paardenfotografie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxSchimmiexx

paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 01:40

hallo,

Sinds kort ben ik begonnen met paarden te fotograferen. Ik vind het heel leuk om te doen. Maar ik ben nog niet zo echt een gevorderde fotograaf. Zouden mensen die er wel verstand van hebben mij wat tips willen geven? kijk ook eens op https://www.facebook.com/SDTfotografie

gr emma

Nymphe

Re: paardenfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:54

Ik zou beginnen met met fotograferen en stoppen met Photoshop

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 01:59

Nymphe schreef:
Ik zou beginnen met met fotograferen en stoppen met Photoshop

Ik heb er alleen een black foto van gemaakt meer niet

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:01

lekker beginnen bij de basis. Leer je camera kennen door bv op een manege de manege pony's als ze los staan lekker te fotografen. Beetje spelen met de instellingen en dergelijke. En inderdaad wat Nymphe al zegt.. laat die photoshop nog maar ver achterwegen. Eerst de echte fotografie en dan pas dingetjes weg halen of dergelijke met photoshop :)
HypoFocus heeft een gratis bestandje op haar website met ook handige tips:
http://www.hypofocus.com/gratis-ebook.html

lees deze ook maar eens door. Helpt veel!

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 02:03

Heel erg bedankt!!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:04

wat voor een camera heb je als ik vragen mag? Gewoon een digitale camera of een digitale spiegelreflex ?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 02:07

Nou op dit moment heb ik niet zo'n hele goeie heb 1,5 haar geleden een cameraatje gekregen gewoon waar je foto's mee kan maken maar ik wil heel graag gewoon een goeie camera die zijn fijn en daar maak ik ook betere foto's op

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:13

emma_14 schreef:
Nou op dit moment heb ik niet zo'n hele goeie heb 1,5 haar geleden een cameraatje gekregen gewoon waar je foto's mee kan maken maar ik wil heel graag gewoon een goeie camera die zijn fijn en daar maak ik ook betere foto's op

op de bokt markt vind je vaak ook fijne 2de hands spiegelreflex camera maar als je toch zekerheid met garantie wilt hebben moet je gewoon eens naar de mediamarkt gaan met een budget wat je voor ogen hebt. Dat geef je bij hun dan aan en zeg je wat je graag wilt kunnen doen met de camera en dan helpen hun je verder :)
Ik heb me toen zelf besloten voor de Canon EOS 1100D te gaan. Dit vond ik persoonlijk een fijne overstap camera van digitaal naar spiegelreflex. Ben er nog steeds blij mee! Was wel ongeveer als ik het zeggen mag met alles erop en eraan wat ik graag wou zoals een tasje enzo €450,- lichter geloof ik

( was wel naar de duitse mediamarkt gegaan gezien deze op nog geen 5 min rijden van mij vandaan ligt :') )

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 02:18

ik had zelf ook nog een mooie gezien voor 400 euro met een grotere lens er bij

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:21

emma_14 schreef:

Je kunt ook met een telefoon goede foto's maken. Een goede camera is leuk, maar de foto wordt gemaakt door degene die op het knopje drukt. En daar hoort in ieder geval kennis van de techniek bij, naast gevoel voor compositie en creatief talent. Zonder talent kun je technisch goede foto's maken, en zonder techniek maar met talent kunnen er alsnog beroerde foto's uitkomen. Dat talent kun je niet leren, maar de rest wel. Dus daar eerst maar eens mee beginnen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:41

Je topic hoort op FK, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.
Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.