Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:24

heey iedereen,
ik heb al een poosje een verzorger voor mijn E pony, en ik was ook heel tevreden over het werk wat ze leverde, en wat is ook een heel aardig meisje,
maar ik moest er laast achter komen dat zij mijn pony sloeg, en het was geen tik op de schouder ,nee het was echt volop een tik op haar hoofd, en ik schrok natuurlijk heel erg, want ja dat beesje is mijn leven. maar toen ik haar aansprak op haar belachelijke gedrag deed ze gewoon als of het no big deal was. dus k begon te vragen of ze haar nog meer sloeg en waarom ze het deed, en haar antwoord daarop was: ik sla haar alleen maar omdat ze haar hoofdstel niet in wil, en omdat ze het zadel niet op haar rug wil. echt sirieus ik ben nog nooit zo boos geweest op iemand van 14 jaar. dus nadat ik haar had weggestuurd met de boodschap dat ik nog wel met haar ouders zal praten, ging ik natuurlijk bij mijn paardje kijken, en tot mijn afschuw kon iik niet eens haar halster vastpakken, en gewoon de gedachte dat mijn paardje van een lief beest in een bang en schuw paard was veranderd was gewoon niet te geloven.

maar mijn vraag aan jullie is hoe ik het beste met haar ouders kan gaan praten en/of ik de politie moet inschakelen,

alvast bedankt,

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:27

Ik denk niet dat je bij dit soort zaken de politie kan inschakelen. Ze doen er denk ik niks aan omdat het er verder niet uitziet als "echte" mishandeling.

Misschien eerst een mail/brief aan de ouders sturen of ze een keer willen praten?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:29

lotlot2 schreef:
Ik denk niet dat je bij dit soort zaken de politie kan inschakelen. Ze doen er denk ik niks aan omdat het er verder niet uitziet als "echte" mishandeling.

Misschien eerst een mail/brief aan de ouders sturen of ze een keer willen praten?

ja daar dacht ik ook al aan, dus ik ga ze morgen maar een brief schrijven in de hoop dat ze met haar dochter gaat praten,

marritrijpma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:29

:) wat vervelend! ik zou haar ouders uitleggen wat zij doet met je pony!
en als ze niet ophoud dat je niet wil dat zij dan jou pony meer verzorgt.

de politie is naar mijn mening nog niet echt belangerijk...

heb je het al tegen je eigen ouders gezegt ?

ik wens je nog veel succes!! :)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:29

Sja babbeltje met de ouders kan nooit mis zijn en daarna opstaan en verder gaan. Helaas is dat het een risico dat je loopt.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:30

marritrijpma schreef:
:) wat vervelend! ik zou haar ouders uitleggen wat zij doet met je pony!
en als ze niet ophoud dat je niet wil dat zij dan jou pony meer verzorgt.

de politie is naar mijn mening nog niet echt belangerijk...

heb je het al tegen je eigen ouders gezegt ?

ik wens je nog veel succes!! :)

dankje wel,
en gelukkig verzorgd ze mijn pony niet meer, en ik ben van plan om de ouders morgen een brief te schrijven,

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:31

Sjah, wat is slaan als ze iets niet wil? Hapt ze bij een hoofdstel/zadel in doen? Dan kan ze van mij ook tik op neus krijgen hoor :j

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:31

Urion schreef:
Sja babbeltje met de ouders kan nooit mis zijn en daarna opstaan en verder gaan. Helaas is dat het een risico dat je loopt.

ja inderdaad, maar het is altijd jammer als dit soort dingen weer gebeuren,

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:40

ik heb zelf ook verzorgpony's & ik ben ook 14 jaar, soms weet ik zelf ook niet wat ik moet doen als een pony iets niet doet of juist iets doet waar ik niet op voorbereid ben. Volgens mij weet zij ook niet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt of haar hoofdstel niet in. Ik denk dat ze dan denkt, als ik haar straf/sla weet ze dat ik de baas ben en dat ze moet luisteren. Maar misschien moet ze juist het tegenovergestelde doen, de pony kalmeren en rustig het zadel erop leggen.
Natuurlijk moet je er iets aan doen, ik zou beginnen om met haar te praten en duidelijke regels af te spreken. En als ze bv niet weet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt, uitleggen hoe ze dat op kan lossen en goed moet doen.
Je moet natuurlijk wel zelf weten wat je gaat doen, want er moet absoluut iets gedaan worden, maar ik kan me ook inleven in het meisje, want misschien weet ze gewoon niet hoe ze die dingen moet aanpakken.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:52

DxFellow schreef:
ik heb zelf ook verzorgpony's & ik ben ook 14 jaar, soms weet ik zelf ook niet wat ik moet doen als een pony iets niet doet of juist iets doet waar ik niet op voorbereid ben. Volgens mij weet zij ook niet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt of haar hoofdstel niet in. Ik denk dat ze dan denkt, als ik haar straf/sla weet ze dat ik de baas ben en dat ze moet luisteren. Maar misschien moet ze juist het tegenovergestelde doen, de pony kalmeren en rustig het zadel erop leggen.
Natuurlijk moet je er iets aan doen, ik zou beginnen om met haar te praten en duidelijke regels af te spreken. En als ze bv niet weet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt, uitleggen hoe ze dat op kan lossen en goed moet doen.
Je moet natuurlijk wel zelf weten wat je gaat doen, want er moet absoluut iets gedaan worden, maar ik kan me ook inleven in het meisje, want misschien weet ze gewoon niet hoe ze die dingen moet aanpakken.

tuurlijk weet ze wel eens niet wat ze met een pony aan moet, maar ik heb haar zo vaak gevraagt van gaat alles goed ben je hulp nodig, en ze zij al die keren nee, en ik bergijp wel dat ze niet wil toegeven dat het haar niet lukt, maar het zadel op doen en het hoofdstel in doen dat mocht ze eigenlijk niet doen, want mijn merrie is nog maar net 3 en ik wou nog even wachten, en toen ze aan mij vroeg van mag ik het hoofdstel in doen zij ik ja want ik dacht van dan kent ze dat al, en dat word in rijden niet zo moeilijk. maar ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt van als het niet lukt dan moet je altijd mijn hulp moet vragen of stoppen, maar dat dee ze niet , en toen heb ik haar al gewaarschuwd en toen zij ze ook dat ze het niet meer zo doen, en dat ik er dan achter moet komen dat ze het weer deed en ook het zadel er op had gelegd was een beetje een rot moment, want ik vertrouwde haar wel met mijn pony's en dan doet ze dit. en dat is altijd rot om weer mee te maken, en vooral voor de pony want die is nog jong, en ik wil niet dat ze de rest van haar leven zo blijft doen, dus ik ben nu ook volop bezig met het vertouwen terug winnen, en daarom had ik liever dat dit niet was gebeurd, want ik had liever dat ze had geluisterd dan dat ik haar had moeten wegsturen, wat ik ook gedaan heb.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:55

Celiien schreef:
Sjah, wat is slaan als ze iets niet wil? Hapt ze bij een hoofdstel/zadel in doen? Dan kan ze van mij ook tik op neus krijgen hoor :j

met slaan bedoel ik dat ze het hoofdstel in heeft ( en het is nog maar een jong paard, dus ze heeft het hoofdstel nog maar in voor een paar weken) en dat ze dan een klap tegen haar hoofd krijgt omdat ze haar mond open doet,

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:04

Aidenn schreef:
DxFellow schreef:

tuurlijk weet ze wel eens niet wat ze met een pony aan moet, maar ik heb haar zo vaak gevraagt van gaat alles goed ben je hulp nodig, en ze zij al die keren nee, en ik bergijp wel dat ze niet wil toegeven dat het haar niet lukt, maar het zadel op doen en het hoofdstel in doen dat mocht ze eigenlijk niet doen, want mijn merrie is nog maar net 3 en ik wou nog even wachten, en toen ze aan mij vroeg van mag ik het hoofdstel in doen zij ik ja want ik dacht van dan kent ze dat al, en dat word in rijden niet zo moeilijk. maar ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt van als het niet lukt dan moet je altijd mijn hulp moet vragen of stoppen, maar dat dee ze niet , en toen heb ik haar al gewaarschuwd en toen zij ze ook dat ze het niet meer zo doen, en dat ik er dan achter moet komen dat ze het weer deed en ook het zadel er op had gelegd was een beetje een rot moment, want ik vertrouwde haar wel met mijn pony's en dan doet ze dit. en dat is altijd rot om weer mee te maken, en vooral voor de pony want die is nog jong, en ik wil niet dat ze de rest van haar leven zo blijft doen, dus ik ben nu ook volop bezig met het vertouwen terug winnen, en daarom had ik liever dat dit niet was gebeurd, want ik had liever dat ze had geluisterd dan dat ik haar had moeten wegsturen, wat ik ook gedaan heb.

ow zo, ik wist niet dat je het al een paar keer tegen haar gezegd had.. in ieder geval, ik hoop heel erg voor je dat ze weer vertrouwen gaat krijgen (en ik weet zeker dat dat gaat lukken) en dat er misschien een ander persoon is die wel goed met je pony om kan gaan en ook die goed weet wat ze wilt en doet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:05

Wat kan ik daar boos om worden. Krijg je een pony toevertrouwt en dan ga je er zo mee om :n

Ik heb niets tegen een rechtvaardige tik op de neus, dat kan die van mij bij bijtgedrag ook krijgen. Maar echt meppen en dan zeker bij een jong en net ingereden paard. :\

Ik zou met de ouders praten, een brief sturen of mail schrijven en daarin duidelijk maken dat wat ze heeft gedaan niet door de beugel kan. Met het verzoek om nog even met hun dochter het er over te hebben hoe je met dieren omgaat.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:12

Finliox schreef:
Wat kan ik daar boos om worden. Krijg je een pony toevertrouwt en dan ga je er zo mee om :n

Ik heb niets tegen een rechtvaardige tik op de neus, dat kan die van mij bij bijtgedrag ook krijgen. Maar echt meppen en dan zeker bij een jong en net ingereden paard. :\

Ik zou met de ouders praten, een brief sturen of mail schrijven en daarin duidelijk maken dat wat ze heeft gedaan niet door de beugel kan. Met het verzoek om nog even met hun dochter het er over te hebben hoe je met dieren omgaat.

inderdaad, en ik heb besloten om de ouders morgen op te bellen, en een afspraal te regelen met hun en hun dochter zodat we dit uit kunne praten,maar door haar onwetendheid/ opzet is mijn paard extreem kopschuw en ze begint nu ook al te steigeren als je het hoofdstel pakt,
zeer jammer want het is een ongeloofelijk lief knuffelbeest :(

RacexPuck

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:21

ik vind het echt stom voor jou en je pony ik vind dat dit niet hoort en zou als ik jou was ook zeker de ouders bellen als het een klein tikje was op de nek omdat ze beet zou ik dat prima vinden maar dit en als je paardje nu ook al kopschuw is kan dit echt niet hoor

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:26

een tik kan ze geven als ze haar bijt maar dan een zachte, ik zou zeker met haar ouders praten en een andere verzorger zoeken want haar slaan op het hoofd alleen om een zadel of hoofstel? nee dat gaat voor mij te ver!

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:30

Ik vind dat je ponys niet hoort te slaan al helemaal niet omdat ze geen hoofdstel/zadel om willen
misschien is het hoofdstel/zadel de vorige keer niet goed om/op gedaan en heeft de pony er last van gehad waardoor het even iets moeilijk deed..
en dan al helemaal niet als het nieteens je eigen pony is.
en een tikje kan niks kwaad.. soms hebben paarden dat nodig
maar echt slaan?!

echt vreselijk dat het je pony zo heeft veranderd!

ik zou idd niet naar de politie gaan
maar je kunt wel even met de ouders incl. de verzorgster zelf praten

in elk geval heel veel succes!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:32

Ze gaf een tik op het hoofd vanwege dat ze het zadel niet op wilde? Als ik het goed las, had ze die ook nog nooit op gehad of wel?
Eens goed met de ouders praten, en duidelijk maken wat de schade is aan het paard..
Is ze nou helemaal.. Slaan op het hoofd is niet normaal (tenzij ze bijt oid.), snap niet dat ze daar zo nuchter onder blijft :n

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:35

Een gesprek met de ouders aangaan en voor de rest zo weinig mogelijk energie aan haar besteden. Het feit dat ze er zo rustig over doet betekent dat je haar niet zult veranderen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:06

Was jij er zelf bij in het begin toen ze de 1e paar keer het hoofdstel om ging doen?

Zo niet, dan vind ik dat van jou ook enigszins onverantwoordelijk. Meid van 14 met een jong dier.. Daar was ik toch bijgebleven.

Voor jezelf, je paard en je verzorgster! :)

Helaas zijn er nu dingen voor gevallen waar je weinig aan kan doen! Idd met ouders en meid praten en hopen dat je paard het vertrouwen terug krijgt in jou en het hoofdstel! :) succes!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:09

Ik ben het toch wel een beetje eens met Loez inderdaad en ik denk dat dit ook goed laat zien dan overleg met je verzorger maar ook de ouders heel belangrijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:15

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar kwam je er echt pas achter dat je je paard niet meer bij het halster kon pakken nadat je haar had weggestuurd? Ben je in de tussentijd niet bij je paard geweest dan?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:17

Ik geef de paarden op stal ook wel eens klap of een trap als ze mij trappen of bijten of vervelend zijn. Leren ze gelijk wie de baas is.

Politie vind ik echt enorm overdreven. Gewoon beide kanten van het verhaal aan horen en met de ouders er over praten

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:44

bij mijn vorige verzorgponys
was ook een vrouw die een van de paarden echt
maar dan ook echt hard in de buik trapte als die niet luisterde
zo zielig maar heb er nooit iets van durven zeggen

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 00:06

Ja, verzorgers kunnen je paard maken maar ook breken.

Ik zou echt stoppen met die verzorger, als zij je paard zo behandeld dan is zei geen verzorgpony waard. Weg der mee!