Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngieJ

Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:40

Zijn hier paarden die in de winter binnen staan?
Mijn paard staat in de lente, zomer en als het weer het toelaat in de herfst buiten maar in de winter staat ze binnen.
Maar als ze op stal staat heeft ze altijd een gevuld hooinet en na het rijden biks en wortels en ook heel veel stro.

Zijn hier mensen die dat ook hebben?

LiannePuthzy

Re: Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:42

mijne staat de hele winter binnen (naast 1/anderhalf uur in de paddock.

mariekekroon

mijn pony gaat in de lente zomer en herfst als het niet te hard regent naar buiten de hele dag en nacht, en swinters binnen snachts als het donker word

Samblabla

De mijne staat wel binnen maar gaat wel overdag naar buiten en als ze eenmaal weer in stal stal staat heeft ze muesli en hooi. ;)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:43

bij ons komen ze hele ochtend of middag naar buite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:43

Mijn leasepony staat binnen in de winter ja, maar zodra het weer het toelaat gaat hij weer naar buiten. Verder proberen we hem zo vaak mogelijk in de paddock etc te doen om hem toch nog even naar buiten te laten. *Ik hoef hier geen commentaar op want hier ga ik niet over.*
Edit: Hij heeft geen bovenluik dus kan altijd naar buiten kijken, verder krijgt hij hooi etc om de dag door te komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:45

Mijn pony staat vanaf het kouder wordt, circa eind oktober begin november de hele dag op stal tot het warmer wordt ongeveer eind maart begin april gaan ze terug de wei op. Ze staan dan van ongeveer 1 uur smiddags tot 'savonds in de wei. In de zomer kan dat tot 11 uur zijn. Heel veel stro is er helaas niet, maar we zorgen wel dat hij voldoende hooi heeft om te knabbelen en verder kan hij naar buiten kijken.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:46

en de pony's van een vriendin van me staat als het land nat is 24/7 in de stal, met s'ochtens anderhalf plakje hooi en s'avonds het zelfde

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:50

Hier ook grootste deel binnen. Heel soms gaat ze wel naar buiten maar er is alleen beschikking over een wei en stal en de wei is op dit moment meer modderbad dus een hele dag buiten zit er niet meer in. Soms staat ze dus een hele week binnen en andere keren een paar uurtjes naar buiten. Ze vind het wel prima volgens mij. Genoeg te knabbelen, geen stalbenen, alleen wat extra energie maar dat heeft ze altijd in de winter.

Ik vraag me trouwens af wanneer hier de reacties komen dat wij dierenbeulen zijn.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 01-01-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:51

naomi_g1998 schreef:
Hier ook grootste deel binnen. Heel soms gaat ze wel naar buiten maar er is alleen beschikking over een wei en stal en de wei is op dit moment meer modderbad dus een hele dag buiten zit er niet meer in.

Ik vraag me trouwens af wanneer hier de reacties komen dat wij dierenbeulen zijn.

tja ik vind niet dat wij dierenbeulen zijn, bij ons is het land nou eenmaal te nat om de paarden er op te laten lopen

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:51

naomi_g1998 schreef:
Hier ook grootste deel binnen. Heel soms gaat ze wel naar buiten maar er is alleen beschikking over een wei en stal en de wei is op dit moment meer modderbad dus een hele dag buiten zit er niet meer in.

Nou.... ik heb dus al een hele ruzie gehad met een topic.
Die vertelde mij even dat ik een dierenbeul ben :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:52

LiannePuthzy, hier ook, maar sommige mensen snappen het niet dat wij geen andere keus hebben dus ik wacht af...

joelleollie, ja daarom! :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:52

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:53

EskeGirl schreef:
Dan zorg je dat je ergens komt te staan met goede paddocks.
Zie ook: [VN] Veel op stal is geen leven voor een paard, zegt professor

Ja, zo simpel is het wel hè. Laten wij onze paarden maar inslapen dan, hebben helemaal geen leven. Om vrijwel alle manegepaarden niet te vergeten natuurlijk.
Nee, wij houden de paarden liever aan huis maar het is in de winter nou eenmaal drassig. Ze heeft hier hier hartstikke goed en ik ga geen discussie voeren met mensen die het perfecte leven voor hun paard hebben, laat je paard dan in het wild vrij want er op rijden, in de stal, überhaupt een paard houden is absoluut niet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 01-01-14 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:55

EskeGirl schreef:
Je hebt altijd de keus, al moet je dan soms verder rijden en kan je minder gaan.
Als het maar het beste voor je paard is.

bij ons zijn paddocks hoor, dat zij de in de winter onbruikbare buitenbak, de binnenbak en nog 2 paddocks die sinds kort zijn aangelegd en die in de zomer weer verdwijnen volgensmij

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:55

Nee, zo simpel is het niet.
Maar als jij geen beschikking hebt tot een wei of goede paddock, zorg je dat je die wel krijgt (door bijvoorbeeld te verhuizen van stal met je paard), of had je in eerste instantie geen paard moeten nemen. Als het je overkomt oke, maar als je een paard koopt en je wéét dat hij in de winter 23/7 binnen komt te staan, noem ik dat verwaarlozing.
Precies hetzelfde als je hond de hele dag en nacht in een bench zetten, behalve als je met hem uit gaat.

edit, er is al een topic over: [VSW] Paarden die altijd op stal staan?
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 01-01-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:56

EskeGirl schreef:
Je hebt altijd de keus, al moet je dan soms verder rijden en kan je minder gaan.

dit topic bedoel ik ^
niet erg hoor dat ik daar voor dierenbeul werd uitgemaakt, maar jullie oordelen over wat jullie lezen voor de rest weten jullie niks hoe wij met onze paarden omgaan en wat we er mee doen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:56

Ik had mijn leasepony ook liever 24/7 buiten gezien. Helaas ben ik de eigenaar niet en kan ik daar dus niks over zeggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:57

joelleollie schreef:
naomi_g1998 schreef:

Nou.... ik heb dus al een hele ruzie gehad met een topic.
Die vertelde mij even dat ik een dierenbeul ben :')

Het is heel makkelijk om een oordeel te hebben over een ander als je zelf in een gedeelte van het land woont en de paarden aan huis hebt met een stukje land erbij zodat je zelf kunt beslissen of de paarden het beetje weiland wat ze hebben lekker stuk mogen lopen in de winter of niet. Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid. Verder mis ik even dat er naar het paard zelf gekeken wordt en wat hij wil of aankan. Menig paard staat in de winter overdag in de blub en is maar al te blij dat hij even droog en warm binnen kan staan. Mijn paarden staan een dagdeel buiten maar staan al bij het hek te dringen als het tijd wordt om ze binnen te zetten.

fleurplop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:58

heb jij ze in de winter dag en nacht op stal staan? als dat wel zo is is het wel fijn als ze per dag een paar uurtjes naar buiten kunnen om hun ei even kwijt te zijn. als je ze niet de hele dag op stal hebt staan maar allen de nacht doe je echt niks mis. anders doen denk ik heel veel mensen het hier mis haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:59

joelleollie schreef:
EskeGirl schreef:

dit topic bedoel ik ^
niet erg hoor dat ik daar voor dierenbeul werd uitgemaakt, maar jullie oordelen over wat jullie lezen voor de rest weten jullie niks hoe wij met onze paarden omgaan en wat we er mee doen .

Tja, en owee als je er dan voor kiest om verder weg te staan en niet dagelijks te komen. Dan heeft daar weer iemand anders wat op aan te merken. Hoe je het doet, in ogen van een ander doe je het nooit goed. Damned if you do, damned if you don't.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:59

EskeGirl schreef:
Maar als jij geen beschikking hebt tot een wei of goede paddock, zorg je dat je die wel krijgt (door bijvoorbeeld te verhuizen van stal met je paard), of had je in eerste instantie geen paard moeten nemen. Als het je overkomt oke, maar als je een paard koopt en je wéét dat hij in de winter 23/7 binnen komt te staan, noem ik dat verwaarlozing.
Precies hetzelfde als je hond de hele dag en nacht in een bench zetten, behalve als je met hem uit gaat.

Nee, jullie oordelen over dit zinnentje:
Mijn paard staat in de winter binnen.
Verder weten jullie niks over onze paarden, misschien kunnen ze wel niet naar buiten omdat ze dan gaan rennen.
misschien komen wij wel 3 a 4 x per dag om onze paarden naar buiten te laten.
jullie oordelen via een computer wat al helemaal niet kan blijkbaar want dit noem je al verwaarlozing.
maar dan mag je nu een week met mij meelopen en dan nog een x oordelen dan heb je pas een goed beeld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:00

EskeGirl schreef:

Ik heb mijn post aangepast, ben namelijk een beetje klaar met mensen die zo makkelijk denken. :D

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:01

Iedereen heeft het beste voor met zijn of haar dier dus laat elkaar in de waarde iedereen probeert ze paard zoveel buiten te laten lopen :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:02

Oeff, moet er niet aan denken mijn paard hele dagen op stal! Dan zocht ik verder naar een plekje waar hij wel buiten komt.. Al is het maar een paar uurtjes. Denk dat mijn paard ook niet meer te rijden valt als hij alle dagen binnen staat... Ik vind het dus echt not done.. :n