[INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:16

eigenlijk vind ik de foto van valkwhitney wel meevallen. Zie op bokt wel veel slechter combi's wat toegejuicht word. Ze zal niet lang meer kunnen rijden want er is geen ruimte meer over, maar de foto valt mij mee. Denk dat het rijden op het welshje wel lastig wordt omdat je lang bent en de pony klein met weinig balans. Te zwaar ben je niet, maar helaas kan je lengte vooral een jonge pony wel tegenwerken en uit balans brengen.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:20

Aha dankje Neverland nu snap ik het wat ze ermee precies bedoelen. Dankjewel _AAASCHAAA_ ik denk dat ik nog tot december op de shet ga rijden en dat ik daarna ga aangeven of ik haar bijv ondanks de leeftijd mag beleren voor de kar. Als niet kan kan ze in januari en februari(winterrr) een nieuw ruitertje zoeken. Die Judie aan kan enz. En anders toch maar weer allemaal dingen gaan proberen. Ik denk dat ik nu als mijn broertje het durft mijn broertje Whitney laat 'inrijden'. We hebben er namelijk al een paar x op gehangen/gezeten

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:23

ValkWhitney schreef:
Aha dankje Neverland nu snap ik het wat ze ermee precies bedoelen. Dankjewel _AAASCHAAA_ ik denk dat ik nog tot december op de shet ga rijden en dat ik daarna ga aangeven of ik haar bijv ondanks de leeftijd mag beleren voor de kar. Als niet kan kan ze in januari en februari(winterrr) een nieuw ruitertje zoeken. Die Judie aan kan enz. En anders toch maar weer allemaal dingen gaan proberen. Ik denk dat ik nu als mijn broertje het durft mijn broertje Whitney laat 'inrijden'. We hebben er namelijk al een paar x op gehangen/gezeten



Veel mensen zeggen dat het niet kan, waarom dan toch doordrammen dat het wel kan? Ook ik vind je te groot. Maar als je ervan overtuigd bent dat het kan, en niks met de reacties doet, waarom postte je het dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:27

Cinnepin schreef:
ValkWhitney schreef:
Aha dankje Neverland nu snap ik het wat ze ermee precies bedoelen. Dankjewel _AAASCHAAA_ ik denk dat ik nog tot december op de shet ga rijden en dat ik daarna ga aangeven of ik haar bijv ondanks de leeftijd mag beleren voor de kar. Als niet kan kan ze in januari en februari(winterrr) een nieuw ruitertje zoeken. Die Judie aan kan enz. En anders toch maar weer allemaal dingen gaan proberen. Ik denk dat ik nu als mijn broertje het durft mijn broertje Whitney laat 'inrijden'. We hebben er namelijk al een paar x op gehangen/gezeten



Veel mensen zeggen dat het niet kan, waarom dan toch doordrammen dat het wel kan? Ook ik vind je te groot. Maar als je ervan overtuigd bent dat het kan, en niks met de reacties doet, waarom postte je het dan?


Dit is dus ook wat ik me afvroeg. :) Mensen hebben meerdere malen herhaald dat je niet past. Dat was niet wat je wilde horen en nu heb je toch zelf besloten om te blijven rijden. Dan was onze mening vragen eigenlijk niet nodig geweest.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:33

ValkWhitney schreef:
Aha dankje Neverland nu snap ik het wat ze ermee precies bedoelen. Dankjewel _AAASCHAAA_ ik denk dat ik nog tot december op de shet ga rijden en dat ik daarna ga aangeven of ik haar bijv ondanks de leeftijd mag beleren voor de kar. Als niet kan kan ze in januari en februari(winterrr) een nieuw ruitertje zoeken. Die Judie aan kan enz. En anders toch maar weer allemaal dingen gaan proberen. Ik denk dat ik nu als mijn broertje het durft mijn broertje Whitney laat 'inrijden'. We hebben er namelijk al een paar x op gehangen/gezeten


Goed dat je toch het plan maakt om te stoppen en iets anders wil doen. Voor het karretje kan ze nog prima leren, daar is ze helemaal niet te oud voor en zo kun je doen wat jij het leukst vind met allebei je pony's, samen genieten! Als je welshje braaf is, laten inrijden door een ander kindje ( evt je broertje idd ) een goed idee zijn. Dat je hebt geprobeerd met je welshje en ze braaf is, is naar mijn idee niet meteen super slecht, maar doorrijden op je pony's zou ik niet meer voor kiezen vooral als je zo leuk met ze kan mennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:56

Ik ging laatst op buitenrit over het strand, daarbij kreeg ik deze pony toegewezen. Ik vind het zelf niet passen. Mijn been kwam onder de buik uit en de verhouding voelde gewoon niet goed. Ik ben wel een licht gewicht en de pony heeft mij 2 uur gedragen. Vinden jullie dit verantwoord paarden indelen, (en vinden jullie dit dus niet/wel passen)?

Afbeelding

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:05

ValkWhitney: Wil je je shet pijn doen? Dan vooral er op gaan zitten.
Te groot dus.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:16

cataplana schreef:
Ik ging laatst op buitenrit over het strand, daarbij kreeg ik deze pony toegewezen. Ik vind het zelf niet passen. Mijn been kwam onder de buik uit en de verhouding voelde gewoon niet goed. Ik ben wel een licht gewicht en de pony heeft mij 2 uur gedragen. Vinden jullie dit verantwoord paarden indelen, (en vinden jullie dit dus niet/wel passen)?

[ [url=m/VtSsU5.png]Afbeelding[/url] ]

Oogt wel wat lang idd, zeker omdat het een ielige pony is, maar ik zou zeker als je twijfelt over je lengte het aankaarten dat je het niet prettig vindt, doe ik ook als ze me op een paard indelen wat echt niet meer past

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:50

Arabier schreef:
ValkWhitney: Wil je je shet pijn doen? Dan vooral er op gaan zitten.
Te groot dus.


Ze is niet van mij. En waarom zou ik haar pijn doen?

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:56

ValkWhitney schreef:
Arabier schreef:
ValkWhitney: Wil je je shet pijn doen? Dan vooral er op gaan zitten.
Te groot dus.


Ze is niet van mij. En waarom zou ik haar pijn doen?


Omdat je duidelijk te groot bent, lengte (te lang) brengt een paard uit onbalans en hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld de spieren verkeerd gaan belasten om zelf weer in balans te komen (maar dan zijn de spieren dus naar de knoppen)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:17

cataplana schreef:
Ik ging laatst op buitenrit over het strand, daarbij kreeg ik deze pony toegewezen. Ik vind het zelf niet passen. Mijn been kwam onder de buik uit en de verhouding voelde gewoon niet goed. Ik ben wel een licht gewicht en de pony heeft mij 2 uur gedragen. Vinden jullie dit verantwoord paarden indelen, (en vinden jullie dit dus niet/wel passen)?

[ [url=m/VtSsU5.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het een hele moeilijke foto om te beoordelen. Vanuit deze hoek lijkt het bij veel combinaties alsof de voeten verder onder de buik uitkomen dan daadwerkelijk is. Ook lijk je prima in het zadel te passen, en lijkt deze, voor zover ik kan zien, prima formaat voor de pony

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:18

ValkWhitney schreef:
Arabier schreef:
ValkWhitney: Wil je je shet pijn doen? Dan vooral er op gaan zitten.
Te groot dus.


Ze is niet van mij. En waarom zou ik haar pijn doen?



Omdat je te groot bent breng je de pony uit balans, dit kan in de loop van de tijd veel pijn gaan doen,
je denkt msicchein yes! rijden is leuk. Maar dit is voor de pony niet zo.

Als je trouwens wilt dat iedereen zegt wat jij wilt dat ze zeggen (In dit geval dat je past) moet je hier niet komen, dan kun je beter zelf een topic aan maken genaamd "Ik ben NIET te groot voor mijn shet en jullie hebben ongelijk" .

Veel succes nog

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:25

Ik denk dat het nu wel duidelijk is voor ValkWhitney wat we ervan vinden. Ze zal zelf maar moeten uitzoeken of ze er wat mee doet of niet.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:26

Ik rijd alleen op haar omdat voor de rest nieman derop kan omdat ze sterk is en pittig en fel. Rijden vind ik niet eens ' Yes! Rijden is leuk'. Maar ik hem mijn beslissing gemaakt met behulp van de goed bebouwde en geargumenteerde meningen. Aan de rest had ik niet zo veel. Ik las vaak dat jullie de vraag niet beantwoorden van mijn Welsh maar alleen van de shet. Terwijl ik duidelijk vroeg of ik met mijn gewicht af en toe op mijn pony kan hangen

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:34

ValkWhitney schreef:
Ik rijd alleen op haar omdat voor de rest nieman derop kan omdat ze sterk is en pittig en fel. Rijden vind ik niet eens ' Yes! Rijden is leuk'. Maar ik hem mijn beslissing gemaakt met behulp van de goed bebouwde en geargumenteerde meningen. Aan de rest had ik niet zo veel. Ik las vaak dat jullie de vraag niet beantwoorden van mijn Welsh maar alleen van de shet. Terwijl ik duidelijk vroeg of ik met mijn gewicht af en toe op mijn pony kan hangen


Nee, je vroeg of je nog op je welsh kon rijden. Toen dat antwoord nee bleek, ben je je vraag op 10 andere manieren gaan formuleren en heb je ook 10 keer veranderd wat je nou echt wou.

Nee is nee. Nee je past er niet op, je bent te lang. Als je te lang bent, breng je je pony uit balans. Juist die balans hebben jonge paarden en pony's zo'n moeite mee, ga hem daar niet nog meer mee in de weg zitten omdat jij perse moet rijden.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:37

Heel eerlijk, ik snap niet dat sommige hier over door zeuren. Wat Valk met het commentaar doet is aan haar. Maar ze is niet verplicht om direct te stoppen met rijden, dat mag ze nog altijd zelf bepalen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:07

OMG ValkWhitney hoe vaak hebben mensen gezegd dat het niet meer kan en toch elk uur je dingen anders formuleren of gewoon zeggen dat je het gaat doen. Nou heel veel succes maar wanneer valt het kwartje?

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:31

We zijn allemaal 13 jaar geweest, wie accepteerde wel meteen een NEE op die leeftijd als je ervan overtuigd was dat het een ja zou moeten/kunnen zijn?

Ik ben het ermee eens dat ze wat te groot is voor de shet en veel te groot voor de jonge Welsh, maar ze is het er zelf niet mee eens. Ze mishandelt de Shet echt nog niet door er op te rijden en hopelijk valt vroeg of laat het kwartje dat ze de Shet ontgegroeid is.

Zelf op de 3,5 jarige Welsh gaan rijden is wel echt af te raden, je kunt de rug van de pony blijvend beschadigen. Totdat de Welsh sterke rug spieren gebouwd heeft, zou ik er echt geen grote ruiter op adviseren, hoe licht die ruiter ook is. Dus lekker gaan grondwerken en doortrainen voor de kar.

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 06:26

De Welsh rijden zou ik ook niet doen. Maar je ziet heel vaak dat kleine pony's worden ingereden door mensen die te groot zijn ervoor.

De shet vind ik nog passen hoor.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:49

K ga niet op mijn Welsh rijden. Ik wil er op hangen. Om te kijken wat ze doet en en daarna gaan OPZITTEN. Over de shet heb ik niks gevraagd.Ik ga totodecember nog rijden op haar en ik rijd maar 1/2x per week op haar. En in die tijd kan de eigenaar een nieuw ruitertje vinden die Judie aan kan. En anders ga ik haar als het mag beleren voor de kar

Anoniem

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:53

Over de shet heb je wel dingen gevraagd. Lees je eigen posts maar terug. Maar nogmaals je doet toch niks met onze mening, dus waarom vraag je het dan. _O-

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:27

Kunnen we deze discussie niet nu gewoon loslaten? :) Ondertussen zijn alle meningen wel gegeven en is duidelijk gemaakt dat ValkWhitney hier weinig boodschap aan heeft, dan heeft het ook (van beide kanten) geen zin om er nog langer op door te gaan imo.

Anoniem

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:43

Imo moet ze dan ook stoppen met doorvragen. :))

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [INFO] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:25

3 dagen later en de discussie loopt nog steeds :') heeft iemand in godsnaam een foto van een ruiter op een paard, al is het een olifant of een kameel maar dan hebben we iets anders om over te praten dan een meisje wat niet wilt luisteren.

xRaisin

Berichten: 1758
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:48

Geen olifant, maar wel bijna verhouding mens-olifant? :+

Afbeelding

Hier nog een wat serieuzere vraag:

Afbeelding
(Was een springles, dus korte beugels)