Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Leukertje schreef:een nadeel vind ik zeker; dat als je je paard aan de hand meeneemt, de paniekhaak soms onbedoelt open gaat.
loesje4600 schreef:Het is ideaal als je paard ergens vast aan staat dan schiet het los! alleen dan moet jezelf er niet in de buurt staan of ontwijken.
Ik heb door gevalletje paard trekt aan touw de paniekhaak tegen mijn arm op hoofd hoogte aan gehad, paard was gered en ik had een mooie blauwe plek er aan over gehouden.
Verder vindt ik het een super uitvinding

xSwanHeart schreef:Ik heb altijd paniekhaken gebruikt (intussen zo'n tien jaar) en heb nog nooit gehad dat hij losschoot wanneer dit niet zou moeten. Ook niet als ik of paardlief een flinke ruk aan het touw gaf
Maar, het is me niet helemaal duidelijk: gaat het je om een halster met een paniekhaak of een halstertouw? Een halster met paniekhaak heb ik namelijk nog nooit van gehoord...
Paard schrok van een los schietende slang, draaide weg en ging hangen en ik kreeg dat ding niet los door de druk. Uiteindelijk ging het halster stuk en kreeg ik het touw los die terug kaatste tegen mijn vingers
Chouchou schreef:Ik wilde ook geen paniekhaak om de reden dat hij vast makkelijk los zou kunnen schieten aan de hand als je er een ruk aan geeft. Toch heb ik er één met paniekhaak gekocht (omdat mijn touw met normale sluiting kapot was gegaan en de ruitersportzaak alleen nog maar deze had), en het bevalt me prima! Je kan de sluiting heel snel zelf openmaken als het nodig is en hij is bij mij nog nooit vanzelf opengegaan, ook al heb ik hem al een tijdje en moet ik af en toe best eens een ruk geven. Ik denk dat het best ligt aan de kwaliteit van het touw dat je koopt en ook hoe oud het touw al is, voordat deze zomaar ongewenst openspringt. Voor jouw doel dat je het paard er alleen maar mee vastzet, zou ik geen nadeel kunnen noemen.