neckrope en sturen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

neckrope en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 16:22

hoi iedereen,

ik verzorg een merrie van 23 (IJslander) en ze is heel braaf. Doe ook wel eens neckropeoefeningen met haar, zowel binnen als buiten. Ze is ook daar erg lief, maar moet ik nou als zij links wil en ik rechtdoor, sturen met de neckrope of rijden vanuit mn zit en mn benen?

Alvast bedankt <3

chevax

Re: neckrope en sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:22

TVG --> YRT

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:10

Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, maar ik had altijd het idee dat een neckrope alleen jou wat extra zekerheid bied voor noodgevallen, bijvoorbeeld als je je evenwicht verliest of als ze echt niet doet wat je wilt. Dus sturen met je zit en benen. (:

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:20

Zit en benen. De neckrope iser alleen als extra ondersteuning inderdaad. En als je met hoofdstel rijdt wil je toch ook zoveel mogelijk op je zit rijden?

ellyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:43

Je moet sturen met je zit/benen de neckrope is alleen voor een beetje steun

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 08:39

Okee bedankt allemaal

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:08

Wat je zelf fijn vindt, er is geen goed of slecht (oke, behalve als je t zo doet dat t voor allebei niet fijn is).
Maar als jij gewoon rechtdoor wilt en zij gaat zomaar links, dat hoef je echt nier zomaar te accepteren hoor :+ dat doe je met hoofdstel toch ook niet? Mag je imo best wat strenger zijn en dus de neckrope/ zweep gebruiken.
Ik gebruik mn neckrope trouwens ook gewoom bij t sturen, echt nier alleen benen en zit. Rij nier veel anders met neckrope dan met hoofdstel.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:55

Net als Eileen_ zegt moet je doen wat je zelf fijn vindt. Als je paard niet reageert op je been/zit hulpen kan je net wat meer zeggen met de neckrope of zweep (voor sturing). Deze hulpen kan je uiteraard ook weer uitwerken op zachtere hulpen met je benen en zit. ;)