Geen zin om te rijden..

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 21:09

juliexxxx schreef:
Heb ik ook gehad! Maar heb gewoon iemand gezocht om 1 keer per week mee te rijden!
Echt super leuk ik ga heel veel naar mijn paardjes per dag. Ervoor niet, nu rijd ik 2 a 3 keer per week en ervoor 1 keer per maand op mijn paard



Fijn dat het nou wel leuk is! :)

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:12

Helaas kan ik je de hand schudden.

Precies dezelfde situatie...
2 schatten van ponies die maar stil blijven staan omdat ik de motivatie niet heb.

Echter weet ik wel wat de motivatie is ..
En daar ga ik in 2014 heel hard aan werken :j

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 21:14

Tyrcanol schreef:
Helaas kan ik je de hand schudden.

Precies dezelfde situatie...
2 schatten van ponies die maar stil blijven staan omdat ik de motivatie niet heb.

Echter weet ik wel wat de motivatie is ..
En daar ga ik in 2014 heel hard aan werken :j



En wat denk jij dan als je de rest ziet rijden?

Dit word mijn goed voornemen voor 2014! :D

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:22

Dat ik ook weer fanatiek aan de bak wil..
Maar dan komt er uiteindelijk alsnog niks van.

Maargoed speelt hier wel meer mee. Onbewust.
Rot jaar gehad. En vind mezelf nu te zwaar voor de ponies.
Terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is ..

Steeds weer een smoesje.
Slecht weer, geen tijd noem t maar op.
Laatst bijgewerkt door Saul op 24-12-13 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:23

Hier wel een beetje hetzelfde, geen bak die ik kan gebruiken. Maar als ik die had wist ik het wel.
Heb momenteel ook niet zoveel zin om te rijden.
Maar samen is echt een stuk leuker.

Kun je geen oproepje op de manege hangen of op marktplaats of facebook plaatsen?
Misschien is er wel iemand die graag op een van je pony's zou willen rijden. Of iemand die graag (tegen betaling) van je bak gebruik zal maken, dat je dan tegelijk met diegene kan rijden.
Is vast wel iemand te vinden.. Zijn genoeg meisjes opzoek naar een "verzorgpony" denk ik.

Misschien helpt het ook toe te werken naar bijvoorbeeld een onderlinge wedstrijd?

Veel succes en plezier, komt vast wel weer goed. Die puberteit is rot, maar je bent er zo overheen ;)

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:32

Uit eigen ervaring weet ik hoe fijn het is om er een vriendin bij te hebben op stal. Misschien is het een idee om vriendin te zoeken die niet alleen maar wilt rijden maar ook te porren is voor een goed gesprek (te paard en er buiten).
Het is 100x gezelliger als je samen kan praten, rijden, opstappen, zadelen en poetsen. Dit heeft mij ook over de streep getrokken en mij paardrijden weer heel veel plezier gegeven.
Ik ging samen met een vriendin gewoon buitenritten maken. Paarden lekker naast elkaar en gezellig kletsen.

Doelen stellen is een goede tip. Dan kan je naar iets toewerken. Het rotjaar heeft veel impact op je gehad, zet je zelf in beweging om het te verwerken. Als je stil blijft zitten word het vaak erger. Mij helpt het altijd om eens even flink de bezem door de stal te halen, hokken te mesten en de paarden schoon en verzorgt op stal te zetten. Dat geeft me een goed gevoel en door het bezig zijn vergeet je even wat algemene dingen.
Als je het prettig vind om zelf je hokken te mesten geef dat dan aan bij je moeder, dan moet je wel naar je paardenbeesten toe om ze te verzorgen!

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 23:35

san4nie schreef:
Hier wel een beetje hetzelfde, geen bak die ik kan gebruiken. Maar als ik die had wist ik het wel.
Heb momenteel ook niet zoveel zin om te rijden.
Maar samen is echt een stuk leuker.

Kun je geen oproepje op de manege hangen of op marktplaats of facebook plaatsen?
Misschien is er wel iemand die graag op een van je pony's zou willen rijden. Of iemand die graag (tegen betaling) van je bak gebruik zal maken, dat je dan tegelijk met diegene kan rijden.
Is vast wel iemand te vinden.. Zijn genoeg meisjes opzoek naar een "verzorgpony" denk ik.

Misschien helpt het ook toe te werken naar bijvoorbeeld een onderlinge wedstrijd?

Veel succes en plezier, komt vast wel weer goed. Die puberteit is rot, maar je bent er zo overheen ;)



Tja.. Oproepjes plaatsen; dan krijg je van die meisjes die dan meteen denken dat alles van hun is (heb ik eerder meegemaakt) en iedere dag komen,en dat is ook niet de bedoeling..

Wedstrijden doe ik wel,heb ook een startkaart,maar nou het laaste halfjaar met mijn moeder ook geen tijd voorgehad. Ik denk dat ik het zomer seizoen wel weer mee ga doen! :)

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 23:41

Gerritt schreef:
Uit eigen ervaring weet ik hoe fijn het is om er een vriendin bij te hebben op stal. Misschien is het een idee om vriendin te zoeken die niet alleen maar wilt rijden maar ook te porren is voor een goed gesprek (te paard en er buiten).
Het is 100x gezelliger als je samen kan praten, rijden, opstappen, zadelen en poetsen. Dit heeft mij ook over de streep getrokken en mij paardrijden weer heel veel plezier gegeven.
Ik ging samen met een vriendin gewoon buitenritten maken. Paarden lekker naast elkaar en gezellig kletsen.

Doelen stellen is een goede tip. Dan kan je naar iets toewerken. Het rotjaar heeft veel impact op je gehad, zet je zelf in beweging om het te verwerken. Als je stil blijft zitten word het vaak erger. Mij helpt het altijd om eens even flink de bezem door de stal te halen, hokken te mesten en de paarden schoon en verzorgt op stal te zetten. Dat geeft me een goed gevoel en door het bezig zijn vergeet je even wat algemene dingen.
Als je het prettig vind om zelf je hokken te mesten geef dat dan aan bij je moeder, dan moet je wel naar je paardenbeesten toe om ze te verzorgen!



Dankjewel! Ik ga op zoek naar een vriendin! :)

En een doel stellen ga ik zeker doen! :)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:42

RUI --> YRT

nee123
Berichten: 882
Geregistreerd: 30-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:44

wow, kan ik me niet voorstellen...paardrijden is toch superleuk om te doen? Ik snap je eigenlijk niet maar het zou inderdaad kunnen dat het komt omdat je het alleen doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:44

Sorry als dit al gezegd is!

Is het niet mogelijk om een verzorgster/vriendin te zoeken die op die makkelijke pony wilt rijden? Of op zijn minst wilt komen poetsen en wandelen? Dan kan jij een buitenrit maken en dan kan zij met je meewandelen met de andere pony. Dan hoef je niet alles alleen te doen en heb je een beetje aanspraak. Als je het goed vindt dat zij of hij op die pony rijdt, dan kan je zelfs nog samen een Pas de Deux oefenen oid.
Diegene hoeft natuurlijk niet altijd mee te rijden maar misschien maak je iemand wel heel gelukkig met een verzorgpony!

babssaartje
Berichten: 146
Geregistreerd: 16-07-12
Woonplaats: voor mij een weet voor jou een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:51

soms als ik moe ben en geen zin heb om op te zadelen doe ik het toch en meestal geen spijt van! gewoon opzadelen! helpt heel veel om er niet over na te denken en gewoon doen! ik rij ook alleen maar vind dat juist fijn! want heb een hete pony als ze met meerdere is dan consentreet ze zich minder en ik dus ook minnder

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:54

SienenIvo schreef:
san4nie schreef:
Hier wel een beetje hetzelfde, geen bak die ik kan gebruiken. Maar als ik die had wist ik het wel.
Heb momenteel ook niet zoveel zin om te rijden.
Maar samen is echt een stuk leuker.

Kun je geen oproepje op de manege hangen of op marktplaats of facebook plaatsen?
Misschien is er wel iemand die graag op een van je pony's zou willen rijden. Of iemand die graag (tegen betaling) van je bak gebruik zal maken, dat je dan tegelijk met diegene kan rijden.
Is vast wel iemand te vinden.. Zijn genoeg meisjes opzoek naar een "verzorgpony" denk ik.

Misschien helpt het ook toe te werken naar bijvoorbeeld een onderlinge wedstrijd?

Veel succes en plezier, komt vast wel weer goed. Die puberteit is rot, maar je bent er zo overheen ;)



Tja.. Oproepjes plaatsen; dan krijg je van die meisjes die dan meteen denken dat alles van hun is (heb ik eerder meegemaakt) en iedere dag komen,en dat is ook niet de bedoeling..

Wedstrijden doe ik wel,heb ook een startkaart,maar nou het laaste halfjaar met mijn moeder ook geen tijd voorgehad. Ik denk dat ik het zomer seizoen wel weer mee ga doen! :)


Omdat je er een slechte ervaring mee hebt wil dat niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Wij hadden voor een verzorgster ook in de manege rondgevraagd. Meisje was toen 14 jaar, inmiddels wordt ze bijna 17 en ze is er nog steeds. Ze houdt zich goed aan de regels en alles wordt met respect behandeld.
Het hangt er net maar vanaf wat je hun laat doen zonder dat je er bij bent en hangt ook per persoon af. Je hebt mensen die na 1 keer rijden denken dat de pony van hun is, maar je hebt er ook die veel respect hebben voor paard materiaal en eigenaar.
Dus dat is gewoon aankijken of die persoon geschikt is, en als jij net iemand had die niet geschikt was wil dat niet zeggen dat dat altijd zo is.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Geen zin om te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:08

TS je hebt een moeilijke tijd achter de rug. Het is niet niks als je moeder op sterven ligt, en ook al gaat het nu beter met haar - wat natuurlijk super is - kan ik me indenken dat je een tijd lang heel erg bang bent geweest haar te verliezen. Is het alleen het paardrijden waar je geen zin meer in hebt of zijn er meer dingen die je eerst met plezier deed waar je nu minder plezier in hebt?

Ik denk namelijk dat je nog aan het verwerken bent, en dan is het echt niet raar dat er dingen zijn die je even niet meer kunt opbrengen. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen en heeft niks te maken met verwend zijn. Het lijkt me verstandig om wat rust te nemen en te kijken wat op dit moment voor jou goed is.

Wat de pony's betreft is een verzorgster inderdaad misschien een goede (tijdelijke) oplossing. Als het beter met je gaat zul je zien dat je vanzelf weer zin krijgt om te gaan rijden. Doelen stellen heb ik ook ergens gelezen en kan een goede oplossing zijn, maar dan wel haalbare doelen natuurlijk. Misschien kun je als doel stellen dat je minstens 1 keer per week op een vaste dag gaat rijden?

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 13:38

LisanneElena schreef:
wow, kan ik me niet voorstellen...paardrijden is toch superleuk om te doen? Ik snap je eigenlijk niet maar het zou inderdaad kunnen dat het komt omdat je het alleen doet...


Heb je soms je daggen niet? Dan rijd je toch ook niet even graag als anders? Of is dat alleen bij mij?

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 12:16

Leen_ schreef:
SienenIvo schreef:



Tja.. Oproepjes plaatsen; dan krijg je van die meisjes die dan meteen denken dat alles van hun is (heb ik eerder meegemaakt) en iedere dag komen,en dat is ook niet de bedoeling..

Wedstrijden doe ik wel,heb ook een startkaart,maar nou het laaste halfjaar met mijn moeder ook geen tijd voorgehad. Ik denk dat ik het zomer seizoen wel weer mee ga doen! :)


Omdat je er een slechte ervaring mee hebt wil dat niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Wij hadden voor een verzorgster ook in de manege rondgevraagd. Meisje was toen 14 jaar, inmiddels wordt ze bijna 17 en ze is er nog steeds. Ze houdt zich goed aan de regels en alles wordt met respect behandeld.
Het hangt er net maar vanaf wat je hun laat doen zonder dat je er bij bent en hangt ook per persoon af. Je hebt mensen die na 1 keer rijden denken dat de pony van hun is, maar je hebt er ook die veel respect hebben voor paard materiaal en eigenaar.
Dus dat is gewoon aankijken of die persoon geschikt is, en als jij net iemand had die niet geschikt was wil dat niet zeggen dat dat altijd zo is.



Okee,ik zal eens rondvragen of er iemand is en of die misschien eventueel wil rijden.
Maar ik heb gisteren een goed gesprek gehad met een vriendin en zij heeft hetzelfde probleem en we gaan elkaar erdoor helpen! :)

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 12:18

Junia schreef:
TS je hebt een moeilijke tijd achter de rug. Het is niet niks als je moeder op sterven ligt, en ook al gaat het nu beter met haar - wat natuurlijk super is - kan ik me indenken dat je een tijd lang heel erg bang bent geweest haar te verliezen. Is het alleen het paardrijden waar je geen zin meer in hebt of zijn er meer dingen die je eerst met plezier deed waar je nu minder plezier in hebt?

Ik denk namelijk dat je nog aan het verwerken bent, en dan is het echt niet raar dat er dingen zijn die je even niet meer kunt opbrengen. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen en heeft niks te maken met verwend zijn. Het lijkt me verstandig om wat rust te nemen en te kijken wat op dit moment voor jou goed is.

Wat de pony's betreft is een verzorgster inderdaad misschien een goede (tijdelijke) oplossing. Als het beter met je gaat zul je zien dat je vanzelf weer zin krijgt om te gaan rijden. Doelen stellen heb ik ook ergens gelezen en kan een goede oplossing zijn, maar dan wel haalbare doelen natuurlijk. Misschien kun je als doel stellen dat je minstens 1 keer per week op een vaste dag gaat rijden?


Touwtrekken ja,is ook niet meer zoals eerst.. Maar waarom zit ik dan heel de dag achter de computer of mijn telefoon? Dan kan ik toch beter naar buiten gaan?

Ik ga denk ik terug helemaal opnieuw beginnen en alles gewoon rustig aan doen en dan zien we wel of het echt een fase is of echt geen zin meer in paardrijden..

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Geen zin om te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:47

ik zou me er niet zo druk om maken... Ik had ook een tijd geen zin. Maar ja ik vond dat ik het aan het paard verplicht was. En dan ging het niet om 3 keer per week maar 5 keer. Ik zou zeggen raap je zelf bij elkaar en ga er op zitten. En dat zal in het begin echt met tegenzin zijn maar na een paar maanden gaat het wel over! Vooral als de zomer er weer aan komt!

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 13:49

Leonyvk schreef:
ik zou me er niet zo druk om maken... Ik had ook een tijd geen zin. Maar ja ik vond dat ik het aan het paard verplicht was. En dan ging het niet om 3 keer per week maar 5 keer. Ik zou zeggen raap je zelf bij elkaar en ga er op zitten. En dat zal in het begin echt met tegenzin zijn maar na een paar maanden gaat het wel over! Vooral als de zomer er weer aan komt!



Ohh,dankjewel! Als ik het zo allemaal hoor moet het lukken! :)