Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lotlot2 schreef:Ik denk niet dat je bij dit soort zaken de politie kan inschakelen. Ze doen er denk ik niks aan omdat het er verder niet uitziet als "echte" mishandeling.
Misschien eerst een mail/brief aan de ouders sturen of ze een keer willen praten?
marritrijpma schreef:wat vervelend! ik zou haar ouders uitleggen wat zij doet met je pony!
en als ze niet ophoud dat je niet wil dat zij dan jou pony meer verzorgt.
de politie is naar mijn mening nog niet echt belangerijk...
heb je het al tegen je eigen ouders gezegt ?
ik wens je nog veel succes!!
DxFellow schreef:ik heb zelf ook verzorgpony's & ik ben ook 14 jaar, soms weet ik zelf ook niet wat ik moet doen als een pony iets niet doet of juist iets doet waar ik niet op voorbereid ben. Volgens mij weet zij ook niet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt of haar hoofdstel niet in. Ik denk dat ze dan denkt, als ik haar straf/sla weet ze dat ik de baas ben en dat ze moet luisteren. Maar misschien moet ze juist het tegenovergestelde doen, de pony kalmeren en rustig het zadel erop leggen.
Natuurlijk moet je er iets aan doen, ik zou beginnen om met haar te praten en duidelijke regels af te spreken. En als ze bv niet weet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt, uitleggen hoe ze dat op kan lossen en goed moet doen.
Je moet natuurlijk wel zelf weten wat je gaat doen, want er moet absoluut iets gedaan worden, maar ik kan me ook inleven in het meisje, want misschien weet ze gewoon niet hoe ze die dingen moet aanpakken.
Celiien schreef:Sjah, wat is slaan als ze iets niet wil? Hapt ze bij een hoofdstel/zadel in doen? Dan kan ze van mij ook tik op neus krijgen hoor
Aidenn schreef:DxFellow schreef:ik heb zelf ook verzorgpony's & ik ben ook 14 jaar, soms weet ik zelf ook niet wat ik moet doen als een pony iets niet doet of juist iets doet waar ik niet op voorbereid ben. Volgens mij weet zij ook niet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt of haar hoofdstel niet in. Ik denk dat ze dan denkt, als ik haar straf/sla weet ze dat ik de baas ben en dat ze moet luisteren. Maar misschien moet ze juist het tegenovergestelde doen, de pony kalmeren en rustig het zadel erop leggen.
Natuurlijk moet je er iets aan doen, ik zou beginnen om met haar te praten en duidelijke regels af te spreken. En als ze bv niet weet wat ze moet doen als je pony haar zadel niet op wilt, uitleggen hoe ze dat op kan lossen en goed moet doen.
Je moet natuurlijk wel zelf weten wat je gaat doen, want er moet absoluut iets gedaan worden, maar ik kan me ook inleven in het meisje, want misschien weet ze gewoon niet hoe ze die dingen moet aanpakken.
tuurlijk weet ze wel eens niet wat ze met een pony aan moet, maar ik heb haar zo vaak gevraagt van gaat alles goed ben je hulp nodig, en ze zij al die keren nee, en ik bergijp wel dat ze niet wil toegeven dat het haar niet lukt, maar het zadel op doen en het hoofdstel in doen dat mocht ze eigenlijk niet doen, want mijn merrie is nog maar net 3 en ik wou nog even wachten, en toen ze aan mij vroeg van mag ik het hoofdstel in doen zij ik ja want ik dacht van dan kent ze dat al, en dat word in rijden niet zo moeilijk. maar ik heb haar ook heel duidelijk gemaakt van als het niet lukt dan moet je altijd mijn hulp moet vragen of stoppen, maar dat dee ze niet , en toen heb ik haar al gewaarschuwd en toen zij ze ook dat ze het niet meer zo doen, en dat ik er dan achter moet komen dat ze het weer deed en ook het zadel er op had gelegd was een beetje een rot moment, want ik vertrouwde haar wel met mijn pony's en dan doet ze dit. en dat is altijd rot om weer mee te maken, en vooral voor de pony want die is nog jong, en ik wil niet dat ze de rest van haar leven zo blijft doen, dus ik ben nu ook volop bezig met het vertouwen terug winnen, en daarom had ik liever dat dit niet was gebeurd, want ik had liever dat ze had geluisterd dan dat ik haar had moeten wegsturen, wat ik ook gedaan heb.
Finliox schreef:Wat kan ik daar boos om worden. Krijg je een pony toevertrouwt en dan ga je er zo mee om![]()
Ik heb niets tegen een rechtvaardige tik op de neus, dat kan die van mij bij bijtgedrag ook krijgen. Maar echt meppen en dan zeker bij een jong en net ingereden paard.![]()
Ik zou met de ouders praten, een brief sturen of mail schrijven en daarin duidelijk maken dat wat ze heeft gedaan niet door de beugel kan. Met het verzoek om nog even met hun dochter het er over te hebben hoe je met dieren omgaat.