[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:02

sevke schreef:
@boras : serieus?? Als dat al niet meer past, kunnen we beter met zijn allen onze laarzen aan de wilgen hangen.


Nee :D

Ik kon het gewoon niet laten.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:58

Denk dat dat ook komt omdat het paard te diep loopt op de eerste foto.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:14

sevke schreef:
@boras : serieus?? Als dat al niet meer past, kunnen we beter met zijn allen onze laarzen aan de wilgen hangen.


Bij het eerste zicht dacht ik dit ook. Vond het zelfs gek dat de foto's in dit topic geplaatst werden. :+
Maar het is wel een paard met een heel korte rug en de ruiter zit volgens mij al redelijk achteraan op de lepel. Ik denk dat de ruiter dus comfortabeler zit op een groter zadel, maar of het paard daar genoeg rug voor heeft? Of zie ik dat zo verkeerd?

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:05

Dat was dus ook de reden waarom ik twijfelde. Met name mijn gewicht. Ik ben namelijk 20kg aangekomen de laatste jaren en ben hier erg onzeker over geworden. Dat het paard te diep loopt ben ik me van bewust, zo ook de ongemakkelijke houding. Hou er wel rekening mee dat dit de tweede keer was dat ik er op zat (en dus voor het paard de tweede keer dat er iemand op zat) :)
Nu jullie aangeven te zien dat ik niet mooi in het zadel pas, kan ik me daar alleen maar bij aansluiten en waarschijnlijk ook verklaren waarom ik over het beeld twijfelde :j Dit zadel is afgelopen april aangemeten om hem mee te beleren. Uiteraard kon ik toen niet proefrijden. Omdat hij toch nog zou veranderen ben ik er vanuit gegaan dat ik aankomend voorjaar dit zadel moet gaan vervangen. Ik ga er dan met mijn zadelmaker naar kijken! Bedankt voor jullie meningen. Ik heb er in dit geval veel aan gehad :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:39

Boras schreef:
sevke schreef:
@boras : serieus?? Als dat al niet meer past, kunnen we beter met zijn allen onze laarzen aan de wilgen hangen.


Nee :D

Ik kon het gewoon niet laten.


:') _O-

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:19

@Jellibie: te groot...

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:02

Ik ben wel benieuwd wat bokt hier van vind? Zelf vind ik het net wel kunnen (qua gewicht) maar voor het plaatje wat minder mooi. Ik ben benieuwd hoe andere mensen het zien.

Afbeelding

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:45

Ik vind het prima passen :)

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:47

Ik vind het een twijfelgeval omdat het bovenlichaam wel behoorlijk uit steekt

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:04

capopjekop schreef:
Ik vind het een twijfelgeval omdat het bovenlichaam wel behoorlijk uit steekt

mee eens

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:47

Daan_O schreef:
Ik ben wel benieuwd wat bokt hier van vind? Zelf vind ik het net wel kunnen (qua gewicht) maar voor het plaatje wat minder mooi. Ik ben benieuwd hoe andere mensen het zien.


Eens met je eigen bevinding. Ik denk niet dat de pony er last van heeft en het plaatje is ook niet heel slecht, maar net iets minder mooi dan ideaal.
Maar op zich zou ik dus zeggen dat het gewoon past.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:07

Past prima

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Past dit? IK ben 1,70 en 59 kilo en mijn tinker is een kleine d pony

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:15

Ik vind beide passen.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:35

Myponyhoward, voor het plaatje zit je net op de rand van wat past vind ik. Qua gewicht denk ik niet dat je je pony in de weg zit.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:58

Ik denk dat de vorige 2 wel kunnen, misschien qua uitzicht niet het "droomplaatje", maar jullie zijn zeker niet te zwaar! En zelfs de lengte kan best wel.

Alweer een half jaar geleden dat ik wat postte hier, ben benieuwd wat de meningen zijn.
Op het moment dat ik haar wou kopen, had ik hier al gepost en was het voor best wat mensen een twijfel geval en ik kreeg best wel wat commentaar van het beter niet te doen.
In overleg met DA en lesgeefster toch doorgezet en paardje gekocht.
Met goede training en vooral voldoende rust, zijn we nu een jaar verder!

Hier de vooruitgang:

Bij aankoop

Afbeelding

Juni

Afbeelding

Januari

Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:16

Wil je nu weten of we nog denken dat je te groot bent of wat is je bedoeling van je bericht?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:46

Ik vind je prima passen. Echter op de middelste foto zit je enorm in stoelzit naar mijn mening. Leuk beestje wel

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:32

Neverland schreef:
Wil je nu weten of we nog denken dat je te groot bent of wat is je bedoeling van je bericht?


Hopelijk niet bedoeld maar poeh wat kortaf..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:53

Kortaf? Het is een vraag. :+ Ik vind het leuk als het on-topic blijft en vraag me dus gewoon af of ze nog steeds wilt weten of ze te groot is aangezien daarover niks in het bericht staat.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:15

Neverland schreef:
Wil je nu weten of we nog denken dat je te groot bent of wat is je bedoeling van je bericht?


"Alweer een half jaar geleden dat ik wat postte hier, ben benieuwd wat de meningen zijn."

Aangezien er destijds enorm werd getwijfeld, ben ik benieuwd of het plaatje nu in jullie ogen voldoende verbetert met tijd en training :) Ik zag uiteraard een jaar geleden ook wel dat het toen kantje-boordje was, maar ik wist ook dat ik niet meer ging groeien/uitzetten en zij wel.
Ik weet van mezelf uiteraard ook wel dat ik niet de allerlichtste ruiter ben, dus passen we nu wel goed en ben ik aldus juist geweest met haar toch te kopen? :)

Wipher schreef:
Ik vind je prima passen. Echter op de middelste foto zit je enorm in stoelzit naar mijn mening. Leuk beestje wel


Over die middelste foto, absoluut, ik vond het zelf ook enorm opvallen toen ik de foto zag!
Heb er na dat ritje dan ook meteen wat aan gedaan en binnenkort komt er ook een nieuw zadel.
Bedankt voor je reactie :)

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:33

Ik vindt het nu passen. De eerste 2 foto's kan ik eindelijk gewoon niet door je stoelzit heenkijken (hoe kan je lekker rijden met zulke korte beugels? := ) maar ik vind het nu een fijn beeld!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:20

Oh god ik ben stekeblind! Excuses. -O-

Met het nieuwe (?) zadel vind ik het ook stukken beter uit zien! De stoel zit was wel heel erg bij de eerste twee foto's en vind het moeilijk om daar doorheen te kijken.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:31

prugelpiet schreef:
Ik vindt het nu passen. De eerste 2 foto's kan ik eindelijk gewoon niet door je stoelzit heenkijken (hoe kan je lekker rijden met zulke korte beugels? := ) maar ik vind het nu een fijn beeld!


Ik heb geen idee, zit nu inderdaad wel fijner :)! Heb vroeger wel veel met springzadels gereden en met hele korte beugels, vandaar dat het wel ging, maar zoals nu voelt en zit wel veel beter!


Neverland schreef:
Oh god ik ben stekeblind! Excuses. -O-

Met het nieuwe (?) zadel vind ik het ook stukken beter uit zien! De stoel zit was wel heel erg bij de eerste twee foto's en vind het moeilijk om daar doorheen te kijken.


Kan gebeuren! En nee, het is op de laatste foto nog geen nieuw zadel :p gewoon de beugels 2-3 gaten langer ;) Ik ben nu aan het kijken voor een veelzijdigheidszadel, dat leent zich iets beter tot de beugels eens wat korter zetten zonder dat je in stoelzit valt. Wel blij dat het nu wel goed past, dan heb ik toch goed doorgezet ;)

Carice1234
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:16

Hallo iedereen! Ik mag binnenkort misschien een pony verzorgen en ook rijden! Die pony is een c-pony van 1.33 meter en ik ben 42 kilo en 1.65 meter lang kan ik dan nog op die pony rijden? :)