Ik zou NOOIT paardenvlees eten,want ik hou van deze dieren!Ik ben zelfs vegetariër!Dus geen vlees voor mij.Ik recpecteer natuurlijk de keuze van mensen die het wel eten.Maar ik ben benieuwd of jij je paard hebt laten slachten ooit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Elaine_ schreef:Ik heb nog nooit een dier laten slachten.
Niet omdat ik er tegen ben want ik vind het goed dat de optie er is.
Maar ikzelf kan het slachten niet aanzien, heb filmpjes ervan gezien, en zou het mentaal niet aankunnen
Aangezien ik vind dat je tot het einde erbij moet blijven is het niet mijn keus.
Maar nogmaals, ik ben er niet tegen en blij dat de optie er wel is!
EskeGirl schreef:Er zijn keuzes tot een dier humaan dood maken:
Slachten of inslapen. Als een paard vervoerbaar is, is slachten een prima optie.
In Nederland gaat dat zo ongeveer: Het paard komt een schone ruimte binnen, nog een aai over het hoofd. Voor het doorheeft waar het is, heeft hij een pin in zijn hoofd gekregen en is het over.
Slachten betekend ook niet altijd consumptie; je kan je paard daarna ook laten cremeren als je dat graag wil.
Iedereens mening verschilt. Ik vind het wel hypocriet als je wel vlees eet, maar enkel geen paardenvlees. Als je vlees eet, moet je ook gewoon alles kunnen eten. Voor ik die vraag krijg: Ja, als ik in China was zou ik misschien ook hond of kat proberen, op één voorwaarde: het dier mag geen lijdzame dood hebben gehad als levend koken. En dat geld voor mij voor de meeste dieren. Helaas weet je dit niet altijd...
lianne484 schreef:gewoon intresse, waarom zijn er zoveel mensen voor schieten en niet voor inslapen?