Wat je allemaal mee maakt bij buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMinimiltonx

Wat je allemaal mee maakt bij buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:51

Hoi iedereen :D
Er was al is zoon topic gemaakt alleen dat is al een tijdje geleden
Dus ik wou weer zoon topic aanmaken *\o/*
Het is simpel, je schrijft gewoon op wat je hebt meegemaakt bij buitenrijden :+
Veel Plezier Iedereen!! :D

Hier een van mij :

Ik ging weer is buiten rijden een vandaag nog omdat het zonnetje scheen enzz. *\o/*
Alleen toen ik er een maal was begon die allemaal te dribbelen en gek te doenn :Y)
Toen kwamen er mensen aan en die begonnen ''Paarden geluiden te maken'' en dus dat was zo mislukt :j
Toen begon ik super hard te lachen op paard alleen hun begrepen niet waarom ik lachte :+

TinkerTreas

Re: Wat je allemaal mee maakt bij buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:05

Ik heb jaren geleden eens gehad dat mijn toenmalige tinker niet langs een stilstaande vrachtwagen durfde. Zij gaf nooit ergens om, dus dat was al vreemd.
Uiteindelijk ging ze er met een hoop heisa en hard knorrend o
heen. Toen draaide ze zich hard blazend en knorrend om richting bosjes naast de vrachtwagen.
Stonden we daar oog in oog met een man die blijkbaar erg hoge nood had, leuter nog uit zijn broek. Haha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:17

BRT → YRT

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:20

Mischien niet te paard maar wel opweg naar paard, met een paar stalgenootjes. Zien we een man langs de weg in de berm wat vreemd doen... wat bleek nou.. hij zat ongeneerd te.. poepen en had zelfs doekjes voor.. het af te vegen bij zich, bahbah. Ik had een hardloper dat nog nooit zien doen, en nog niet eens op een beschutte plek, bah bah x0x

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:31

ik ben een keer op buitenrit gegaan in men eentje. met een haflingertje. we reden lekker door het bos. lekker stappen draven. en uiteindelijk maar een galopje. dat vond ze zo mooi dus ze ging steeds harder. ik was toen 13 ofzo en men puppy armpjes hield ik er niks aan. tot ze ineens stil ging staan en zich omdraaide. ik laserde er keihard van af en viel vol in de modder. men paard rende er vandoor. ik goed schagerijnig terug aan het lopen. ik voelde de modder gewoon van men cap afdruipen. stopt er een auto naast me er stapt een man uit die beleeft vraagt goh ben je mischien je paard kwijt. waar ik zwaar geiriteerd op antwoorde NEE IK LOOP ALTIJD ZO DOOR HET BOS. uit eindelijk bleek dat deze mensen men pony hadden gevangen en zijn vrouw nog bij het paard was blijven staan:$
later meneer en mevrouw toch maar even vriendelijk bedankt

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:18

Op mijn eerste buitenrit kwamen we een babyhertje tegen (ik weet niet hoe je die noemt := ) maar toen begon het paard van de begeleidster te blazen en boos te doen naar dat babyhertje hij was het er niet mee eens :+ heb ook wel eens meegemaakt dat de pony waar ik toen op zat allemaal bokkensprongen begon te maken en zo langs de begeleidster heen rende en toen dacht de Shire die mee was dat het wel leuk zou zijn als hij ook mee ging doen dusja toen rende er een dikke Shire samen met een rank pony'tje door het bos heen _O-
Ik kan wel om al die verhalen die je voorbij ziet komen erg lachen :o :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:21

Jaren geleden ging ik rijden met mn pony rijden en het was super lekker weer. Was ik lekker aan het rijden is de zon weg gaat het super hard onweren:O
En het regende zooo hard.. We waren toen in het bos en wist echt niet wat ik doen moest.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:23

Heb mijn paardje nog maar 7/8 weekjes maar al genoeg meegemaakt hihi. Zo ging ze ineens midden op een berg steigeren omdat ze een vogelhuis zag :P . En toen we op buitenrit waren en er kwam een ligfiets aan, was haar eerste reactie 'WEGWEZUHHH' en dat probeerde ze dan ook steigerend en rennend :+.

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:25

Een tijdje gelden was ik op buitenrit met een vriendin, en we kwamen op een pad waar we vaak langs komen. En daar is een huis, en daar stond het hek van open en er liep een hond los, normaal zagen we daar nooit honden dus liepen we verder en wisselde we even om (mijn vriendin zat op mijn pony) dus ik zat op mijn pony komt die hond in een keer naar ons toe rennen, de hond zag er vriendelijk uit dus dacht ik niet na en lag ik mijn zweep heel even op de grond om op te stappen. Komt die hond dichterbij en pakt ie in een keer mijn zweep..... :')

Lang verhaal kort gemaakt, als je ooit langs een huis komt met een los lopende hond leg niet je zweep op de grond want dan pakt de hond hem en loop je een kwartier lang een hond te lokken met paardensnoepjes :o

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:32

toen ik nog een klein meisje was.....

reed met me zus en ons buurmeisje door het dorp.
er stonden paar jongen de paarden op te ruien me buurmeisje werd wat bang en ging in draf weg, me zus volgde haar al snel.
ik had er geen behoefde bij om te draven.
Maar me pony bedacht zich niet begon te stijgeren en golepeerde volop weg, toen waren de jongen wel snel stil
en jah daar rij je dan als 6 jaarige :+

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:35

oja nog een verhaal mijn vriend kan heel goed met paarden zolang hij er maar niet op hoeft. afgelopen zomer waren we op vakantie bij het strand in de buurt en ik wou zo graag een keer een strand rit maken. wij gezocht naar een manege daar in de buurt en uiteraard hebben wie die gevonden. men vriend wou dan ook wel mee maar dan wel een kort ritje. de meneer van de manege zei dat hij de volgende dag nog een groep had voor een rit van 3 uur. na veel zeuren heb ik men vriend zover gekregen en ging hij toch mee. een beetje draven enzo kan hij wel maar daar houd het ook wel op. ik kreeg een leuk dressuur paard mee en men vriend mocht op een tinkerxshire die nergens naar luisterde en gewoon lekker eigenwijs was XD naar 20 min stappen gingen we een stukje draven men vriend knalde toen al gelijk met zen ''klokkenspel" op het zadel dus voor hem was de lol er al af :P. naar een tijdje kwamen we bij de duinen aan waar een ruiterpad onder langs liep maar het paard van men vriend vond het nodig om de duinen te beklimmen xD dus ineens stond hij verticaal in de duinen en kreeg zen paard niet meer in beweging XD naar veel geruzie kreeg hij hem weer op het pad. toen we eenmaal op het strand aan kwamen wisten de paarden precies wanneer ze mochten galopperen voor het paard van men vriend die liep al jaren mee. maar die ging eerder dan de rest. men vriend reed 2 plaasten achter me en ineens kwam hij in een hand galopje voorbij (het gezicht dat hij trok vergeet ik nooit meer) ik lag dubbel van het lachen. vervolgens vraag ik aan men vriend en hoe is dat nou dat gallopeeren, maar hij had niet door dat hij gegallopeerd had hij dacht dat zen paard gewoon raar deed. ik heb hem uitgelegd hoe de verlichte zit werkt en dat dat een stuk makkelijker is. toen we dan eenmaal mochten galoperen hoor ik ineens een oer kreet achter me en daar kwam men vriend aan luit brullend en aandrijvend aan het kon hem niet hard genoeg gaan XD naar de rit heeft hij me wel duidlijk gemaakt dat hij nooit meer op een paard stapt:P

Heleenxpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:51

hihi al die verhalen _O-

mijn verzorgpony was een keer op buitenrit heel braaf (normaal ook wel maar heel druk) en we waren al weer bijna terug op de boerderij ( ongeveer tien meter en we waren weer terug). we kwamen een familie tegen van twee ouders en twee kleine kindjes. de kinderen zaten op van die kleine loopfietsjes en ik voelde summer al helemaal groot worden en die neusgaten gingen wijd open staan. ik dacht als ik rustig blijf dan gaat ze er wel met een boog omheen maar blijkbaar waren die fietsjes heel erg eng :j .
ik spoorde der aan en ze liep eerst achteruit en daarna draaide ze zich half steigerend om om weg te gaan rennen, gelukkig kon ik der net optijd met veel moeite tegen houden. toen maar gevraagd aan die meisjes of ze even stil wilden gaan staan en toen weer geprobeerd maar summer liep weer achteruit dus toen was mn vriendin maar van der fiets afgestapt en er naast gelopen om er langs te kunnen gaan :=

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:52

Hahahaha @chrystallady wat had ik zijn gezicht graag gezien!!
Ik en een vriendin reden in het bos, staat er een man in een lange, soort van plastic jas. Die draait zich ineens om en gooit zn jas open!! Hij was helemaal naakt daaronder :r (Gelukkig) renden de paarden snel weg, want die schrokken van zijn jas (of wat anders)! :')

kimvaneijlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:32

ik ging in de zomer met mn pony zwemmem alleen durfde die er ineens niet in.. dus ik stap af en loop met hem het water in. Dus ik wou er uiteindelijk weer opspringen.. alleen toen ik er half oplag nam ie ff een sprintje dus viel ik in t water met me gezicht in de modder! :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:38

Potloodvent ineens voor je neus.
Man met handwapen en briefje, dronken (walm alcohol kwam je te gemoed)
Uiteindelijk door gereden en snel de politie gebeld, die hebben het verder afgehandeld.
Een koppeltje in het bos...
2 loslopende honden die me heel lang stuk hebben gevolgd, geen halsband niets.. uiteindelijk teruggedraaid, kon ze niet aanhalen.
Paar Chinezen die vol enthousiasme op de foto wouden met paard :')
...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:39

Ik keek niet goed en reed onder een tak door, maar alleen mn pony paste er onder door en toen ben ik er zo afgeschoven :')

Zelfde pony, shetlander trouwens, was ik aan het rijden kreeg ik de vraah of het een paard of een pony was. Ik "een pony" mevrouw "oh hij is zo dik als een paard" >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:46

Ik heb ooit de springschoen van het paard van een stalgenoot gevonden die ze verloren was :D _O-

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:47

ik was eens buiten aan het rijden en m'n vader liep mee met de shet. mijn paard wilde weereens ergens niet langs. dus ik zei tegen m'n vader. loop jij maar vast vooruit dan komt ie vanzelf achter je aan. kwamen er wat oudere mensen aan wandelen en en die mevrouw was volgensmij ernstig bang voor paarden dus ze verstopte zich achter een boom. dus ik verzocht die mevrouw vriendelijk of ze misschien achter de boom vandaan wilde komen, omdat mijn paard toen helemaal niet meer wist waar die het zoeken moest. begon ze bijna hard te lopen in de richting waar mijn vader alvast vooruit liep, M'n vader had niks door en de mevrouw begon helemaal tegen mijn vader uit te vallen over dat meisje met die grote wilde hengst (merrie dus) zomaar alleen in het bos, terwijl m'n vader gewoon met mij mee was maar hij had tenminste een braaf veulentje aan het touw volgens de beste mevrouw.

En al die tijd stond de man van die vrouw een beetje bij mij te praten over wat voor mooi paard ik had :+

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:09

Ik heb meerdere dingen meegemaakt met mijn verzorgtinker :+

1: ik liep naast Duuk, mijn verzorgpaard, toen er een man met een loslopende hond aankwam. De hond was een beetje heel erg bang en rende helemaal terug naar zijn huis :+

2: Duuk kan steigeren op commando, en als je dan met halster aan het rijden bent, dan gaat hij nog wel eens misbruik van het steigeren maken... Zo was hij een keer aan het grazen toen ik hem aandreef omdat hij verder moest lopen, toen hij ging steigeren ( meerdere keren ). Mensen dachten dat Duuk agressief was, maar Duuk is juist hartstikke lief :+

Nu ik Duuk beter ken gebeurd het steigeren nooit meer :+

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:14

Mijn beugel is een keer gebroken, nét op buitenrit :+

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:15

Eerste buitenrit met mijn lease paard, toen kreeg ik gelijk al angst om over de weg te gaan.
Vriendin en ik willen net de bocht om gaan, auto reed voor ons. Haalt er een half naakte gast in een oude kever die auto voor ons in en gaat daarna op de verkeerde weg helft rijden, recht op ons af. Toeterd een paar keer, wij zo snel mogelijk de berm in.. Pony waar vriendin op zat stond helemaal te shaken, Daisy deed helemaal niks maar toch := Nu rijden we gelukkig gewoon weer over de weg em gebeurd er niks. Behalve dan dat ze schrikt van wandelaars, hardlopers of vogels. ( en dan geen groot verkeer :') )

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:33

Bij ons loopt er een fietspad naast het ruiterpad en het pad loopt omhoog. toen kwamen er wielrenners voorbij die roepten naar elkaar dat die dikke fries toch niet zo snel gaat. Nou op een gegeven moment, maar in galop gegaan en konden ze mooi naar die dikke kont van mijn fries kijken :wave: vergeet nooit meer hoe ze hebben lopen mopperen :')

Bentheeexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:05

haha al deze verhalen _/-\o_

ooit is een keer was ik met een vriendin op buitenrit, lekker hard crossen de berg op. Ik kijk even achter me of mijn vriendin me bijhoud ( ik heb een pony die erg van crossen houd en dus heel hard gaat :') ) en het gebeurde allemaal zo snel, mijn pony zag een heel smal zijgangetjes waar heel veel takken hingen en het was niet hoog genoeg voor ons allebij dus daar lag ik dan :+

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 06:23

Geweldig deze verhalen *\%/* _O-

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:54

aan het golepperen breekt me teugel af. :D

aan het rijden met een vriendin zonder zadel.
gaan we in galop valt ze er af en pony golepeerd weg.
ik snel eerst bij haar kijken haar mijn pony gegeven en achter haar pony aan gerend en stomme pony geluidjes maken want daar reageert hij dan op :+ zowieso wel 1 km ofzo