Verjaardag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isathjeee

Verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:25

Hoi,
Mijn pony is 25 mei jarig ze word 3!
Hoe 'vieren' jullie de verjaardagen van jullie paard?
En maken jullie een paardentaart? zoja laat het recept hier achter ;)

Alvast bedankt!

vuurneon

Re: Verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:33

Niet, ik vergeet het zelfs :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:47

VS >> YRT

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:50

Alvast gefeliciteerd! Misschien kun je leuke ideetjes hier vinden? [VS] Gezonde, lekkere paardentaart recept gezocht
Met de verjaardag van mijn verzorgpony's geef ik ze vaak een lekkere lange poetsbeurt, veel snoepjes en doe ik dingen die ze leuk vinden!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:50

ik maakte altijd een paardentaart van slobber, maar hoe weet ik niet meer, zal vast een recept p google staan

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:53

Ik doe een fotoshoot met vlaggetjes, borstel mijn paard uitgebreid of was hem, verwen hem en geef taart. :P Taart kun je maken met verschillende soorten fruit, dat in een leuk patroon in een bakje leggen, en misschien wat biks of iets wat je pony lekker vind erbij.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:54

Ik koop een heel brood en hol hem uit, stop hem heeeeeelemaal vol met slobber, wortels, appel, suikerklontjes, noem maar op. in de stal donderen en het plezier kan beginnen ;) Stal zit wel helemaal onder achteraf -O-

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:54

Ik zet een zoetsappig stukje op Facebook en post daarbij een paar foto's.
't Zijn tegenwoordig meer de verjaardagen van m'n overleden hengsten. Die blijven je toch wat meer bij. -O-

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:13

Leuk, alvast gefeliciteerd! Mijn paardentaartrecept:
Koop:
2 winterpenen
2 appels
een halfje brood
beetje paardenbrokken of paardenmuesli

Recept:
Pak een paardenbakvorm, het liefste eentje waar je de kant los kan maken van de bodem.
Pak het brood, en een kom, en doe hier 5 boterhammen in. Met vers brood lukt het t beste! Pak nu dan zo'n 100 mL water. Begin het brood te kneden smane met het water. Het moet een bal worden. Beete plakkerig mag, maar niet te! Als het kneden niet lukt, doe er meer water in, en als de bal te plakkerig is, doe er nog een boterham bij! Als deze bal af is, en je bent tevreden, pak dan de bal en doe die in de bakvorm. Maak er een platte bodem van. De bodem moet dus minstens 1 cm dik zijn, dus als ie te dun is, moeten er meer boterhammen en dus ook water bij! Er mogen geen gaten in de bodem zitten, t moet helemaal dicht zijn... Strooi wat brokken of muesli over deze bodem, evt klein beetje meel, maar zeker niet te veel! (er moet trouwens overal zo min mogelijk gist in zitten). Doe dit 5 minuten in de oven, op 200 graden.
Als je dit uit de oven haalt, snij dan een winterwortel in plakjes van een paar mm. Strooi dit over de nog warme bodem en maak er een rechte 'boel' van! Snij vervolgens een appel in kleine partjes en verdeel dit ook weer. Als er hier en daar wat luchtplekken zijn, waar dus niks zit, geeft dat niet - dat vullen we zo weer op.
pak nu weer de kom met brood en ga weer een paar boterhammen pakken en met weater weer kenden. Dit keer mag de tussenlaag van brood iets dunner zijn, tussen 0,5 en een cm is wel voldoende dus. Vul alle luchtgaten op en maak weer een gladde tussenlaag. Nogmaals- alles moet dicht zijn en nergens gaten! Zet dit weer 5 minuten in de oven.
Na 5 minuten haal je dit er weer uit. Als het goed is, zijn nu alle boterhammen op! Nu kan je de tweede winterpeen 'slachten', weer in dunne plakjes. Hetzelfde geldt voor de appel :-) . Desnoods leg je de partjes appel in een rondje als een soort krans tegen de buitenkant, Strooi je een paar handjes brokjes in het midden, waar dus de appel niet is en je t brood nog ziet, zodat alles weer plat wordt maar je wel gewoon de taart kan bewegen zonder dat alle brokjes overal heen vliegen :-P . Eventueel kan je de wortel in het midden in een 3 vormen of bijvoorbeeld het hoofd van je paard na'leggen'. Eigenlijk moet je nu meteen de taart geven, dat vinden ze het lekkerste!

Stuur je een foto van de taart of plaats je dat hier in t topic? Veel plezier en succes! (Oja, mijn paarden vinden t altijd heeeeeel lekker :-) )

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:16

ik doe een beetje eten (eerst brok) in hun bak en dan maak ik laagjes. ik werk t af met wat snoepjes :D heel simpel maar lekker O:)

Isathjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 22:56

Anniek22 schreef:
Leuk, alvast gefeliciteerd! Mijn paardentaartrecept:
Koop:
2 winterpenen
2 appels
een halfje brood
beetje paardenbrokken of paardenmuesli

Recept:
Pak een paardenbakvorm, het liefste eentje waar je de kant los kan maken van de bodem.
Pak het brood, en een kom, en doe hier 5 boterhammen in. Met vers brood lukt het t beste! Pak nu dan zo'n 100 mL water. Begin het brood te kneden smane met het water. Het moet een bal worden. Beete plakkerig mag, maar niet te! Als het kneden niet lukt, doe er meer water in, en als de bal te plakkerig is, doe er nog een boterham bij! Als deze bal af is, en je bent tevreden, pak dan de bal en doe die in de bakvorm. Maak er een platte bodem van. De bodem moet dus minstens 1 cm dik zijn, dus als ie te dun is, moeten er meer boterhammen en dus ook water bij! Er mogen geen gaten in de bodem zitten, t moet helemaal dicht zijn... Strooi wat brokken of muesli over deze bodem, evt klein beetje meel, maar zeker niet te veel! (er moet trouwens overal zo min mogelijk gist in zitten). Doe dit 5 minuten in de oven, op 200 graden.
Als je dit uit de oven haalt, snij dan een winterwortel in plakjes van een paar mm. Strooi dit over de nog warme bodem en maak er een rechte 'boel' van! Snij vervolgens een appel in kleine partjes en verdeel dit ook weer. Als er hier en daar wat luchtplekken zijn, waar dus niks zit, geeft dat niet - dat vullen we zo weer op.
pak nu weer de kom met brood en ga weer een paar boterhammen pakken en met weater weer kenden. Dit keer mag de tussenlaag van brood iets dunner zijn, tussen 0,5 en een cm is wel voldoende dus. Vul alle luchtgaten op en maak weer een gladde tussenlaag. Nogmaals- alles moet dicht zijn en nergens gaten! Zet dit weer 5 minuten in de oven.
Na 5 minuten haal je dit er weer uit. Als het goed is, zijn nu alle boterhammen op! Nu kan je de tweede winterpeen 'slachten', weer in dunne plakjes. Hetzelfde geldt voor de appel :-) . Desnoods leg je de partjes appel in een rondje als een soort krans tegen de buitenkant, Strooi je een paar handjes brokjes in het midden, waar dus de appel niet is en je t brood nog ziet, zodat alles weer plat wordt maar je wel gewoon de taart kan bewegen zonder dat alle brokjes overal heen vliegen :-P . Eventueel kan je de wortel in het midden in een 3 vormen of bijvoorbeeld het hoofd van je paard na'leggen'. Eigenlijk moet je nu meteen de taart geven, dat vinden ze het lekkerste!

Stuur je een foto van de taart of plaats je dat hier in t topic? Veel plezier en succes! (Oja, mijn paarden vinden t altijd heeeeeel lekker :-) )

Ik ga dit zeker maken! Ik zal alle foto's van de verjaardag in dit topic zetten!!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:26

Biks. Taart:

Wat heb je nodig?
* 0,5-1 kilo biks (zeker genoeg)
* Worteltjes
* Appels(2 a 3 is meestal genoeg
* Stroop
* Muesli(paarden)
* Brood(4 plakjes ong.)

* een emmer
* een bak of taartvorm
* een snijplankje
* snijmesje
* Heet water voor in de emmer

Wat moet je doen?
* Je doet heet water in de emmer en doet biks erbij, de biks laat je uitzetten tot dat het een soort smurrie is(geen stukjes)
* Je snijdt de wortels en appels in stukjes, die doe je bij de biks en dat roer je een beetje door elkaar.
* Dan doe je in de uiteindelijke taartvorm de onderste laag met brood.
* Zodra de biks goed is uitgezet doe je de stroop erbij
* Je laat de bak nog even staan en dan als de biks écht goed is uitgezet en je vind dat je er genoeg appel,wortel enz. in hebt gedaan, dan doe je het bij de taartvorm in.
* Als de taart mooi plat is kan je hem het beste een dag laten staan, in een koele plek: Garage,bijkeuken enz. je kan het best de taart zo laat mogelijk versieren, en voila!

Als je zelf nog een idee hebt wat je erdoor kan doen dan kan je dat natuurlijk zelf toevoegen, de 'bikstaart' moet een nachtje staan.

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:35

Brokken mengen met water en laten opdrogen, er dingen bij doen naar keuze :9

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:16

Het is ook leuk om een 'paardensalade' te maken:
Wat nodig?:
- 2 winterpenen
- 2 appels
- 2 sneetjes oud bruin brood
- een beetje sla naar keuze
- Evt een beetje honing/Appelmoes

- een plastic bak / taartvorm
- een rasp
- een schilmesje
- je Handen :+

Recept:
Als eerst ga je de wortels raspen, appels Schillen en in partjes snijden, brood in stukken scheuren.
Dan pak je de bak/taartvorm waar je alles in gaat doen en begin je met een beetje sla , daar strooi je wat geraspte wortel overheen een paard stukjes Appel en brood en dat herhaal je tot de bak bijna vol zit Dan giet je er een klein beetje honing/appelmoes overheen en een klein beetje wortel.
Dit ga je allemaal door elkaar husselen en Klaar is je salade! Wat je over hebt kan je aan je paard voeren als extra verwenning :)

Voor de rest kan je je paard lekker uitgebreid gaan poetsen / wassen en daarna lekker wandelen, ook is een fotoshoot met vlaggetjes en ballonnen erg leuk!

Nou hier heb je wel wat aan denk ik haha :D
Alvast gefeliciteerd met je paard/pony en veel plezier met het maken van een leuke salade/ taart *\o/*

marijnwerff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:53

Hallo,
Meestal maak ik een taart of een smoothie :j . Recepten komen van youtube. Soms geef ik ook nog een cadeautje :D . Een nieuw halster, dekje, snoepjes, etc. Ik ben trouwens 24 mei jarig *\o/*
Groetjess