Opnieuw leren paardrijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rayeshi

Opnieuw leren paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 02:14

Hey iedereen,

Ik heb van mijn 6de tot 10de/11de aan paardrijden gedaan, waarvan 2 jaar in een manege waar ik me goed voelde, tot ik les kreeg van de eigenaar, die de paarden zeer bruut behandelde. Ik was bang van die vent, voelde me niet meer goed daar en had er niet veel zin meer in, dus stopte ik. Na een periode van +- 4 maanden ging ik naar de manege van een vriendin (E.) , waar het wel leuk was, maar ik voelde me toch niet helemaal thuis, en toen E. van manege veranderde stopte ik er opnieuw mee. De volgende zomer ging ik met een andere vriendin op paardenkamp in haar manege (weer een andere), en dat viel goed mee. Het was een leuke week, maar de eerste les los van het kamp viel enorm tegen, dus stopte ik opnieuw. Zo had ik het gevoel dat ik nooit nog een manege zou vinden die bij me paste. :( Weer 6 maanden later vernam ik dat E. privé lessen nam bij een studente die vroeger nog dressuurkampioene (die haar eigen stallen en pistes had ) geweest was, en nu dus privé lessen gaf op haar (nu te klein voor haar) pony's. Ik volgde daar ook 3 maand privéles, wat zalig was, tot de oud-dressuurkampioene stopte met de lessen. Daarna heb ik het paardrijden nooit meer verdergegaan.

Ik heb onlangs mijn oude zadeldoeken en andere spullen teruggevonden, en dit maakte iets bij me los. De vertrouwde geur, mijn liefde voor paarden... (Ik heb momenteel geen hobby en verveel mij soms dus nogal)
Ik besloot dat ik wou proberen opnieuw te rijden. Mijn probleem is: ik ben doodsbang dat ik niets meer weet/kan, dat ik geen vrienden zal maken.... |(

Heeft iemand tips tegen die angst of een goede manege?

PS: ik ben 13 en woon in regio Brugge

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 02:27

Wie niet probeert wie niet weet. Kijk gewoon naar een leuke sprekende manege in de buurt en stap eens lekker binnen. Wie weet klikt het en maak je meteen vriendinnen! En paardrijden verleer je niet zeggen ze, het ritme moet je weer zoeken enzovoorts maar dat komt vast wel goed! Je bent jong, geniet lekker!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Opnieuw leren paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:45

RUI -> YRT

Rayeshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:56

Bedankt, ik zal inderdaad gewoon eens een kijkje nemen, het komt wel goed.
Ik was nogal bang haha, maar zie nu in dat dat absoluut niet nodig is :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:05

Opnieuw blijven zoeken, en anders misschien kijken of je bij iemand thuis eerst les kan hebben?

Ik heb praktisch 1 jaar prive les gehad bij iemand thuis, en toen de mogelijkheid van die lessen verviel, ben ik opzoek gegaan naar een verzorgpony. Die heb ik gevonden, en daar kreeg ik geen les, maar ondertussen ben ik vaak op ponykamp geweest waar mijn rijkunsten werden bijgespijkerd. Na een hele tijd besloot de eigenaresse van de stal van mijn verzorgpony ons les te gaan geven.
Heb eigenlijk nooit op een manege gereden, is gewoon niks voor mij. Voor mij was dit echt de oplossing. Ik hoefde niet op een manege te rijden, maar uiteindelijk reed ik op een kleine stal die een stuk of 13 mensen hadden die er les hadden op haar ponys, allemaal hun 'eigen' pony.
En inderdaad niet bang zijn, er komt heus wel weer iets naar voren wat jij leuk vind.

Rayeshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 14:46

Ja, ik ben nu aan het zoeken om bij iemand thuis les te hebben of een verzorgpony te vinden.
Van een goede privé les naar een manege is lastig, het is gewoon heel verschillend.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:51

Ik had ook jaren niet geleden maar de basis was me bijgebleven, ook wel de hulpen maar niet de finesse zeg maar. Ik pikte het snel op.

KV24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:09

Ik zou inderdaad ook kijken of je bij iemand thuis les kan krijgen of zo

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:25

ik heb dit probleem ook gehad, en er is vast een manege die wel bij je past, ga gewoon eerst een paard x op een een manege rondlopen en kijken, eventueel poetsen.
bij damse ruitershof heeft een vriendin van me gereden en vond het hier heel leuk en gezellig

Manon_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:19

_Ashii_ schreef:
Wie niet probeert wie niet weet. Kijk gewoon naar een leuke sprekende manege in de buurt en stap eens lekker binnen. Wie weet klikt het en maak je meteen vriendinnen! En paardrijden verleer je niet zeggen ze, het ritme moet je weer zoeken enzovoorts maar dat komt vast wel goed! Je bent jong, geniet lekker!

:j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:59

Een goede/leuke manege zoeken en daar idd. gewoon binnenstappen. Verder duidelijk aangeven dat je bang bent :) Ik heb dat zelf ook gedaan en ze hebben me bij mijn manege van mijn angst afgekregen en vrienden maak je vanzelf, je hebt dezelfde hobby dus dat scheelt al een hoop :)