met erin komen maar ook als ze erin zit dan zit ze al snel in de verkeerde galop
heeft er iemand tips??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
met erin komen maar ook als ze erin zit dan zit ze al snel in de verkeerde galop

floorpenp schreef:Misschien klinkt het heel raar, maar die tip van mijn instructrice heeft mij en mijn paard enorm geholpen.
Je pony moet bij aangalopperen zijn binnenbeen naar voren 'gooien'. Als je een klein beetje stelling naar buiten neemt heeft je pony meer ruimte om dat te doen.
silmitan schreef:floorpenp schreef:Misschien klinkt het heel raar, maar die tip van mijn instructrice heeft mij en mijn paard enorm geholpen.
Je pony moet bij aangalopperen zijn binnenbeen naar voren 'gooien'. Als je een klein beetje stelling naar buiten neemt heeft je pony meer ruimte om dat te doen.
Dit werkte ook bij mijn pony. Eerst werken aan het aanspringen in de goede galop en het lijkt dan tegenstrijdig om stelling naar buiten te vragen, maar je maakt het daarmee idd makkelijker. Als het aanspringen goed is ingeoefend ga je proberen om dit zonder buitenstelling te doen. Rechterhand is meestal de minder favoriete kant en vraagt dus meer training.
Succes