, rijden en weer afzadelen. Appelmoes_11 schreef:Ik denk dat maar 1x in de week komen niet uitmaakt. Als jij alleen maar 1x per week een voerbeurt doet, staan alle paarden te springen als ze je zien hoorKwantiteit boven kwaliteit. Het lijkt me alleen dat een paard zich niet zo hecht aan al die verschillende mensen die poetsen, opzadelen, rijden en weer afzadelen.
Yezzi schreef:Appelmoes_11 schreef:Ik denk dat maar 1x in de week komen niet uitmaakt. Als jij alleen maar 1x per week een voerbeurt doet, staan alle paarden te springen als ze je zien hoorKwantiteit boven kwaliteit. Het lijkt me alleen dat een paard zich niet zo hecht aan al die verschillende mensen die poetsen, opzadelen, rijden en weer afzadelen.
Een voerbeurt is heel wat anders dan een manegelesje hè. Daarbij geloof ik niet dat alle pony's hinnikend in hun stal staan als ze je langs zien lopen zonder voerkar maar dat terzijde.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ze ook reageren als je zonder kruiwagen langskomt, wel wat minder enthousiast.
Appelmoes_11 schreef:Yezzi schreef:Een voerbeurt is heel wat anders dan een manegelesje hè. Daarbij geloof ik niet dat alle pony's hinnikend in hun stal staan als ze je langs zien lopen zonder voerkar maar dat terzijde.
Dat zeg ik toch, dat een voerbeurt anders is dan een manegeles?Mijn persoonlijke ervaring is dat ze ook reageren als je zonder kruiwagen langskomt, wel wat minder enthousiast.