misschien kun je een keer je eigen dekentje maken van vilt. moet je heeeeeel veel viltwol kopen maar je moet het dan wel eerder hebben gedaan of op een cursus!
Misher
Geplaatst: 29-01-14 16:35
Neusbontje ? Dsn moet je stof hebben en zelfklevend klittenband (ofzo iets )
probeer iets met wol te doen (zou ik doen) zoals ik al eerder aangaf die vilt deken maar dat kan ook neusriem of peesbeschermer. of op een dekje haar naam borduren
Een dekje zou ik wel heel graag willen maken maar hoe kan ik dat het best maken?
chantaleddie
Geplaatst: 29-01-14 17:10
Believe schreef:
Een dekje zou ik wel heel graag willen maken maar hoe kan ik dat het best maken?
weet je hoe je moet vilten? (korte uitleg)
je maakt eerst een mal dus een lap met de vorm van je paard preciese grootte! en daar leg jij dunne plukjes wol over in dezelfde richting er is een speciale manier voor dat trekken moet je maar ff op internet kijken als jij dan die mal aan 1 kant helemaal dik en vol hebt gelegd spuit je er met een soort douchkop er warmwater met zeep erover ( weet niet welke zeep) als je dat klaar hebt doe je er bubbeltjes plastic overheen met de bolletjes kant op de wol en ga jij met je warme zeperige handen wrijven 1 kant op. vilt ontstaat namelijk door de wrijving met warmte en zeep. dit duurt best lang. heb je dit klaar dan ga je ook andere kant doen. zo heb je t dekentje lijkt heel makkelijk maar is best moeilijk. probeer dat is samen te doen met een iemand die al goed kan vilten of doe eerst is een workshop vilten van bijv. een lampje ofzo. en zoek op internet op hoe! ik ga dit binnenkort ook doen dit is een deken.
las nu net over dat je een dekje wou qq niks voor niks die moeite gedaan. je kunt het ook met naald en draad doen door telkens over elkaar heen te doen.