Help?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 10:23

Haaii bokkers, ben ik weer, ben gister weer even bij de pony geweest. Hoeven uitkrabben is niks meer aan de hand (zie ''probleempje met 4 jarige c-pony''), gaat prima. Zadel ligt te nauw, je kan je hand er aan de voorkant insteken. Ligt ook niet alleen aan het zadel, als je met de hand met der loopt steigerd ze ook. Binnenkort zadelpasser even laten komen dus.

Maar dan heb ik t volgende probleem. Sinds een week heeft ze er een vriendinnetje bij, een shetveulen. Heel leuk, maar ze wil niet meer zonder. Ze wil niet naar buiten voor een wandeling zonder haar, als de shet even naar buiten gaat voor wandeling gaat ze helemaal druk doen in de box. Als je met het veulen naar buiten gaat, rent ze weer net zo hard terug om te kijken of het veulen wel meekomt. Veulen kan niet voorop, veulen kan namelijk ook niet meer zonder Bella, dus ze blijft gwn stokstil staan. Weten jullie wat ik kan doen?

En kan je het bijten in de stal ook afleren? Zoja hoe?

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 12:17

Niemand die een oplossing weet? :(

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:21

Rustig, zondagochtend en veel mensen slapen uit :=

Is het veulen toevallig afgespeeld en daarom bij jullie gezet? Zijn er meer paarden bij?

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 12:35

Oja haha

Ja volgens mij wel, nee alleen de pony en de shet zijn er, pony heeft eerst ander half jaar hier gestaan zonder soortgenootje, en nu sinds week met soortgenootje.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:42

Ik denk gewoon dat de pony het shetlandveulen als 'haar' veulen is gaan zien. Komt wel vaker voor. Gewoon rustig oefenen dat je met beide apart weg gaat

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:45

Gedult...en dan komt ht wel goed

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:19

HAR --> YRT

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:22

nog een shetlander aanschaffen.
Zo blijft er niemand alleen (achter).
(jij met de pony=2 en de 2 shetjes op stal.)

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:28

Hier staan ze met 4 om die reden op stal. :+ Maar idd, moet je eigenlijk gewoon consequent kunnen zijn en ze kunnen scheiden. Echt wel zaak om ze dat te leren. Mijn paard raakt volledig over de toeren als ie alleen achter blijft, maar zelfs hij begint het op zijn oude dag nog te leren!

Hier hebben we sinds kort ook een veulen, maar die leert nu gewoon, dat er af en toe 1 weg gaat. In het begin was dat best spannend, maar inmiddels weet ie van de hoed en de rand. Een maand had ie nodig om dat door te krijgen.

Je kan beginnen met een korte periode weg te gaan en als ze dan braaf zijn beloon je degene die mee gaat. En ik zou zeggen, vraag hulp?

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Re: Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:58

superwoman: ja dat zou wel kunnen, alleen het shetje gaat niet druk doen enzo als ze alleen achter blijft. Alleen de pony wel, en die wil dus ook niet normaal meelopen.

idefix4: oke! dan word idd heel veel geduld hebben dus, alleen het probleem is, degene van die die pony is durft niet met haar een rondje te lopen omdat ze haar niet kan houden, en ik kom er 1x in de week om te helpen..