Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:25

sorry modjes, mocht t verkeerd staan! Jullie mogen het wel verplaatsen dan!

Heey!
Ik kwam per toeval op de site van decathlon!
En wat me opvalt, de spullen zijn erg goedkoop!

Wie o wie weet of de producten goed zijn en lang meegaan.
Zelf zit ik wel te denken over een nieuwe cap. Maar 25 euro's, kan dat wel een goede cap zijn?!

Dus hier mijn vraag! Wat vinden jullie van(producten van) fouganza?!

Xx
(typfouten mede mogelijk gemaakt door mn mobiel :') )

Irisx

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:28

Als de cap een keurmerk heeft, dan is het gewoon een goede cap.
Wij hebben er op de manege ook een heleboel met Fouganza spullen rondlopen. Heb zelf ook wel eens wat ervan gehad in mijn kleine ruiter tijd. Zijn prima spullen!

Laulitz

Met caps geen ervaring, vind 25 euro erg weinig. Ik heb wel 2 broeken en chaps van 2007 en die zijn nog top! Helemaal tevreden over de kleren :j

Taifoen

Mijn rijbroeken zijn van foungaza, geode kwaliteit maar gaan denk ik een jaar mee en dan zit er een gat in (dit zijn wel die van 15 euro), nu heb ik er een van 40,- en denk dat die wat langer mee gaat. :)
Ook heb ik 1 dekje ervan, die is nu al 1,5 jaar uit en ziet er nog steeds goed uit.
Caps heb ik geen ervaring mee, maar de rest vind ik wel goed :)
Edit: heb er ook bortels en een halster van, die zijn ook allemaal goed.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:29

Ik heb er zelf handschoenen van en ik heb nog nooit zulke fijne gehad! Als het goed is mogen er alleen goedgekeurde caps worden verkocht, dus qua veiligheid zal hij niet slechter zijn ;)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:31

Toen ik weer met paardrijden begon, inmiddels al drie jaar terug, had ik allemaal Fouganzaspulletjes aangeschaft en ze doen het nog prima!!

xSlvna

Mijn cap heeft mijn hoofd goed beschermd toen ik van een paard kukelde, slag was zo onwijs hard dat de cap scheurde (was al 100 maal uit mijn handen gevallen) maar ik had niks, helemaal niks.

Het is overigens net wat je pakt, een broek van me is op de naad gescheurd (en niet zo een beetje) terwijl 3 andere broeken al heel veel valpartijen op asfalt hebben overleefd (oké, ze zijn uiteindelijk wel kapot gegaan, maar ze hebben veel te verduren gehad).

Peeskappen zijn ook prima, evenals de hoofdstellen en teugels.

Irisx

Laulitz schreef:
Met caps geen ervaring, vind 25 euro erg weinig. Ik heb wel 2 broeken en chaps van 2007 en die zijn nog top! Helemaal tevreden over de kleren :j

Een prijs hoeft niet per se iets te zeggen over de kwaliteit van een cap.
Deze cap zal alleen een plastic buitenkant hebben, misschien goedkopere stof voor de bandjes langs het hoofd en hoogstwaarschijnlijk ook verstelbaar.

Niet zo'n dure, suède cap gelijk aan Harry's Horse, BR of Pikeur.

Sterker nog, de goedkoopste cap van Casco (waar iedereen vroeger ook mee rond reed), is dertig euro. Dus dan kan je best die van vijf euro goedkoper kopen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:34

Heb 2 faufanza broeken en in beide zit geen gat een van 3 jaar oud en 1 van 6 jaar oud
Die handschoen zitten geweldig heb ook de duurdere rijlaarzen 1 van de ritsen is tijdens het tijden aan de onderkant opengegaan maar er zat toen wat vuil ofzo tussen met de caps heb ik geen ervaring ik pas ze niet

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:34

Ik heb handschoenen van Fouganza en ze gaan zelfs langer mee dan m'n Roeckl's, die waren namelijk al gauw versleten. :) De sokken en polo's zijn ook fijn. En idd, niet duur!

Met hun caps heb ik geen ervaring.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:36

Ik vind de caps van de decathlon niet lekker zitten...

Maar voor de rest is het een prima winkel!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:36

Ik heb er een cap van (2 stuks zelfs :P ) en nog wat kleding, paardenspullen en verzorgspullen...ERG FIJN :j

Ik woon 3 minuten van de Decathlon af dus kom er best vaak!

Is ook nog een leuke cap! Tenminste niet wat iedereen heeft

Afbeelding

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:38

Ik heb chaps gehad, erg fijn. Gingen lang mee. Ook heb ik handschoenen van fouganza. Rijd er nu al een half jaar mee, nog niet versleten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:38

Wouuw! Je hebt gewoon een heel setje! <3

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:39

xIirtJj schreef:
Laulitz schreef:
Met caps geen ervaring, vind 25 euro erg weinig.

Een prijs hoeft niet per se iets te zeggen over de kwaliteit van een cap.
Deze cap zal alleen een plastic buitenkant hebben, misschien goedkopere stof voor de bandjes langs het hoofd en hoogstwaarschijnlijk ook verstelbaar.
Niet zo'n dure, suède cap gelijk aan Harry's Horse, BR of Pikeur.

Ik heb toevallig zo'n goedkope cap van Fouganza en die bevalt me heel veel beter dan die van Harry's horse. Hij zit ook beter dan mijn BR en mijn Horka cap, alleen mijn KEP is een klasse hoger, maar dat kan je aan de prijs ook wel zien.

Gewoon passen, kijken of hij lekker zit, ieder hoofd is weer anders. Hij is gewoon goedgekeurd volgens de hedendaagse normen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:40

Ik denk dat ik dan maar s wat ga bestellen :p

Rijwantjes sowiezo :p mijn zwarten liggen namelijk in de prullenbak :')

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:40

De sokken van fouganza vind ik heeeel fijn! Voor mijn paard heb ik er een deken en n halsdeken van. Die houdt het ook al 2 jaar vol en is nog steeds prima!

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:42

ik heb een slechte ervaring met de caps... (z'n blauwe helmachtige, weet niet of die nog in de collectie zit?)

toen ik viel, brak hij in tweeën.. en ik viel niet eens hard... ik had destijds twee caps ervan, en heb de andere erna ook weggedaan omdat ik ze gewoonweg niet meer vertrouwde.

verder ben ik met de andere spullen van het merk wel heel tevreden!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:45

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:47

dat dacht ik toen ook :o

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:49

Ik heb hier ook een decathlon dichtbij :) ik koop er ook de goedkoopste rijbroeken (nu zijn ze kapot na een 1,5 jaar). Al mijn borstels komen vandaar ik vind het goed spul :) ik koop er ook de snoepjes voor mijn paard zo heb ik eens wat afwisseling met de snoepen die ik uit de paardenwinkel koop. Ik heb er vroeger chaps gekocht, rijhandschoenen en simpele botten om mee te starten. Ben dan overgeschakeld naar western rijden dus heb deze verkocht :)

ik heb al eens de shampoo gebruikt ook, ik was mijn paard maar één keer per jaar was toen met een shampoo van een stalgenootje. Iets met citronella erin maar ging best goed. Verder heb ik er ook een halster van, deze gebruik ik niet veel aangezien ik altijd touwhalster gebruik maar ik heb er ééntje in reserve. Mijn poetszak en poetsbox komen ook daarvan.

Ik zou er niet echt rijmateriaal kopen zoals hoofstel of zadel, maar ik denk een leuk dekje voor de dressuurruiters dat het best wel leuk is :D

Edit: mijn jas komt er ook vandaan :p alsook mijn kampeergerief :D
Laatst bijgewerkt door SmartBH op 05-03-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:49

Ik heb er vier rijbroeken van, en ben over allemaal heel tevreden :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:51

Ik ben er erg tevreden over!
Tegenwoordig heb ik echt super veel spul van de decathlon.
Broeken, jassen(echt ik zweer bij die jassen, zowel gewatteerd als de lichtere), sokken, handschoenen, zweep, poetskist, poetsset, halster, touwhalster, halstertouwen en leadrope, dekje, hoofdstel etc. Caps heb ik ook gehad alleen vond ik die van mij niet meer fijn en heb nu een verstelbare van Harry's Horse.
Ik vind het prima spul. Ja prijs kwaliteit, je hoeft niet te verwachten dat de broeken even lang meegaan als de duurdere merken, maar ik vind dat ze voor wat ze kosten ze echt lang meegaan, heb nog steeds broeken van 3 jaar geleden bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:06

Dat wordt morgen setje-shoppen hoor :p

Kan zelf niet naar een decathlon, woon in friesland, dus maar even bestellen :p

Snap niets van de broekmaten :P '14 jaar', ik ben 15, maar niet heel groot :') als erbij stond welke maat.. Iemand een idee?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:08

Dat zijn wss de junior maten, maar ik ben er al achter dat je bij de decathlon niet op maten af moet gaan..
De ene keer heb ik een rijbroek maatje S en de andere keer een XL :')
Daarom pas ik ze altijd, ook om te kijken of ze wel lekker zitten.