Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en dat terwijl hij steigerend in mijn nek hing de eerste keer dat ik hem uit het weiland haalde.
Ik houd bijvoorbeeld van koele, redelijk voorwaartse paardjes met humor. Zodra ik een paard grappig vind en me niet erger aan bijvoorbeeld gedrag of manier van reageren dan zit het goed. Een echte klik had ik ook met zo'n drie paarden op deze stal, dat was zo opstappen en wegrijden en elkaar heel goed aanvoelen. Voor sommige paarden moet je dan meer moeite doen, of vind je toch vervelend reageren, en dan is de 'klik' er voor mij niet (hoewel je er dan nog veel van kunt leren, en hoewel sommige mensen een 'uitdaging' juist weer leuk vinden..) Kortom: voor iedereen kan dat anders zijn!
Zelfs voordat ik er überhaupt op had gezeten, dus met rijden had het bij mij niks te maken. Het is een soort gevoel dat alles klopt. Dat alles op z'n plek valt. Ik werd zelfs een beetje emotioneel terwijl ik toch meestal vrii koelbloedig ben 
Bij mijn andere verzorgpony was de klik er wel meteen, maar heb ik nooit zo'n intense band opgebouwd als met de pony die ik hierboven beschreef.
Toen ik een nieuw paard kreeg waren er paarden waarvan het rijden totaal niet ging en we gewoon geen klik hadden. En dan de laatste die ik testte was perfect. Alles ging super. En in de omgang ook. En nu is hij de mijne.