Pony vervelend met opzadelen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

demideruiter

Pony vervelend met opzadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 19:33

Hoi! *D

Sinds heel kort rij ik op de manege op een andere pony, een vrij jong leuk ding. Super lief met rijden, maar er is een probleem.. Eerst reed ik meestal op een pony die in de les voor mijn les al liep. Het was een kwestie van martingaal om doen en beugels op maat maken. Aangezien ik dus al vrijwel nooit een hoofdstel om deed (soms voor een klein meisje die op een super makke pony die gewoon bleef staan reed) ben ik hier al niet super in. Nu is het ook nog eens zo dat de pony waar ik nu op rij, zijn oren in de nek legt en dreigend met zijn kont mijn kant op draait. Mijn vraag is of iemand misschien tips heeft bij het omdoen van het hoofdstel. Ik moet opzadelen in de stal dus vastzetten is even geen optie. Ik dacht misschien iets lekkers meenemen en lokken zodat ik de teugels snel over het hoofd van de pony kan doen? Nog meer tips?

Sorry het is niet zo'n duidelijk verhaal maak ik hoop dat jullie het begrijpen ik ben niet zo goed in een verhaal opbouwen :P

galop9

Re: Pony vervelend met opzadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:35

je kan een ervaren iemand vragen die je wil helpen op de manege :)

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:36

of die die pony goed kent

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:43

In de stal kun je hem toch ook gewoon vastbinden? Deden wij op de manege iig wel. Gewoon aan de tralies.

En anders idd even hulp vragen aan je instructeur of manege-eigenaar.

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:09

is het al gelukt
*\%/*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:12

Inderdaad, gewoon vastbinden aan halster, en dan voor het hoofdstel doe je het halster los achter de oren,maar boijven vasthouden, je laat het neusje eruit glippen,en halster doe je vast om de hals. Da, hangt pony nog vast,maar kan zich niet omdraaien

Horseword

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:38

Ik heb daar ook wel is problemen mee. Veel mensen zeggen dan altijd als je gelijk laat zien wie de baas is wanneer je de stal in komt dan heeft ie meer respect voor je en doet ie minder vervelend. Maar dat werkt niet altijd bij mij maar je kan het altijd proberen. Ik heb wel een tip om aan te singelen, je singeld altijd aan de kant waar je opstapt neem ik aan en als je dan de rechter teugel helemaal maar je toetrekt zodat het hoofd de andere kant op gaat kan hij niet bijten. Ik hoop dat het wat duidelijk is. En het werkt soms wel is om wat eten in de stal te leggen zodat ie afgeleid is. :D