Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:13

Wegrennen naast ze fiets, waardoor je gigantisch op je plaat gaat. Pony hou je dan niet, dus los laten. daarna gelukkig wel weer terugkomen. Wat je eraan overhoud is een paar brandblaren op je handen, die nu bij mij na 2 maanden nog steeds niet helemaal zijn genezen.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:13

Niet het stoutst ofzo maar wel o zo vervelend. eerst drinken en dan voor je gaan staan en alles op je "niezen"

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:13

zo hard bijten dat mijn nagel eraf lag.
een bloedbad natuurlijk.
een heel bloedbad op stal.

het deed echt heel erg pijn, niet normaal gewoon!
toen ben ik even van mijn stokje gevallen.
de dag erna moest ik op horse-event rijden, ik heb maar handschoenen
aangedaan :=

die nagel is nu helemaal misvormd en een groot lidteken :=

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:15

Op de mobiel van mijn moeder staan :=

eigen schuld natuurlijk, wie legt zn mobiel dan ook op de grond :+

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:15

Mijn paard wil altijd als eerste naar buiten/ naar binnen! Ze staat met drie andere paarden in de wei. Ik ging de paarden helpen binnen zetten en dacht " ach pak eerst maar t paard waar ik bij kan"; dus niet mn eigen merrie..... Nou dat heb ik geweten.... Had de schrikdraad aan de kant even op de grond gelegd, zodat ik er mooi langs kon! Ineens komt mijn merrie aangerent en loopt me zo voorbij waarna ze zeker 1,5 meter ver springt over de draad ( die op de grong lag) om vervolgens toch als eerste in haar stalletje lekker te gaan eten :Y)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:21

Mij bewust eraf gebokt. Gelukkig maakt wil zulke dingen altijd weer goed. Ik hou nog steeds zielsveel van hem hoor, het was ook in zijn pupertijd.

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:26

Vandaag tot 3x toe ontsnapt om aan de andere kant van de draad te gaan eten (2x ruimte tussen bak en sloot, 1x tuin/hooiopslag)
Hij heeft bedacht dat als je je hoofd onder de draad door doet en dan gewoon doorloopt de draad wel knapt of meegeeft dus daar maakt hij dankbaar gebruik van.
En dat deed hij vandaag dan ook doodleuk een keer toen mijn moeder erbij stond..
Achja beetje vermoeiend is het wel, maar boos worden heeft ook geen zin, hij verveelt zich gewoon...

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:27

Mijn oudje... was ( en is:-) ) altijd stoud... maar t leukste : ff n zak pedigree hondenvoer oppeuzelen die ik ff geparkeerd had of : wilde zondrt zadel opspringen ( meneer is alleen 1,39) om de kids te laten ziem hoe het moet... en ha hoor: hij draait zich om, pakt mijn broek aan de kunt beet en trekt...en als je dan moet lachen heb je echt geen kracht meer en wordt je langzaam naar de grond getrokken :-) of voltige met de kids... even het knielen op paard laten zien... meneer heeft nog nooit in zijn leven n bok gegeven... maar met 5 kids omheen en alleen maar een plas water in bak moest hij toch zijn kunsten laten zien... en ik met neus vooraan in de plas deuken....

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:01

Leuke verhalen allemaal hihihi _O-

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:05

Mijn paard heeft mij ooit gewoon omver gelopen toen ik hem in de bak wou losgooien, ik ben toen flink gevallen en had mijn pols zelfs verstuikt, maar wat heeft hij er toen van langs gekregen hoor!
Sindsdien heeft hij altijd netjes gewacht bij het losgooien O:)

SaartjeNina

Berichten: 572
Geregistreerd: 30-03-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:12

Omheining al meerdere keren kappot getrapt zodat ze bij het gras kon, nu toch maar overgestapt opstroomdraad, en de ezel die bij haar staat kwamterwijl ik een buitenrit aan het maken was, ineens doodleuk naast ons lopen (was ontsnapt...) :+

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:16

Verzorgpaardjes nog niet iets heel bijzonders (op uitbreken en biksemmer losmaken na) maar op de manege is een lomp sterke pony die je gewoon meesleurt naar een hooibaal om die dan in zijn geheel mee te nemen :+

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:17

Over zon grote strobaal gesprongen, vervolgens door een ander hek naar de eenden gegaan om bij het oude brood te komen _O-

of een keer . hadden we 3 weides. 2 werd gescheiden door 2 stroomdraden de andere stond aan de andere kant van het terrein.

hij stond in wei nummer 1. eerst onder het draad door naar wei 2 . weer terug gezet/ 5 minuten laten over het draad naar wei 2. weer terug gezet door het draad naar 2 . toen maar in wei 3 gezet wat dat stond aan de andere kant. met de paddocks , longeerbak en rijbak. nee hoor meneer sprong over het hek. is vrolijk over het terrein gewandeld naar weide nummer 2 !
_O-

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:20

Schrikken van koeien.. Pff

star_l0ver

Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:27

Het stoutst wat de mijne heeft gedaan. Is door de sloot ontsnappen om, vervolgens in het grote weiland te lopen waar hoog gras stond. Wat voor het hooi gebruikt word. Maar we kregen hem ook gewoon niet te pakken en de boer was zeker niet blij := en hekken openmaken was hij ook een ster in :o

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:28

Zwartje
1e oud en nieuw dat ik hem had.
Boer had binnendeurtjes naar de koeienstal op kiertjes gezet en buitenluiken dicht ivm vuurwerk.
Die van mij vond dat wel mooie gelegenheid voor een excursie en besloot dat deurtje verder open kon en heeft die nacht alles wat daar stond op staan eten.
Zijn eigen oud en nieuw gevierd dus.
Schade... Bak wortels, emmertje muesli, kuil baal aangeknaagd (die gelukkig toch al open was).
Dag later sprak ik de boer. (ik had hem uit de koeienstal gevist)
De hond had wel aangeslagen, maar boer dacht dat dat om het vuurwerk was.

Tot op vandaag glipt ie door dat deurtje als hij de kans krijgt. (hij is de enige op stal die dat doet)

Mijn fjord.. Sloot hopper, of zeemeermin.
Liep bij regelmaat door het slootje de wei uit om zo met een omweg op het erf terecht te komen.
(dat was niet het doel, doel was gewoon riet eten (vind ze zalig) en dan per ongeluk aan andere kant van sloot eruit lopen.
Meest grappige daarbij..
Een keer in de sloot staan (eten uiteraard) gewoon in zijn geheel.
Boeren zoon denkt oh! Die zit vast. Gaat trekker halen. Stond nog een meneer bij.
Boeren zoon wil halster om doen, pony draait kwartslag richting wal en wandelt op haar gemakkie sloot uit.

Of is het meest ondeugend.. toen ze nog niet van mij was...
Stond ze met 3 lakenvelder koeien, 2 kalfjes en haar moeder, halfzus en neefje in klein weitje met poel.
Mevr. had lollige bui en ging koe drijven.
Duurde niet lang of hele zaakje werd keer op keer door de poel gejaagd door mevr. en zij erachteraan.
Reden dat ik echt met haar nog een keer op koeien training moet!!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:29

Noemenswaardig genoeg. Het zadel dat náást de stal ergens op lag met haar tanden vastgepakt en in haar stal gesleept.. was niet zo heel gelukkig met haar toen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:31

Het weideseizoen was net afgelopen, maar pony was het niet mee eens. Sterk als hij is (fjord) trekt hij me mee naar de wei, waar dus een busje achteruit reed en ik in de dode hoek langskwam. Gelukkig dat [naam] goed gemikt, anders was ik nu een kleedje in zijn box... Daarna heeft hij er wel flink van langs gekregen, gestoorde opoe dat hij is.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:31

Het stoutst wat mijn paard ooit gedaan heeft...
Heel eerlijk, helemaal niks :') heb echt een goedzak!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:33

Oh, en de ander. Terwijl ik aan het rijden ben in de bak, opeens door de benen gaan en met zadel en al op gaan rollen om vervolgens als een gek rondjes door de bak te crossen :+

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:34

Ontsnappen terwijl ik haar in de wei wilde zetten. Hekken naar de andere weilanden waren open dus daar ging ze fijn doorheen, staart in de lucht, oren erop en lol had ze hoor. Volle galop door de weilanden, om trekkers en maaiers heen paraderen. D'r vriendinnen achter het lijntje stonden maar te kijken wat ze aan het doen was. Gek dier.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:36

Sjolvir schreef:
Zwartje
1e oud en nieuw dat ik hem had.
Boer had binnendeurtjes naar de koeienstal op kiertjes gezet en buitenluiken dicht ivm vuurwerk.
Die van mij vond dat wel mooie gelegenheid voor een excursie en besloot dat deurtje verder open kon en heeft die nacht alles wat daar stond op staan eten.
Zijn eigen oud en nieuw gevierd dus.
Schade... Bak wortels, emmertje muesli, kuil baal aangeknaagd (die gelukkig toch al open was).
Dag later sprak ik de boer. (ik had hem uit de koeienstal gevist)
De hond had wel aangeslagen, maar boer dacht dat dat om het vuurwerk was.

Tot op vandaag glipt ie door dat deurtje als hij de kans krijgt. (hij is de enige op stal die dat doet)

Mijn fjord.. Sloot hopper, of zeemeermin.
Liep bij regelmaat door het slootje de wei uit om zo met een omweg op het erf terecht te komen.
(dat was niet het doel, doel was gewoon riet eten (vind ze zalig) en dan per ongeluk aan andere kant van sloot eruit lopen.
Meest grappige daarbij..
Een keer in de sloot staan (eten uiteraard) gewoon in zijn geheel.
Boeren zoon denkt oh! Die zit vast. Gaat trekker halen. Stond nog een meneer bij.
Boeren zoon wil halster om doen, pony draait kwartslag richting wal en wandelt op haar gemakkie sloot uit.

Of is het meest ondeugend.. toen ze nog niet van mij was...
Stond ze met 3 lakenvelder koeien, 2 kalfjes en haar moeder, halfzus en neefje in klein weitje met poel.
Mevr. had lollige bui en ging koe drijven.
Duurde niet lang of hele zaakje werd keer op keer door de poel gejaagd door mevr. en zij erachteraan.
Reden dat ik echt met haar nog een keer op koeien training moet!!


:') _/-\o_

Het stoutst wat bij mij is gebeurd, hmm. Ik was aan het helpen op ponykamp en er was een heel oude pony die de wei opmoest. Ik deed het heklint open, terwijl er een pony keihard op me afgedenderd kwam, dus we moesten snel doorlopen. Met man en macht geprobeerd de oude pony in de wei te krijgen, maar helaas, snelle ponybeest ging erlangs en rende het erf af. Alsof ze het hadden samengespand oid :'). Gelukkig weer helemaal goedgekomen. Andere paard was gewoon oververhit oid, het was bloedheet in de wei (een van de warmere zomerdagen) en ze hadden geen schuilplek. Was dan uiteindelijk ook de stal ingerend.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:36

Over het draad naar de wei met gras,
En ik maar denken dat hij niet kon springen :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:39

lrtj_ schreef:
Over het draad naar de wei met gras,
En ik maar denken dat hij niet kon springen :')


Proest.. nou heeft hij zijn geheim prijs gegeven!

(die van mij gaat er gewoon onderdoor.. kost minder energie)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:41

Sjolvir schreef:
lrtj_ schreef:
Over het draad naar de wei met gras,
En ik maar denken dat hij niet kon springen :')


Proest.. nou heeft hij zijn geheim prijs gegeven!

(die van mij gaat er gewoon onderdoor.. kost minder energie)


Dat deed hij ook maar toen was hij ineens 165 en ging dat niet meer.
Er door vind het baasje niet zo leuk, dus dan maar er over heen.