Een paard of verzorgpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skittlez

Een paard of verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:00

Hoi allemaal,
Mijn vader had iemand gesproken die en verzorgpaard aangeboden hebt.
Nou is dat op een manege, en ik zit al op een andere manege en daar kan je je eigen paard stallen.
Ik wil mijn manege niet verlaten omdat ik dan op een andere moet..

Maar is het nou leuker om eigen paard te hebben of een verzorgpaard/pony?
Alsjeblieft geen zinloze antwoorden zoals : een eigen paard.
want ik wil graag weten waarom.
Laatst bijgewerkt door Skittlez op 20-07-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Een paard of verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:02

Een eigen paard vind ik leuker, omdat je zelf helemaal de zorg draagt en de beslissingen neemt. Maar dat is ook een verantwoordelijkheid die je aangaat. Dus een verzorgpaard is wel makkelijker en goedkoper vaak.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:03

Sorry maar vindt je verhaal vrij onduidelijk.
Met wat ik er nu van op kan maken zou ik dit zeggen.
Je hebt toch geen eigen paard zover is begrijp, dus waarom zou je op deze manege blijven als je een verzorgpaard krijgen waar je 10x meer van kan leren als op de manege paarden waar je nu rijdt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:03

Ik heb mijn vertrouwde manege ook achtergelaten voor mijn verzorgpaard!
Nooit geen moment spijt van gehad ... ik mocht er alles mee doen.
Heb hem na 2 jaar ook vrij goedkoop kunnen kopen

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:05

Moonlight17 schreef:
Je hebt toch geen eigen paard zover is begrijp, dus waarom zou je op deze manege blijven als je een verzorgpaard krijgen waar je 10x meer van kan leren als op de manege paarden waar je nu rijdt.

Dat is wel zo..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:07

Ik kan er ook niet zo heel veel uit halen, want heb je nu een verzorgpaard op je manege, of rijd je op een manegepaard? Bijna elke manege heeft de optie om een eigen paard te stallen, dus daar zou ik alleen naar kijken hoe het is als het daadwerkelijk aan de orde is.

En wat Moonlight zegt, van een verzorgpaard kan je héél veel meer leren dan van een manegepaard, al zal je wel moeten investeren in lessen oid, ligt aan de aard van het verzorgpaard en aan het niveau van je ervaring.

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:10

Ik snap niet helemaal waarom je niet op twee maneges kan rijden. Ik zelf liep altijd bij mensen aan huis voor mijn verzorgpaarden en reed ook gewoon op de manege geen probleem hoor ;) Wel zit er een groot verschil tussen verzorgpaarden en een eigen paard. Ik vind het verstandig om eerst een verzorgpony gehad te hebben en daarna er pas aan te beginnen. Van verzorgpaarden kan je veel leren. Voor al hoe het wel en niet moet heb ik ervan geleerd.
Maar dat ter zijde.
Ik vind het fijner om een eigen paard te hebben omdat ik nu zelf over de verzorging ga en bepaal wat goed is. Ik heb verzorgpaarden gehad waarbij de eigenaren niet aardig waren en ik overal de schuld van kreeg ook als het de andere verzorgster was geweest daar ben ik toen gestop. Wel had ik het erg naar mijn zin bij mijn laaste verzorgpaarden maar die werden kwa verzorging (intentingen, tandarts, enz) niet altijd even goed behandeld door onwetendheid en daar zat ik wel vaak mee omdat ik dat vervelend vond voor de paarden en er zelf iets aan wou laten doen maar ja het is dan niet jouw paard.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:10

Eigen paard is leuk ja, je hebt dan zelf alle vrijheid en alles in eigen hand. Aan de andere kant heb je dus ook alle verantwoordelijkheid en dat is soms best wel lastig.

Een vezorgpaard is ook heel erg leuk, vaak mag je dan ook heel veel als je je maar goed aan afspraken houdt. Als je nog nooit een verzorgpaard hebt gehad, zou ik dat zéker eerst eens doen. Dan krijg je een veel beter beeld van hoe het zou zijn om een paard te hebben en wat er allemaal bij komt kijken.

Als ik jou was zou ik gewoon dat verzorgpaard nemen!
Waarom moet je dan van de manege weg? Je kan daar toch ook gewoon lesjes blijven rijden of komen kijken naar de les? Moet je dan verplicht les nemen op de andere manege?

Ik heb jaren verzorgpaarden gehad en daarnaast nog in de manegeles gereden.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:11

Skittlez schreef:
Moonlight17 schreef:

Dat is wel zo..

In je profiel lees ik dat je alleen maar op manegepaarden rijdt, dus moet je misschien is verklaren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:32

TAO -> YRT

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 11:52

Breghje schreef:
Ik kan er ook niet zo heel veel uit halen, want heb je nu een verzorgpaard op je manege, of rijd je op een manegepaard? Bijna elke manege heeft de optie om een eigen paard te stallen, dus daar zou ik alleen naar kijken hoe het is als het daadwerkelijk aan de orde is.

En wat Moonlight zegt, van een verzorgpaard kan je héél veel meer leren dan van een manegepaard, al zal je wel moeten investeren in lessen oid, ligt aan de aard van het verzorgpaard en aan het niveau van je ervaring.

Manegepaard, ik ga naar de 2e licht gevorderd.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:13

Skittlez schreef:
Breghje schreef:

Manegepaard, ik ga naar de 2e licht gevorderd.

Dat kan toch prima samen met een verzorgpony? Ik zie het probleem eigenlijk niet echt, tenzij het om tijd/afstand gaat ofzo. Ik mag hopelijk aannemen dat de manege je niet buiten gooit omdat je een verzorgpony erbij mag hebben of andersom.
Gewoon lekker aan de slag met beiden dus. :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:36

Allebei is het wel leuk.
Met een eigen paard kun je zelf alles betalen, maar met een verzorg/bijrijd paard heb je niet zo veel kosten, zoals die van een dierenarts en het voer en zo!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:43

Romy_paard, met een paard MOET je alles betalen. :D met een verzorgpaard meestal niks of een kleine bijdrage.

Ik zou dus voor een verzorgpaard gaan TS.. Je kunt altijd nog een eigen paard kopen.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:54

Ik heb nu wel eigen pony's maar een verzorgpony lijkt mij veel fijner.
Je hebt niet die verantwoordelijkheid die je met een eigen wel hebt,
Ook kost een eigen paard best wel veel geld.
Het is natuurlijk heel erg leuk om een eigen paard te hebben, Maar er komt heel erg veel bij kijken.
En als je het goed kunt vinden met de eigenaar zou je hem vast als eigen mogen beschouwen.
Met een eigen, moet je ook elke dag kunnen.
Of er een ander voor laten komen, maar dat lijkt mij minder fijn.