[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:59

E_J past prima hoor. Moratoetje vind ik ook passen, vind het plaatje iets minder mooi door je in verhouding tot de pony’s wat langer bovenlijf, maar past gewoon wel hoor
Is ook een persoonlijke smaak

anjali
Berichten: 15138
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:31

@E-J,zeker gaat dat. Is dat een Lippizaner? Toch een gekruiste denk ik?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:47

anjali schreef:
@E-J,zeker gaat dat. Is dat een Lippizaner? Toch een gekruiste denk ik?

Zou ik zelf niet weten! Dan zou ik het even na moeten vragen woensdag. Hij staat op een manege en de eigenaresse (en op zijn “naamkaartje” op het bord) zei Lipizzaner!

Caitlinnth
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:44

Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje. Ik heb hier niet zoveel verstand van.

Maar hoe weet je welke stokmaat bij je past?

Dus wanneer ben ik te groot/lang voor een paard? of te zwaar?

Ik ben ongeveer 1,69 cm en 65/68 kg.
Weet iemand welke stokmaat een paard dan minimaal nodig heeft?

Alvast erg bedankt voor het delen van jullie kennis met mij!

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 12:48

[code][/code]
Caitlinnth schreef:
Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje. Ik heb hier niet zoveel verstand van.

Maar hoe weet je welke stokmaat bij je past?

Dus wanneer ben ik te groot/lang voor een paard? of te zwaar?

Ik ben ongeveer 1,69 cm en 65/68 kg.
Weet iemand welke stokmaat een paard dan minimaal nodig heeft?

Alvast erg bedankt voor het delen van jullie kennis met mij!


Dat is niet afhankelijk van de stokmaat van een paard, maar van het gewicht van het paard.
Een algemene richtlijn die hiervoor geld is dat een paard 20% van zijn lichaamsgewicht kan dragen.

Daarbij uiteraard wel rekening houdend met de gezondheid van een paard. Bijvoorbeeld rugproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:55

Nooit gedacht dat ik hier een foto zou posten. Ik ben speciaal voor mijn paard op dieet gegaan. Ben zo van 89kg naar 67 kg gegaan op 10 maanden tijd. Mijn omgeving en diëtiste vinden dat ik niet verder mag afvallen nu. Ik ben ongeveer 1.77 en mijn paard zal rond de 1.55 zitten. Door het gewichtsverlies moet ik terug op zoek naar mijn balans in het zadel, ik besef dan ook dat ik echt geen nette houding heb op de foto.
Graag jullie mening, probeer ik toch nog wat gewicht te verliezen of pas ik netjes op mijn paard. (foto is van 3 maand geleden en 4 kg meer als nu) Afbeelding

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:59

wat knap! buiten je paard om, ben je nu echt op een gezond gewicht! Ik zou persoonlijk niet nog veel meer gaan afvallen. vind je ook niet te zwaar ogen voor je paardje!

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:15

Trui schreef:
wat knap! buiten je paard om, ben je nu echt op een gezond gewicht! Ik zou persoonlijk niet nog veel meer gaan afvallen. vind je ook niet te zwaar ogen voor je paardje!


Kan het niet beter verwoorden :)

anjali
Berichten: 15138
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:24

Zo te zien gaat dit goed hoor. Maar men kan het toch ook zelf wel voelen aan het paard. Of die gemakkelijk en met plezier loopt onder de ruiter,of dat het een moeizaam tilwerk is.Het ene paard is ook veel sterker dan het andere.

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:06

Zo das knap! Je bent zelfs een zadelmaat gezakt! Ik zou zeker daar naar kijken, een kleinere zitmaat bij je zadel zal jouw zit ten goede komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:51

@ Anjali: dit paard zette echt geen stap trager toen ik nog 89 woog. Al moet ik wel toegeven dat ik er toen max 2 keer per maand voor nog geen half uur op ging en hem enkel liet stappen. Ik zit op Amerikaanse RMH pagina's en je wil niet weten wat je daar allemaal ziet voorbij komen. Ik kon het puur voor mezelf niet rechtvaardigen om met dat gewicht te blijven rijden.

@ Troi: mijn zadel is een deuber flex fit, heb het gekocht omdat je het kan laten mee groeien met je paard en had eigenlijk niet echt verwacht dat ik een zadelmaat ging krimpen. Mijn ultieme droom is een specialized zadel, blijkbaar zit er nu een verdeler in Duitsland. Wil alleen wachten tot hij echt uitgegroeid is, hij is tenslotte nog maar 5. Ik heb er nu een wolletje op liggen en dat maakt al wel wat verschil. Hoop alleen dat ik nog van mijn deuber af geraak, heb begrepen dat de markt nogal klein is voor dit type zadel.

Iedereen bedankt voor de complimentjes. <3

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:44

het is een fjord.
ik weet het ik heb een slechte houding trouwens hihi :D (vooral voeten)
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:47

itsjustme593 schreef:
[ [url=m/IYT6lS.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat vinden jullie? ik heb al eerder een topic gemaakt toen ik niet wist dat deze er was. ik kreeg alleen bijna geen reacties. het is een manegepony dus meer kan niet echt zonder het aan de manege-eigenaar te vragen.

het is een fjord en ik ik ben 1,76 en 5o kilo
ik weet het ik heb een slechte houding trouwens hihi :D (vooral voeten)

Lastig oordelen als niet je hele lichaam erop staat. Wat je ook kan doen is het origineel openen in snapchat of een tekenapp als je die hebt en dan je hoofd wegkrassen, ben je toch anoniem, maar staat wel je hele lichaam erop :)

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:47

Daar pas je perfect op!
Leuk om eens een fjord te zien die niet te dik lijkt :D

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:48

Kairos schreef:
itsjustme593 schreef:
[ [url=m/IYT6lS.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat vinden jullie? ik heb al eerder een topic gemaakt toen ik niet wist dat deze er was. ik kreeg alleen bijna geen reacties. het is een manegepony dus meer kan niet echt zonder het aan de manege-eigenaar te vragen.

het is een fjord en ik ik ben 1,76 en 5o kilo
ik weet het ik heb een slechte houding trouwens hihi :D (vooral voeten)

Lastig oordelen als niet je hele lichaam erop staat. Wat je ook kan doen is het origineel openen in snapchat of een tekenapp als je die hebt en dan je hoofd wegkrassen, ben je toch anoniem, maar staat wel je hele lichaam erop :)


ja, maar als het een manegepony is en ik heb ook mijn locatie eerder gezegd... is dat handig?

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:50

hier nog een als het beter is!
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:56

itsjustme593 schreef:
[ [url=m/6HT2IL.jpg]Afbeelding[/url] ]
hier nog een als het beter is!

Ik vind het verstandig dat je daar over nadenkt! Mijn complimenten daarvoor :)

Ik vind dat je past. Je bent mager en de pony lijkt me best wel groot als je 1,76 bent :)

mars_mellow
Berichten: 534
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:00

Heel erg bedankt!

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:35

Kan prima!

Ik denk dat je houding prima zou zijn bij een kleiner zadel, hier pas jij twee keer in. Bij een manege heb je geen keuze. Maar niet de schuld helemaal bij jezelf leggen :)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:02

Nieuwe bijrijdpony gevonden, ben benieuwd naar jullie meningen. Deze tinkermerrie zou 1.41m zijn, maar ik denk dat ze stiekem iets kleiner is. Ik ben 1.63m. We zijn beiden onbespierd en net begonnen.
Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 02:03

Ik vind je wel iets te groot ogen op deze foto’s. Het lijkt wel te passen, maar voor het mooie kun je beter wat groters zoeken.

Kijk trouwens even met de eigenaar naar het zadel, deze helt enorm voorover lijkt op de eerste foto waardoor jij niet lekker kan zitten. :)

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:32

Ik denk dat het prima kan

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:39

Ik vind ook dat het best kan hoor, iets groter was 'misschien mooier,maar je bent niks te dik. Over zadel kan je geen oordeel geven,daarvoor zijn de foto's niet scherp genoeg

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:42

Bedankt voor jullie meningen, jullie bevestigen mijn gevoel wel. Ik vind het niet ideaal qua hoe het eruit ziet, maar denk dat de pony mij goed kan dragen. Als we beiden spiertjes gaan kweken ziet het er hopelijk al snel wat beter uit. :D
Zadel ligt inderdaad niet fijn. Toen ik deze foto's zag, heb ik het zadel vandaag ook wat verder naar achteren gelegd met rijden. Dat leek beter te gaan. Blijft wel een beetje duikbootgevoel.

anjali
Berichten: 15138
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:55

doordat je zadel duikt krijgt de pony volgens mij wel het gewicht te veel op de voorhand.Dus jullie combinatie gaat wel maar het zadel past niet goed ,althans volgens de foto's.