ligt mijn zadel goed op mijn pony???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haffie14

ligt mijn zadel goed op mijn pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:51

ik heb een westernzadel maar ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker ligt op mijn paardje. kan iemand mij helpen??
hieronder een paar fotos ik weet niet of jullie het zo goed kunnen zien anders kan ik een andere keer nog wel wat andere fotos maken want mijn zadel ligt bij de zadelmaker nu

de pad is er even onderuit
Afbeelding

Afbeelding
mijn zusje op madelief
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: ligt mijn zadel goed op mijn pony???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:54

Ik vind hem heel erg naar voren kantelen, maar heb niet echt verstand van westernzadels.
Foto 2 zie je dat duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:54

Correct me if I'm wrong, maar een dressuurpad onder je westernzadel is niet helemaal de bedoeling lijkt me; het is niet voor niets een dressuurpad.

Of het zadel goed ligt kan ik sowieso niet zo 1,2,3 beoordelen aan de hand van deze foto's, simpelweg omdat het niet de meest duidelijke foto's zijn als je er achterstevoren op zit en ik denk dat je meer antwoorden krijgt als je de zadelpasser laat komen, of als je dit topic hier had geplaatst;

[WN-TR] Tack room

Al denk ik dat de respons niet al te positief zal zijn :=

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:57

chelle_dora schreef:
Correct me if I'm wrong, maar een dressuurpad onder je westernzadel is niet helemaal de bedoeling lijkt me; het is niet voor niets een dressuurpad.

Of het zadel goed ligt kan ik sowieso niet zo 1,2,3 beoordelen aan de hand van deze foto's, simpelweg omdat het niet de meest duidelijke foto's zijn als je er achterstevoren op zit en ik denk dat je meer antwoorden krijgt als je de zadelpasser laat komen, of als je dit topic hier had geplaatst;

[WN-TR] Tack room

het is geen dressuur pad maar een westernpad en ik vroeg geen commentaar over mn pad maar over het zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:59

haffie14 schreef:
chelle_dora schreef:

[WN-TR] Tack room

het is geen dressuur pad maar een westernpad en ik vroeg geen commentaar over mn pad maar over het zadel

Als dat een westernpad is dan eet ik m'n schoen op. Ik zou toch even de zadelpasser laten komen voor je westernzadel. Evelien van Euro-Horse komt geloof ik overal in Nederland op locatie.

Maar om het dan maar even op je zadel te houden; nogmaals, weinig aan te beoordelen als je onduidelijke foto's plaatst waar je achterstevoren op zit, maar ik vind het zadel ook erg krap bij de schoft waardoor het de neiging heeft naar voren te vallen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-14 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:59

Als je wilt weten of hij goed ligt kan je beter een erkende zadelpasser laten komen en niet via Bokt.
Wij kunnen dat niet zien vanaf hier.
En als ik je foto's toch bekijk, ligt hij inderdaad niet goed.
Western zadels zijn ontzettend lastig te vinden en passend te maken voor niet quarters/appie's/oid.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:01

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 10:04

friesam schreef:
Het is een polypad Deze is ook leverbaar als western pad maar aan de lengte van deze pad te zien is dat niet deze variant.

http://www.polypads.co.uk/acatalog/Western.html

hij is idd wat aan de korte kant maar het is echt een western pad en tis ook een poly pad idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:10

Vind het een erg lang/dun pad voor western maar goed, dat ben ik.

Overigens lijkt het zadel me wel érg op een Zadelmarkt-zadel. Kan goed zijn als het op je paard past, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Deze linkjes zijn daarmee ook heel interessant om even te lezen, om je paard en jezelf heel en happy te houden natuurlijk.

[WN-TR] De boom van een zadelmarkt western

search.php?keywords=zadelmarkt+zadel&terms=all&author=&ip=&fhk=on&fid%5B%5D=126&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 10:11

chelle_dora schreef:
Vind het een erg lang/dun pad voor western maar goed, dat ben ik.

Overigens lijkt het zadel me wel érg op een Zadelmarkt-zadel. Kan goed zijn als het op je paard past, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Deze linkjes zijn daarmee ook heel interessant om even te lezen, om je paard en jezelf heel en happy te houden natuurlijk.

[WN-TR] De boom van een zadelmarkt western

search.php?keywords=zadelmarkt+zadel&terms=all&author=&ip=&fhk=on&fid%5B%5D=126&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

ja bedankt :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:44

Tsja, ik zou zeggen, vraag het in de tackroom. Maar daar ga je niet vrolijk van worden vrees ik. Wat ik nu zo zie: te krap op te schoft, hij 'bridget' aan de achterkant en hij is te lang voor haar rug. En aan het zadel zelf te zien is het niet de kwaliteit die op een paard hoort. Dit is eigenlijk het enige waar hij voor geschikt is:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:48

Is er geen goede zadelpasser in je buurt die kan kijken of dit zadel lekker ligt? Op de foto's ziet het er niet zo fijn uit maar wie weet kan de zadelpasser een oplossing bieden!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:50

gewoon een zadelpasser/maker erbij halen. Kan het zo niet zien gezien ik niks van western weet. Wat me voor alle takken van sport even belangrijk lijkt is dat tuig goed zit. Waarom twijfel je zelf of het goed zit ja of nee?

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:53

Dat is én geen goed zadel, dit gaat nooit goed liggen. Maar het is ook geen westernpad.
Vraag er naar op het westerngedeelte van bokt. Link is hierboven al gegeven.
Kijk gelijk naar een echte western zadelpasser, Evelien van Euro-horse, Rene van westernspul of ga naar arthurs.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:57

Hij ligt op deze foto's in ieder geval niet goed, maar inderdaad, foto's zonder iemand erop van alle kanten zou al een beter beeld geven. Hij komt aan de achterkant los van de rug, en ook ik vind hem erg krap ogen op de schoft. Iets anders wat me op viel is dat je een erg korte singel gebruikt.
Is dit een boomloos westernzadel of met boom? Sowieso zou ik er een zadelpasser bij halen, want een slecht passend zadel kan veel schade aanrichten aan je paard.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:57

Ik dacht eerst dat het een grapje was :') hahaha de vraag of het zadel goed ligt en dan die eerste foto waar de ruiter achterstevoren erop zit :D hahaha.

Ik denk dat de fork niet goed past en lijkt alsof het zadel op de schoft naar beneden word getrokken dan duwd het dus op/naast de schoft.
Het pad onder het zadel vind ik ook niet goed ogen helaas,een fatsoenlijk pad kan al heel veel uitmaken (uiteraard moet een zadel zo ook passen maar hee wie heeft een 100% combi tussen paard en zadel?)

Beste is om een ervaren iemand erbij te halen en het zadel eens grondig onder de loep te nemen want zo oogt het idd niet fijn ts.

**edit** heeft jou haf een holle rug?Als ik zo kijk dan lijkt het alsof het zadel ook brugd. -O-

LHS13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:01

Bokt weer op z'n best, met al die hart onder de riem stekende opmerkingen. :')

Meid, ga idd gewoon naar een zadelpasser/maker om te kijken of die goed ligt op de rug van je paard.
Waar woon je in de buurt? Want in Zuid Holland weet ik er wel een aantal. PB me maar als je dat wilt weten! :)
Succes.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:05

Zadelmaker ? ;)

Kan je echt niet zo beoordelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:58