Help, wat moet ik nu doen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:45

Hallo beste bokkers,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn paard, sinds ik heb besloten om naar een andere pensioenstal te gaan is ze heel aggresief geworden, wat ze nooit was op de vorige stal. Maar gisteren is het wel erg uit de hand gelopen...
Ik wilde met der rijden, dus pakte ik der tuig en ging ik haar opzadelen. Maar gelijk wanneer ik de staldeur opendeed viel ze me aan! Toen deed ik 'm heel snel weer dicht, maar was ik wel erg boos op der geworden door dat respectloos gedrag, dus pakte ik mijn zweep, wat misschien niet zo slim was. En deed ik de staldeur open, gelijk toen ze begon met drijgen gaf ik haar een klap met de zweep op der neus. Maar wat heel erg uit de hand liep, ze sprong de stal uit en beet me heel hard in mijn arm, waardoor nu mijn onderarm gebroken is. Ik besloot het te laten en gelijk mijn moeder te bellen zodat ze me kwam ophalen, en Valentina weer haar stal in jagen. Omdat ik gewoon wist dat dat geen zin meer had. S'avonds heb ik de dierenarts gebeld voor een controle, de dierenarts komt donderdag om te kijken of ze misschien ergens wonden en/of ziektes heeft waardoor ze zo op me af reageert.

Velen zouden nu zeggen dat ik beter naar mijn vorige pensioenstal kan gaan, maar dat is de laatste wat ik nu zal doen. Mijn vorige pensioenstal was 2x zo duur, en 2x zo slecht qua mensen, lessen, voer ect. Ik ga voorlopig niet weg van deze pensioenstal, want hier bevalt alles me wel behalve de gedrag van mijn paard. Mijn paard kan trouwens wel eens de staldeur breken of iets dergelijks, en op die vorige stal moest ik gelijk 300 euro of meer betalen voor de schade, wanneer ze hier het juist als eerste proberen op te lossen door de kijken of der nog garantie op de staldeur zit of iets dergelijks. Kortom: Dit stal bevalt me gewoon meer en ik wil hier niet weg.

Zou iemand weten waardoor dit zou komen? Tegen de meeste paarden hier doet ze héél aardig, en die andere paarden ook. Ze valt alleen wel eens mensen aan, en dus mij ook.
Weet hier iemand iets tegen?
P.S: Ik weet dat met zweep slaan geen goede oplossing is, maar ik was het even helemaal zat geworden.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:47

Je paard voelt zich hier duidelijk niet goed. Jij wel, maar je paard niet. Als ik jou was zou ik verder zoeken naar een stal waar zowel jij als je paard zich goed voelen.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:48

Vjestagirl schreef:
Je paard voelt zich hier duidelijk niet goed. Jij wel, maar je paard niet. Als ik jou was zou ik verder zoeken naar een stal waar zowel jij als je paard zich goed voelen.

+1 dacht net hetzelfde :j

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:48

komt ze wel genoeg buiten..? goed dat je de da laat komen voor controle ze zit duidelijk niet lekker in der vel. sterkte met je arm

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:49

Vjestagirl schreef:
Je paard voelt zich hier duidelijk niet goed. Jij wel, maar je paard niet. Als ik jou was zou ik verder zoeken naar een stal waar zowel jij als je paard zich goed voelen.


Het is nog niet helemaal zeker dat het dor de stal komt... De ene dag is ze echt een schatje, kan ik alles met der doen en zelfs soms probleemloos in de buitenbak laten rondrennen (ze heeft een beetje probleempjes met zichzelf laten vangen) maar op andere dagen valt ze iedereen en alles aan...

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:50

miszblueeyes schreef:
komt ze wel genoeg buiten..? goed dat je de da laat komen voor controle ze zit duidelijk niet lekker in der vel. sterkte met je arm


Ja ze komt genoeg buiten, we rijden normaal 2/3 uur per dag, en daarna zet ik der in de wei/paddock, gaat om het weer en gaat der om hoe ze zich voelt ect...

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:50

VragenKop schreef:
Vjestagirl schreef:
Je paard voelt zich hier duidelijk niet goed. Jij wel, maar je paard niet. Als ik jou was zou ik verder zoeken naar een stal waar zowel jij als je paard zich goed voelen.


Het is nog niet helemaal zeker dat het dor de stal komt... De ene dag is ze echt een schatje, kan ik alles met der doen en zelfs soms probleemloos in de buitenbak laten rondrennen (ze heeft een beetje probleempjes met zichzelf laten vangen) maar op andere dagen valt ze iedereen en alles aan...


Ze had het nooit op je vorige stal zei je. En op deze stal vertoond ze ineens dit gedrag... Volgens mij is dat 1+1 is 2 zeker als er verder niets veranderd is (geen ander zadel, geen andere bijrijdster, geen ander voer etc.)

Laat ik het anders zeggen: met de informatie die jij gegeven hebt zie ik de stal als meest waarschijnlijke oorzaak.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:53

Vjestagirl schreef:
VragenKop schreef:


Het is nog niet helemaal zeker dat het dor de stal komt... De ene dag is ze echt een schatje, kan ik alles met der doen en zelfs soms probleemloos in de buitenbak laten rondrennen (ze heeft een beetje probleempjes met zichzelf laten vangen) maar op andere dagen valt ze iedereen en alles aan...


Ze had het nooit op je vorige stal zei je. En op deze stal vertoond ze ineens dit gedrag... Volgens mij is dat 1+1 is 2 zeker als er verder niets veranderd is (geen ander zadel, geen andere bijrijdster, geen ander voer etc.)


Nou, de voer is hier wel anders, en aan het begin had ze zoiets niet... Toen we net hier op stal kwamen viel ze nooit iemand aan of zo, maar na een weekje/5/6dagen begon ze steeds aggresiefer te worden. Op de vorige stal kon ze vel minder uit stal en in de wei/paddock. Hier kan dat wel altijd.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Re: Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:56

Maar hoe moet ik het vandaag door als ze nog een zo afreageert? Weet iemand misschien hoe je met respectloosheid van een paard moet omgaan en goed laten zien dat jij de baas bent?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:59

VragenKop schreef:
Nou, de voer is hier wel anders, en aan het begin had ze zoiets niet... Toen we net hier op stal kwamen viel ze nooit iemand aan of zo, maar na een weekje/5/6dagen begon ze steeds aggresiefer te worden. Op de vorige stal kon ze vel minder uit stal en in de wei/paddock. Hier kan dat wel altijd.


Na een week beginnen is eigenlijk gelijk beginnen, als ze er al maanden stond zou het wat anders zijn, maar een week is gewoon 'direct' beginnen.

Ik snap dat jij het niet leuk vindt en dat het niet is wat jij verwachtte, maar ik denk dat het aan de stalling ligt. Ik weet niet hoe lang ze er al staat, je zou kunnen wachten tot een half jaar, dat is de tijd die paarden vaak nodig hebben om echt te wennen, maar als ik het zo hoor zou ik gaan kijken naar een andere stalling.

Bedenk wel: een paard valt niet uit zichzelf aan. Paarden zullen sneller proberen te vluchten dan dat ze aanvallen. Daarnaast: een paard wat altijd lief is geweest en nu ineens zo agressief is dat ze je arm breekt moet zich echt heel erg beroerd voelen...

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:00

VragenKop schreef:
Maar hoe moet ik het vandaag door als ze nog een zo afreageert? Weet iemand misschien hoe je met respectloosheid van een paard moet omgaan en goed laten zien dat jij de baas bent?


Dit is niet iets wat je van vandaag op morgen op kunt lossen. Je zou kunnen gaan grondwerken, zelf ben ik fan van de Monty Roberts methode, maar daar verschillen de meningen over.

En verder: zoek de oorzaak. Het heeft geen zin het gevolg aan te pakken als je de oorzaak niet kent.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:04

Belangrijkste is in ieder geval nooit kwaad worden. Je mag een paard best een keer corrigeren, maar nooit vanuit boosheid / woede. Dat creëert alleen maar meer onrust / angst bij je paard, waardoor waarschijnlijk het aanvallende gedrag ontstaat.

Jullie moeten de vicieuze cirkel die jullie nu hebben waardoor het steeds slechter gaat doorbreken. Dat kan door (tijdelijk) een andere omgeving en ik denk dat begeleiding inderdaad ook heel verstandig zou zijn. Iemand die met jullie samen aan de slag gaat.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 13:12

Vjestagirl schreef:
VragenKop schreef:
Nou, de voer is hier wel anders, en aan het begin had ze zoiets niet... Toen we net hier op stal kwamen viel ze nooit iemand aan of zo, maar na een weekje/5/6dagen begon ze steeds aggresiefer te worden. Op de vorige stal kon ze vel minder uit stal en in de wei/paddock. Hier kan dat wel altijd.


Na een week beginnen is eigenlijk gelijk beginnen, als ze er al maanden stond zou het wat anders zijn, maar een week is gewoon 'direct' beginnen.

Ik snap dat jij het niet leuk vindt en dat het niet is wat jij verwachtte, maar ik denk dat het aan de stalling ligt. Ik weet niet hoe lang ze er al staat, je zou kunnen wachten tot een half jaar, dat is de tijd die paarden vaak nodig hebben om echt te wennen, maar als ik het zo hoor zou ik gaan kijken naar een andere stalling.

Bedenk wel: een paard valt niet uit zichzelf aan. Paarden zullen sneller proberen te vluchten dan dat ze aanvallen. Daarnaast: een paard wat altijd lief is geweest en nu ineens zo agressief is dat ze je arm breekt moet zich echt heel erg beroerd voelen...


Lief is ze nooit geweest, ze was door haar vorige eigenaar vanaf haar geboorte tot en met 2 jaar erg verwaarloosd. Toen ik haar net had was ze ook erg aggresief, nog erger dan dit kan ik me herinneren. Gewoon langs der stal lopen was al gevaarlijk, altijd wanneer ze iemand zag rende ze naar de staldeur en begon ze der tegen aan te schoppen. Ze heeft 2x de staldeur stuk gemaakt, wat een heel gevaarlijk ongeval was. Na een tijdje (ongeveer 10 maanden) begon ze toch wat liever te worden, en te begrijpen dat niemand haar meer pijn wil doen en kon ik haar inrijden. Tijdens rijden was ze wel heel lief, heel soms een heel klein bokje bij overgangen van stap naar draf, van draf naar stap, van draf naar gallop, van draf naar middendraf ect... Maar verder is ze vooral met rijden een schat geweest.
Na ongeveer 1 jaar der had begreep ze pas dat ze nergens boos om moet worden dat iedereen der alleen maar probeert te helpen. Ze heeft altijd al wel eens "ADHD aanvallen" gehad, zo noemde ik het altijd. Dan begon ze tegen de staldeur te schoppen als een gek en drijgend te bijten naar anderen toe. Hierdoor was de staleigenaar van de vorige pensioenstal niet bepaald aardig tegen over mij of mijn paard geworden, wij moesten ook 75 euro meer betalen dan normaal omdat mijn paard zogenaamd "Klanten wegjaagt" en 2 maanden geleden zei de eigenaar dus dat we nu 150 euro meer moeten betalen dan de normale pensioenklanten dat moeten doen, en dus werd ik het helemaal zat. En vond ik deze pensioenstal, mijn paard is hier trouwens niet de enige "probleempaard" der is ook een tinekr die met geen enkele paard normaal kan omgaan, en een bonte ik weet niet welke ras die ook wel eens zowel mensen als paarden aanvalt.
Maar ik wacht wel gewoon af, en kijk wel of alles nog beter word.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 13:14

gaucho schreef:
Belangrijkste is in ieder geval nooit kwaad worden. Je mag een paard best een keer corrigeren, maar nooit vanuit boosheid / woede. Dat creëert alleen maar meer onrust / angst bij je paard, waardoor waarschijnlijk het aanvallende gedrag ontstaat.

Jullie moeten de vicieuze cirkel die jullie nu hebben waardoor het steeds slechter gaat doorbreken. Dat kan door (tijdelijk) een andere omgeving en ik denk dat begeleiding inderdaad ook heel verstandig zou zijn. Iemand die met jullie samen aan de slag gaat.


Bedankt, ja der is iemand die me altijd wil helpen, hier heeft elke pensioenklant gratis toegang tot de "paardenpsygoloog" van de pensioenstal en de instructeur. Die ons altijd wel graag helpen, maar ik doe zulke dingen liever zelf, ik weet dat ik koppig klink maar ik vind het niet horen dat iemand anders met mijn paard aan de slag gaat.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:21

Zelf, heeft nog niet zo heel veel geholpen als ik je verhaal zo lees. Zelf is denk ik geen optie meer. Koppigheid is mans ergste vijand.

Aser
Berichten: 203
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:26

De DA laten kijken is een goede optie ben ook benieuwd of daar iets uitkomt. hoewel ik wel vind dat ook al heeft een paard ergens last er 101 manieren zijn om dit te uiten en dat is niet baasje bijten.

Ik zou een horsemanship trainer erbij halen. Ik lees een verhaal waarin om wat voor reden ook jou paard jou 'aanvalt', duidelijk maakt dat jij uit zijn ruimte moet, jij uiteindelijk optreed als zijnde 'ik ben baas' en jou paard jou rechtstreeks overtreft door te je te bijten, in jouw ruimte te komen. Dit lees ik als een probleem in de relatie tussen jullie twee.

Een goede horse manship trainer werkt aan de relatie zodat jullie beide duidelijke basisafspraken maken hoe jullie beiden met elkaar om horen te gaan zonder dat er gewonden vallen. Dit doe je niet door een horsemanship trainer die je paard enkel onderwerpt aan dominant gedrag(dan vallen er wellicht geen gewonde maar je hebt ook geen vriendschapsrelatie) maar door een horsemanship trainer die de taal van paarden snapt en daarin weet te communiceren en jou dit kan overbrengen zodat het toepasbaar is in verschillende situaties.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:26

Blijkbaar krijgen anderen meer aandacht etc volgens jouw paard, miss lopen er mensen voorbij en als ze zo zuur doet die dan even een klap tegen de box geven of met een emmer, vork of bezem even terug vechten, daar wordt een paard dat zich al niet happy is nog erger van. Duidelijk is er op stal daar geen rust genoeg.

Toch staleigenaar benaderen, eerst vragen om een andere box, kijken wat er dan gebeurt.

Dit is geen gebrek aan respect voor de baas, maar duidelijk verdediging, als ik eerst reageer dan doet dat mens nix die binnenkomt zo reageert ie.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Help, wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:35

Snap niet dat je geen hulp wil van professionals als je zo overhoop ligt met je paard.
Een paard wat zo agressief gedrag vertoont bij het openen van de stal is diep ongelukkig. Paard heeft kennelijk in haar hoofd dat ze zich moet verdedigen tegen alles wat op twee benen loopt. Sneu.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:37

Ik denk dat je paard opnieuw het vertrouwen is kwijtgeraakt in jou en de hele omgeving. Hij voelt zich hier niet veilig. Maar misschien komt dat simpelweg door het feit dat hij verhuisd is. Aan jou de taak dat vertrouwen terug te winnen, en blijkbaar is dat je eerder gelukt, dus waarom geen tweede keer! Ik heb zelf geen praktische tips voor je, het gaat hier om een getraumatiseerd en dus vrij onberekenbaar paard. Denk dat je er inderdaad goed aan zou doen iemand erbij te halen die hier verstand van heeft, als je zelf nog heel wilt blijven.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:57

Bekijk het eens uit het oogpunt van je paard:
Ze schreeuwt tegen je dat het niet goed met haar gaat. Wat zeg jij? Ik heb het naar mijn zin op deze stal.

Paard valt aan omdat ze zich niet goed voelt, wat is jouw reactie? Paard is gedraagt zich respectloos, dat heeft ze niet te doen, het maakt je woedend.

Maar, wat heeft je paard hier nou aan? Je paard kan helemaal niets met jouw emoties en jouw verwachtingen van hoe het hoort. Die begrippen bestaan nu eenmaal niet voor een paard.

Jij vind het niet horen dat een ander met jouw paard aan de slag gaat. Wederom de vraag: wat heeft jouw paard aan deze overtuiging?

Dingen zelf willen doen en daaraan vasthouden helpen je paard niet. Wat wel helpt is om samen aan de slag te gaan en dan in eerste instantie vooral op het gebied van paardentaal. Leer welke signalen een paard geeft, wat ze betekenen en hoe je daarmee om moet gaan om je paard in haar waarde te laten en toch tot een samenwerking te komen. Respect komt immers van 2 kanten en als je dingen niet weet kun je onbedoeld over grenzen gaan.

Ik ken verschillende adressen waar ze jou op verschillende manieren kunnen helpen met je probleem. Zou je de omgeving waar je in woont willen vermelden (evt. via pb) zodat ik je een van die adressen kan geven?

Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van deze post boos of geïrriteerd bent. Ik wil je vragen om mijn post op een later moment nog eens door te lezen zonder emoties. Alles is namelijk geschreven in het belang van je paard en dat is helaas niet altijd ons eigen belang.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:00

Hoe lang sta je al op deze nieuwe stal? Wat is er allemaal anders aan deze stal ten opzichte van de vorige? Had ze vriendjes op haar vorige stal die ze nu mist?

Het kan uiteraard aan de stalling liggen, maar als deze niet paardonvriendelijker is dan de vorige vind ik dat toch wel vreemd. Je paard is ongelukkig en wellicht heel erg onzeker. Agressiviteit komt vaak voort uit onzekerheid en angst en dit kan alleen maar erger worden als je het boos afstraft (al snap ik je frustraties heel goed!).

Het is niet leuk als een ander met jouw paard aan de slag gaat, ik snap je koppigheid wel goed. Maar je moet toch wel toegeven dat als een ander het beter lukt en jij daarna weer vrolijk met haar door een deur kan, dat dat veel fijner is. Ze moet jou en een ander beter leren vertrouwen en dat kun je het beste met professionele begeleiding doen.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 14:25

YellowGray schreef:
Hoe lang sta je al op deze nieuwe stal? Wat is er allemaal anders aan deze stal ten opzichte van de vorige? Had ze vriendjes op haar vorige stal die ze nu mist?

Het kan uiteraard aan de stalling liggen, maar als deze niet paardonvriendelijker is dan de vorige vind ik dat toch wel vreemd. Je paard is ongelukkig en wellicht heel erg onzeker. Agressiviteit komt vaak voort uit onzekerheid en angst en dit kan alleen maar erger worden als je het boos afstraft (al snap ik je frustraties heel goed!).

Het is niet leuk als een ander met jouw paard aan de slag gaat, ik snap je koppigheid wel goed. Maar je moet toch wel toegeven dat als een ander het beter lukt en jij daarna weer vrolijk met haar door een deur kan, dat dat veel fijner is. Ze moet jou en een ander beter leren vertrouwen en dat kun je het beste met professionele begeleiding doen.


De box is eigenlijk 2x groter, ze krijgt ook meer hooi en voer, nee ze was met geen enkel paard bevriend op de vorige stal. Ik weet niet hoe dta komt maar ze ziet andere paarden gewoon helemaal niet staan al sinds ik haar ken.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 14:28

fjordnina schreef:
Bekijk het eens uit het oogpunt van je paard:
Ze schreeuwt tegen je dat het niet goed met haar gaat. Wat zeg jij? Ik heb het naar mijn zin op deze stal.

Paard valt aan omdat ze zich niet goed voelt, wat is jouw reactie? Paard is gedraagt zich respectloos, dat heeft ze niet te doen, het maakt je woedend.

Maar, wat heeft je paard hier nou aan? Je paard kan helemaal niets met jouw emoties en jouw verwachtingen van hoe het hoort. Die begrippen bestaan nu eenmaal niet voor een paard.

Jij vind het niet horen dat een ander met jouw paard aan de slag gaat. Wederom de vraag: wat heeft jouw paard aan deze overtuiging?

Dingen zelf willen doen en daaraan vasthouden helpen je paard niet. Wat wel helpt is om samen aan de slag te gaan en dan in eerste instantie vooral op het gebied van paardentaal. Leer welke signalen een paard geeft, wat ze betekenen en hoe je daarmee om moet gaan om je paard in haar waarde te laten en toch tot een samenwerking te komen. Respect komt immers van 2 kanten en als je dingen niet weet kun je onbedoeld over grenzen gaan.

Ik ken verschillende adressen waar ze jou op verschillende manieren kunnen helpen met je probleem. Zou je de omgeving waar je in woont willen vermelden (evt. via pb) zodat ik je een van die adressen kan geven?

Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van deze post boos of geïrriteerd bent. Ik wil je vragen om mijn post op een later moment nog eens door te lezen zonder emoties. Alles is namelijk geschreven in het belang van je paard en dat is helaas niet altijd ons eigen belang.


Ik word der niet boos of geïrriteert van, wees niet bang ik ben heel erg kalm met zulke dingen dus je kan vrijwel alles tegen mij zeggen.
Ik begrijp je punt, heel goed zelfs, ik ga vandaag vragen om de beveiligingskameras te zien en kijken en of der iemand iets bij mijn paard heeft gedaan, en vragen om een andere box.
Erg bedankt, ik zal je een PB sturen/

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:28

Tsja dan toch erge onzekerheid en missen van vertrouwen zou ik zeggen... Aangezien ze dit gedrag ook vertoonde toen je haar net had. Nieuwe omgeving en nieuwe mensen en paarden vindt ze blijkbaar helemaal niks. Gelukkig kan ze daaraan wennen.

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 14:45

YellowGray schreef:
Tsja dan toch erge onzekerheid en missen van vertrouwen zou ik zeggen... Aangezien ze dit gedrag ook vertoonde toen je haar net had. Nieuwe omgeving en nieuwe mensen en paarden vindt ze blijkbaar helemaal niks. Gelukkig kan ze daaraan wennen.


Hopelijk went ze der aan, na een tijdje.