worden jullie hier ook gek van???

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

worden jullie hier ook gek van???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 21:15

ik heb echt geen idee waar dit zou moeten...
ben je lekker in de bossen aan het rijden, komt er in 1x uit het niets een hond achter je aan gevlogen. heel fijn, daar gaat je jonge paard die je net aan het beleren bent in de bossen. nergens maar dan ook NERGENS de baasjes te bekenen, en die hond blijft maar achter je paard, en jij maar hopen dat je paard niet iets raars gaat doen of dat die hond bijt... honden horen bij ons in het bos aangelijnd, geen probleem als ze los lopen, maar dan moet ie wel luisteren. ik kwam vandaag iemand anders met paard tegen en die werd er ook gek van. zijn er misschien nog meer bokkers??????

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:17

Oh ik vind het irritant, en als het paard uithaalt wordt de ruiter uitgescholden. Ik dreig constant als ik loslopende honden zie dat mijn paard flink uithaalt en bijt naar honden.
Laatst aan het galopperen langs het spoor, komt een herder van achter de hele tijd in de staart van mijn paard hangen, eigenaar kan blij zijn dat ze niet uithaalt. Bah wat vind ik het irritant, wat nu als ik erdoor val en mijn nek breek? Af en toe kunnen mensen echt niet vooruit denken.

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:18

Bij mij in in de buurt lopen er 2 zo'n Jack Russels rond, blaffen tussen de benen van je paard lopen etc. Heel irritant en soms wel gevaarlijk ja maar gelukkig is mijn paard er intussen al gewend aan.

Sylvia_S

Berichten: 211
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:18

Dat had ik een keer met mijn nichtje, we waren in het bos aan het rijden en toen had iemand zijn hond loslopen. Toen kwam die hond op de pony's afgerend, de eigenaar riep hem terug, maar hij luisterde niet. Gelukkig gebeurde er niks, maar het was wel eng.

Ryanne_

Berichten: 1227
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: UGCHELEEEEEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:22

Heeel irritant! Gelukkig doet geen van mijn paarden wat naar de honden,. maar goed het kan altijd!
Mijn haflinger is vanaf oktober al geblesseerd en ik mocht 4 maanden geleden ofzo er weer mee gaan stappen.. maar dan echt alleen stappen. Dus ik zat er op.. Wel met me stang en trens omdat ze zolang stil gestaan had.. maar toen kwam er ook zon hond uit de bosbessenstruiken rennen en ze vloog er in galop vandoor.. en die hond luisterde dus ook niet.. Maarja paard gelijk weer kreupel.. ik ben echt super boos geworden op die man, want onee, als wij n keer buiten het ruiterpad gaan...

Nu is me paard gelukkig wel weer goed.. of nouja, mag sinds vorige week weer gaan opbouwen en het gaat nog goed, nog geen honden gezien!

Maar echt irritant!

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:23

ik had het een week geleden nog... een labrador en zo'n heel erg gespierde windhond maar blaffen naar mijn pony, de windhond hapte zelfs een keer naar zijn staart en benen! de eigenaar was wel degelijk te bekennen, maar die liep met nog zo'n 5 andere honden aan de overkant. Hij riep de honden welgeteld 1x, maar daar bleef het ook bij. Ik heb na 2-3 minuten wachten mijn paard richting de honden gedraaid en op ze af gestuurd terwijl ik heel hard schreeuwde, toen renden ze gelukkig weg.

De man had geluk dat mijn pony erg braaf is bij honden, ook als ze naar hem blaffen. Ik gok dat het een hondenuitlater was, gezien hij zo'n 6-7 verschillende honden bij zich had en het daar een losloopgebied is.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:24

Mijn hond komt van een ranch af. Rent niet achter paarden aan, maar loopt er wel tussendoor als hij een groep ziet. Op stal mag hij altijd paarden van de wei naar de stal brengen of andersom. Dan neemt hij het halstertouw in de bek en sleept zo een paard mee. Hij vergeet alleen wel eens dat dat niet bij elk paard gaat en zeker niet bij vreemde.
daarom roep ik hem altijd bij me als we in het bos paarden tegen komen. Hij rent niet achter de paarden aan, maar rent er wel op af om te kijken of hij ze toevallig mee kan nemen. en ook daar zijn niet alle paarden van gediend. Dus moet meneer bij mij komen zodra we paarden zien.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:25

Dat is inderdaad erg vervelend, net als andersom, dravende en galopperende paarden in een losloopgebied haha. Het is leven en laten leven. Als ik weet dat er paarden in de buurt zijn, lijn ik mijn honden altijd netjes aan(ruim op tijd, niet pas op het laatste moment). Rijd ik paard en zie ik honden loslopen, ga ik er niet langs draven/galopperen. Dan vraag ik of ze de hond even willen aanlijnen tot ik uit het zicht ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:28

Ik heb met mijn vorige pony, een vriendin en haar pony een buitenrit gemaakt aan de langelijnen, over een ruiterpad. Hiernaast liep een wandelpad en er kwam ineens een hond uit de bosjes. De pony van een vriendin heeft gericht getrapt en de eigenaar werd boos. Liep ik nou op dat voetpad; oke. Maar hou je hond van dat ruiterpad af!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 21:29

idd die mensen trippen hem helemaal! mijn paard heeft een keer uitgehaald naar honden, dus nu zeg ik het iedere keer, zeggen ze: ja dan leren ze het, geef ik jullie niet de schuld
ja dus die honden lopen dan nog steeds achter mijn paard door te blaffen enzo...
en als ik een hond zie ga ik meteen stappen!

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:32

Hier ook, maar niet in het bos maar op het platteland. De baasjes zitten in de auto en de honden laten ze erachteraan rennen, wat als gevolg heeft dat de honden nooit op tijd bij de auto zijn als ik eraan kom. Mijn pony nou al 2 aangevallen is door en hond. Hond sprong naar de achterbenen en beet. Ponylief is nou als de dood voor honden.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: worden jullie hier ook gek van???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:56

Ja precies en dan hopen dat ze niet in het bot bijten en beschadigeb...

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: worden jullie hier ook gek van???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:07

Een kennisje van mij heeft zo haar arm gebroken... een herdershond vloog op het paard af , paard schrikt en zij valt er heel ongelukkig af. En bij ons hebben ze het zo slim gedaan dat het ruiterpad en het wandelpad door elkaar lopen... dus gebeurt het regelmatig dat er wandelaars incl. hond gezellig op het ruiterpad lopen !! :n

Molfre

Berichten: 2640
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: worden jullie hier ook gek van???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:09

Ik snap überhaupt niet wat je in je eentje in het bos doet met een paard wat dat nog niet gewend is.

Neemt niet weg dat hondeneigenaren die zomaar hun honden (die niet onder appèl staan) overal laten loslopen vreselijk irritant zijn -O-

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:14

Yelizaveta schreef:
Bij mij in in de buurt lopen er 2 zo'n Jack Russels rond, blaffen tussen de benen van je paard lopen etc. Heel irritant en soms wel gevaarlijk ja maar gelukkig is mijn paard er intussen al gewend aan.



Zulke honden kunnen van mij dus echt een mep met de zweep verwachten.
Ook met de kar, als een hond geinteresseerd is, prima. Als hij te dichtbij is, zwiep ik met mijn menzweep naar hem toe en dan laten ze het tot nu toe wel uit hun hoofd om nog dichterbij te komen.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:15

Dat overkwam mij ook eens; een hondje komt blaffend op ons afrennen. Ik draai mijn paard naar hem toe en schreeuw heel hard: "Maak dat je weg komt, en gauw!" en loop met paard op hem toe. Hondje was eerst heel verbaasd, want dat gebeurde kennelijk nooit; draaide vlug weer richting baas piepend en wel. Baas en ik moesten hard lachen.
Moeten jullie ook eens proberen i.p.v. afwachten wat er gebeuren gaat.

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:21

Helaas gebeurt dit niet altijd bij het buitenrijden.
Op ons eigen terrein, kwam de herdershond van de buurman eens even huishouden -:(-
Hij beet onze merrie in haar been (kogel),gevolg, dierenarts erbij want het bloed spoot eruit.
Deze kon niets doen , dus op naar de kliniek.
Daar is ze geopereerd.
Inmiddels is dit ruim 8 jaar geleden maar haar been is niet meer mooi geworden.
Er zit wildvlees op en is verdikt,gelukkig loopt ze niet kreupel.
Beste hondenbezitters houd u honden vast of laat ze ZEER goed luisteren denk ook eens aan onze paarden !
(wij hebben zelf ook honden maar die gaan beslist niet achte de paarden aan en komen zelfs niet in de bak als wij rijden, ze liggen dan braaf langs de kant te kijken.)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:22

Weet je wat ook heel vervelend is die ruiter die bijv op het strand kei hard langs een groep mensen met of zonder honden galoppeert en geen gas terug nemen.

Kijk weet je er zijn hier al duizende topics over geweest en op een honden forum zal het andersom ook duizende topics over geweest zijn.

Niet iedreen heeft zijn hond goed onder controle of anders soms niet alle ruiters hebben hun paard onder controle.
Onze hond doet niets tegen paarden maar dat is weer geen schatje tegen andere honden.

En tjah lig wel eens in de klins met hondeneigenaren het is heel vervelend maar je kunt je er eeuwen druk overmaken.

Misschien moeten we er samen wat aan doen met de honden eigenaren.
Inplaats van alleen maar alle vervelende gebeurtenissen opnoemen.

Ik heb contact met honden school om x een dag te organiseren zo dat honden met paarden om leren gaan.
Erg leuk om straks te gaan doen.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:05

Molfre schreef:
Ik snap überhaupt niet wat je in je eentje in het bos doet met een paard wat dat nog niet gewend is.


Al ben je met een hele groep onderweg, als een onder je paard vliegt is de kans groot dat die er vandoor vliegt, vind ik niet gek, het gebeurd vaak in de blinde zone van het paard.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: worden jullie hier ook gek van???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:09

Jaren geleden is mijn hond ook eens achter een paard aangestoven. Ik had hem eerst aan de riem en toen het paard bijna niet meer te zien was, liet ik de hond los. Maar mooi dat hij het hele eind terug rende, dat had ik echt niet verwacht. En zo gebeuren ongelukken, het is echt niet altijd met opzet of nalatigheid, maar soms een verkeerd inschatten, dat kan iedereen gebeuren.

Anne_91

Berichten: 162
Geregistreerd: 30-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:11

Die van mij is gelukkig helemaal gewend aan honden, hier komt het inderdaad ook voor dat de honden achter me aan rennen.
Heb wel altijd onze eigen hond mee en die neemt haar taak als 'leider' heel serieus en krijgt altijd zo'n waarschuwings blaf als er een hond aan komt. De meeste honden komen dan ook niet bij dr in de buurt, heel handig zo'n hond :)

( Ze is wel lief hoor en zal ook nooit een andere hond aanvallen, alleen kan ze wel een beetje lelijk doen tegen ze )

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:15

Ja, het is inderdaad om gek van te worden, mijn buitenrij paard krijgt de griezels van grote honden, gek genoeg niet het labrador-type, maar met name van herdershonden.

Bij honden die achter hem aan komen draai ik liefst ook meteen om en ga ik er op af, meestal schrikken die honden dan terug (hoewel je natuurlijk ook kan hebben dat ze hem in keel of neus vliegen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt). Paard kan er dan niet vandoor rennen, en ook niet ongenadig schoppen naar zo'n hond, ik ga dus nooit gewoon stilstaan en afwachten.

Bij herdershonden (ook als die aan de lijn lopen) lukt mij dit echter gewoonweg niet: paard "bevriest" gewoon als-ie er een ziet. Heel vreemd.

Overigens heb ik ook een paar Dobermanns, die heb ik echt altijd en meteen vast aan de lijn als ik een paard zie naderen, ik weet wat de gevolgen over en weer kunnen zijn, ik gun iedere ruiter ook een veilige buitenrit!

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:20

Voor het gevaar van in de benen bijten gaat mijne meestal ook niet zonder peeskappen naar buiten (achter een maatje groter om toch bijna de hele pees te beschermen). Moet er niet aan denken dat een hond in haar been bijt -O-
Best triest eigenlijk dat je je paard uit voorzorg wel moet vernielen (want já, onder die kappen wordt het warm) omdat anderen hun honden niet onder appel hebben, maar ach, we kunnen niet verwachten dat iedereen goed genoeg is om zijn dieren op te voeden.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 12:21

Molfre schreef:
Ik snap überhaupt niet wat je in je eentje in het bos doet met een paard wat dat nog niet gewend is.

Neemt niet weg dat hondeneigenaren die zomaar hun honden (die niet onder appèl staan) overal laten loslopen vreselijk irritant zijn -O-

ik was niet alleen!! mijn moeder was er ook bij met haar paard...

Chimene15

Berichten: 1134
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Nagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:22

Toen ik nog op de manege reed, reed ik op een wat pittig paard die vooral in het bos wat fris was.
We gingen een buitenrit maken en het ging echt uitstekend.
bij een kruising van de paden komt er van links een oude man met een scootmobiel en 2 kleine witte hondjes. Die hondjes vliegen op de paarden af en ik reed als laatste en Zalza schrok er van en springt vervolgens op een haar na boven op de scootmobiel. Gelukkig net niet maar zo zie je maar dat het gevaarlijk is ook.