twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:06

Ts, je moet eigenlijk gewoon even wat Ruitersportzaken bij langs. Even goed het leer voelen etc. Als je het hoofdstel in het echt ziet, dan kun je wel je keuze maken :) want op de foto komen ze er altijd gunstiger op natuurlijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:06

vuurneon schreef:
Ts, kies gewoon wat je mooi vindt en als je het over 3 jaar zat bent? Prima, koop je weer een nieuwe (is goed voor de economie :Y) )


Alleen zo zonde van het leer, en van het dier dat het leven heeft moeten laten voor een modieus wegwerpproduct (ook al is dat leer eventueel een afvalproduct en een gevolg van de vleesconsumptie). Ik ben echt geen vegetarier of veganist, maar als ik leren producten koop dan moeten die langer mee dan 3 jaar. En mochten ze een keer stukgaan laat ik ze ook weer repareren. Maar goed, dat ben ik. Kan niet voor een ander spreken.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-12-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:06


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:08

Cassidy schreef:
vuurneon schreef:
Ts, kies gewoon wat je mooi vindt en als je het over 3 jaar zat bent? Prima, koop je weer een nieuwe (is goed voor de economie :Y) )


Alleen zo zonde van het leer, en van het dier dat het leven heeft moeten laten voor een modieus wegwerpproduct. Ik ben echt geen vegetarier of veganist, maar als ik leren producten koop dan moeten die langer mee dan 3 jaar. En mochten ze een keer stukgaan laat ik ze ook weer repareren. Maar goed, dat ben ik. Kan niet voor een ander spreken.


Daarom heb ik zelf kunststof, sterker en gaat ook enorm lang mee. Was de leren hoofdstellen zat. Want ja, inderdaad... De kwaliteit voor die prijs valt wel tegen op de langere termijn. Hoofdstel van die kwaliteit dat langer dan 3 jaar meeging en er nog goed uitzag? Heb ik zelf niet meegemaakt. Ik vind zelf 3 jaar al zeer optimistisch hihi

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:10

Ik heb leren hoofdstellen van 30 Euro, maar dat zijn western hoofdstellen van full harness leather en zonder tooling en zilverbeslag. En zonder neusriem. Neusriem kun je los kopen, ook nog een keer 20 Euro oid)

Kunststof zou ik zo snel niet doen, dat breekt niet als het nodig mocht zijn.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:12

Gespen bezwijken wel onder druk :)

Western hoofdstel heb ik ook al meer dan 10 jaar; dik leer, weinig bewerkingen en stiksels; lekker degelijk :) koste ook amper wat.

Maar ts, gewoon echt even voelen aan het leer. Dat is het beste :) die kwaliteit wisselt ook enorm tussen hoofdstellen.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 14:20


_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:22


laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:28

Ik vind ze bijde erg mooi :D Alleen de front van de 2e laat snel zn steendjes vallen (is te verhelpen met nagelak) Ik heb zelf ook een lak vind hem echt prachtig :) super blij mee, zo is iedere smaak anders als jij graag bling en lak wilt dan koop je een hoofdstel met bling en lak... 8-)

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:00

Dit hoofdstel vind ik persoonlijk ook heel mooi, echt heel "overdreven" is hij ook niet (vind ik dan!) :
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .28002160/

Wij verkopen deze voor €59,95


Je zou natuurlijk ook zo'n hoofdstel kunnen kopen (bij ons €29,95):
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .28000010/

Met dan bijvoorbeeld deze frontriem (bij ons €14,95):
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .28100011/
Of deze (bij ons €34,95):
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .28100001/

Laris92
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-10-11

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:14

Ik zou voor de eerste kieze als die een bles heeft, dat is mijn mening ik heb meerdere paarden daarbij ook een fries en daar vind ik nummer 1 wel heel mooi voor, ik heb nu nummer 2 voor der ook heel mooi maar voor haar vind ik dat witte erbij net wat meer uitstraling, en ik denk dat je het met de nummer 2 bij die van jou dan ook een beetje chique uit dat is wat ik wat mooier vind.
Succes met de keuze !

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 16:04


LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:12

Mooi dat wit genaaide!

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 17:18

ik vind het hoofdstel er zelf ook erg chieqeu uit zien

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:41

Van de OP vind ik de 2e het mooiste. Vind dat wit onderlegt er niet echt mooi bij staan.

Waarom zou je een hoofdstel persee 15 jaar willen houden?
Als ik kleren koop kijk ik ook naar hoe mooi ze zijn, maakt het me geen ruk uit of het heeeelemaal uit of in is (of 'neutraal'). Het gaat er mij om dat ik t mooi vind, wat een ander ervan vind maakt me niks uit. Dat geldt voor mij met alles.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:44

Uit ervaring weet ik dat wit onderlegde hoofdstellen heel snel vies worden! :+
En wanneer je het dan schoon gaat boenen met zadelzeep, dan slijt dat wit er heel snel vanaf (zal bij dure hoofdstellen natuurlijk niet zo zijn, maar die Harrys horse is goedkoop dus dat wit is geverfd).

Zelf zou ik daarom sowieso die divoza nemen.
Maar beter nog om ze in de winkel te gaan bekijken. Ik vind die plaatsjes online altijd zo vertekenen en de kwaliteit kan je al helemaal niet inschatten

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 17:46

Dispar_Vulgo schreef:
Uit ervaring weet ik dat wit onderlegde hoofdstellen heel snel vies worden! :+
En wanneer je het dan schoon gaat boenen met zadelzeep, dan slijt dat wit er heel snel vanaf (zal bij dure hoofdstellen natuurlijk niet zo zijn, maar die Harrys horse is goedkoop dus dat wit is geverfd).

Zelf zou ik daarom sowieso die divoza nemen.
Maar beter nog om ze in de winkel te gaan bekijken. Ik vind die plaatsjes online altijd zo vertekenen en de kwaliteit kan je al helemaal niet inschatten


is zeker waar, divoza is alleen niet zo hee dicht bij minimaal anderhalf uur in de auto, uds ik denk dat ik sowieso bij de decatllon ga kijken en dan bij ruitershop midden beemster

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:06

Eileen_ schreef:
Van de OP vind ik de 2e het mooiste. Vind dat wit onderlegt er niet echt mooi bij staan.

Waarom zou je een hoofdstel persee 15 jaar willen houden?
Als ik kleren koop kijk ik ook naar hoe mooi ze zijn, maakt het me geen ruk uit of het heeeelemaal uit of in is (of 'neutraal'). Het gaat er mij om dat ik t mooi vind, wat een ander ervan vind maakt me niks uit. Dat geldt voor mij met alles.


Kleding vind ik nog wat anders dan dingen van leer. En dan gaat kleding die nog kan niet de kliko in maar gaat naar de second hand winkel of kringloop, en wat stuk is bij de vodden. Stoffen van natuurlijke vezels kunnen gerecycled worden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:15

Moderatoropmerking:
De discussie over het gebruik van leer graag in een ander topic voortzetten. Graag alleen een bericht plaatsen als je een antwoord hebt op de vraag van de topicstarter. Vanaf hier worden off topic berichten verwijderd.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:20

LiannePuthzy schreef:
k denk dat ik deze ga kopen
http://www.decathlon.nl/hoofdstel-recal ... 17136.html
k ga binnenkort naar de decatlon om rijlaarzen te passen omdat ik rijlaarzen voor kerst klrijg en dan kan ik meteen kijken of dat hoofdstel goed is


Deze vind ik ook erg leuk :)
Wil je wel mooie glimmende steentjes oid hebben, gewoon een losse frontriem erbij kopen en dan kun je er zo een heel ander hoofdstel van maken! :)

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:23

Het hoofdstel van Rossner heeft zeker betere kwaliteit. Persoonlijk vind ik de Harry's Horse mooier door de frontriem. Let wel op als de die van Rossner koopt, die frontriem die erop zit is wel slechte kwaliteit. De steentjes vallen er heel snel uit en de hele ketting van steentjes raakt los van het leer. Ik had die frontriem los gekocht maar nooit meer. Om dat uit te stellen kun je doorzichtige nagellak over de steentjes doen!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:35

Ik heb die zelfde frontriem los gekocht en vind het helemaal geen slechte kwaliteit

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:03

Blijven bij jou de steentjes wel goed zitten?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: twijfelen tussen 2 hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:16

Tot nu toe wel ja

lindavincent

Berichten: 43
Geregistreerd: 25-06-13
Woonplaats: krimpen aan de lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:18

ik zou persoonlijk voor die van divoza gaan..