Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yanick29 schreef:Dit verschilt heel erg per paard en ook aan of ie het leuk vind en of ie er talent of een bouw voor heeft. Een Belgisch trekpaard zal minder hoog en goed kunnen springen dan een speciaal gefokt springpaard
Quikelover schreef:hoi!
ik heb een shetlander van 1,15 daar spring ik weleens mee dat kan ze ook heel goed het hoogste onder het zadel dat we hebben gesprongen is ong. 70cm , en los 1 m maar nu was mijn vraag hoe hoog kan ze eigenlijk springen? en hoe hoog springen jullie shets? als het kan graag een foto.
in de antwoorden laat ik wel een foto zien

arinazazoe11 schreef:Quikelover schreef:hoi!
ik heb een shetlander van 1,15 daar spring ik weleens mee dat kan ze ook heel goed het hoogste onder het zadel dat we hebben gesprongen is ong. 70cm , en los 1 m maar nu was mijn vraag hoe hoog kan ze eigenlijk springen? en hoe hoog springen jullie shets? als het kan graag een foto.
jouw shet is geen shet want shets kunnen maar 1,10 worden
hoe hoog hij kan verschilt per shet. Hoe groot hij zelf een beetje is, hoe goed zn ouders waren, hoe leuk die het vind, hoeveel talent hij heeft en etc etc.
arinazazoe11 schreef:Quikelover schreef:hoi!
jouw shet is geen shet want shets kunnen maar 1,10 worden
hoe hoog hij kan verschilt per shet. Hoe groot hij zelf een beetje is, hoe goed zn ouders waren, hoe leuk die het vind, hoeveel talent hij heeft en etc etc.
hij kan nog veel hoger alleen dit was de eerste x in maanden dus hebben we niet teveel van hem gevraagt, mn oude verzorgpony was een shet van 1.10, en kon ongeveer 1m-1.30 springen, die kon écht hoog springen! isawessels00 schreef:mijn verzorgshet heeft afgelopen zaterdag 90 centimeter gehaald, en hij is zelf 85hij kan nog veel hoger alleen dit was de eerste x in maanden dus hebben we niet teveel van hem gevraagt, mn oude verzorgpony was een shet van 1.10, en kon ongeveer 1m-1.30 springen, die kon écht hoog springen!
ArinaDiaat schreef:Je moet zelf uitproberen hoe hoog je shet kan springen.
Gewoon elke keer wat hoger, zodra ze begint te weigeren word het waarschijnlijk te hoog.
Wees er wel voorzichtig mee ga niet in 1 keer de balk 10 cm hoger doen.
Denk dat je dat ook wel zelf weet![]()
Mijn eigen Fjord struikelde nog over een dunne boomstam heen terwijl ik andere fjorden ook heel hoog heb zien springen!
Het verschil kan heel erg groot zijn dus!