trailerlaad probleem.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

selinafaber

trailerlaad probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:42

Heey,

Ik rij met mijn pony inmiddels M1 en ben dus al op vele wedstrijden in mijn regio geweest.
Wat je dan altijd ziet is dat mensen problemen hebben met het opladen, ook ik ben daar 1 van mijn pony loopt nu nog steeds niet als een braaf paardje de trailer op. Maar met 1 manier gaat ze toch!

Er zijn altijd meerdere pony's en paarden die er niet op willen. Meestal wordt er dan heel hard aan het touw getrokken of de longeerlijn erachter. Een tik op de achterhand zie je ook nog wel eens. Dit waren ook een paar manieren die ik sowieso niet wilde. Maar als je dan maar weer eens ging oefenen en je was weer twee uren weg en dan kwam je weer terug en zei jw ja ze stond er weer met twee benen op dan wordt je het zat en ga je toch maar eens de longwerlijn proberen. Dat lumte bij ons drie keer toen hoefde ze de longeerlijn maar te zien en ze stond nog verder van de trailer af. Ook heben we wel steeds voetje voor voetje geprobeerd maar dat was ook geen succes. Dan geef je op het laatst op en weetje het niet meer. Maar via iemand zijn wij toen bij paardaardig.nl terecht gekomen. Zij doen het op de monty roberts manier met een monty roberts halster en hun hulpen. Het is een dier vriendelijke manier waarop je de leider van je paard bent. Het vereist wem heel veel geduld en doordat ik de tegen druk niet had kon ik het niet en moest ze nog een paar keer komen zodst ze het mijn vader ook kon leren. Dat ging beter mijn vader had meer geduld en was iets sterker zodat als ze druk gaf dan kon hij tegendruk geven.

Doordat wij het nu op deze manier doen kan om al drie jaar op wedstrijd zonder dat ik mijn paard de trailer in moet jagen. Deze manier gaat in rust en we herhalen elke keer weer hetzelfde het gaat nooit op een andere manier. Ik ben echt blij dat wij deze mensen hebben ontdekt.

Vraagje? Vraag maar

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: trailerlaad probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:22

TAO -> YRT

janex

Re: trailerlaad probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:05

Mooi dat jullie het zo opgelost hebben ! Nu zit je ook niet met de stress van, ohh als ze de trailer dit keer maar opgaat . :)

selinafaber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 17:45

janex schreef:
Mooi dat jullie het zo opgelost hebben ! Nu zit je ook niet met de stress van, ohh als ze de trailer dit keer maar opgaat . :)

En het is gewoon een fijen manier want ik bindt het maar niks met een longe enzo

selinafaber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 20:42

C_arola schreef:
TAO -> YRT

Wat betekend dit? Hihi