hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:13

lotlot2 schreef:
Hartjeponys schreef:
(Allemaal manege pony's)
1. Beginners val, in draf, geeeeeeen idee wat er gebeurde, bokje en sprintje volgensmij. 8)7
2. Pony schrok van chips zakjes tijdens uitstappen, ik lette niet echt op, pony maakt korte draai en een sprintje, ik blijf een halve lange zijde in de beugel hangen...
3. Winter... alle pony's rennen, viel tegelijk met iemand anders. :+
4. Pony bokt en bokt en bokt, korte draai, en daar lag ik.
5. Pony neemt extreem grote galopsprongen, was dat niet gewend, alleen kleine pasjes, bok, doei.
6. De rodeo pony, heb een jaar lang het gebok, gesteiger, geren volgehouden, niemand durfde erop. Laatste keer dat ik erop moest voordat hij wegging. Ging heel de les goed alles uitgezeten. Bij uitstappen ging het mis, 2 rondjes rennen bokken volgehouden verloor mijn beugels, daar lag ik, ik mocht niet meer opstappen omdat het te gevaarlijk was.
7. Pony viel andere pony aan, bokte en steigerde, toen lag ik.
8. Bij springen, pony weigerde, niet echt verwacht, hing aan de nek, kon het niet meer houden dus 'af'gestapt. :+
9. Pony was bang bij die ene hoek, telkens daar beetje bangig ervan doorgaan, geen idee wat het was, pony maakt ineens een draai en gaat de andere hand op, ik knalde tegen de bakrand, 2e keer bleef ik mooi zitten ~~}> , bleek een wasmachine te zijn...
10. In de buitenbak, daar zijn ze altijd schrikkerig en druk, ik gaf een tikje, een mega bok die ik niet had verwacht :o het was volgens iedereen echt heel hoog, ik hing aan de nek en kon niet meer vasthouden, oeps :=
11. Zonder zadel in galop, alles ging prima, pony trekt op de lange zijde een sprintje en precies onder de x staat hij stil en trekt z'n kop omlaag, tja dan val ik ja...

Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P


Snap dus echt niet waar een manege het lef vandaan haalt om een rodeopony aan te nemen die zich gedraagt als jouw beschrijving!


Bij gevorderden kon hij heel lief zijn, hij had soms zijn buien, toen het echt erger werd is hij weggegaan. Maar het was ook gewoon een super goede pony, had alleen iemand nodig die hem even kon temmen

Esmefleur
Berichten: 504
Geregistreerd: 19-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:23

Ik ben ook al best vaak gevallen :') ff van wat ik nog weet.

1 x bij de oude manege toen deed iemand een handstand en daar schrok die pony van en boem weg was die en boem daar lag ik op de grond xd
nog een 1 x op de oude manege een kneusval
en nog een een x dat me beugel knapte boven de sprong en toen de pony een flinke bok gaf

Op de nieuwe manege ( meeste vallen zijn trouwens van pensioen paarden die ik bijrijd)
2 x achtermekaar gevallen en bij de laatste val brak ik me pols :')
1 x met springen ineens dikke noodstop ik er voor over af :')
en een x gewoon met rijden toen schrok die ik hing er naast en zei heel droog ik ga ff liggen :')
en nog een x tijdens het uitstappen ineens een bok bam op de grond
Nog een x dat ik ging galoperen zonder zadel en hoofdstel dat ging allemaal goed todat ik af wou stappen bok ik op de grond :')

Ik zal vast nog wel vaker zijn gevallen :')

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:46

Hartjeponys schreef:
Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P


Op mijn manege kreeg je zo'n cursus. Moet je met een judorol doen. Als je valt, breek je je val. Ik val ook heel snel.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:17

pffff hoevaak... ik zal de vallen die ik me kan herinneren beschrijven :+
Ik zat op een manege pony die niet door de plas wilde in de buitenbak, toen liep die er links langs (bij de bakrand) maar dat is wat hoger dan de hoefslag. Toen stapte die eraf en struikelde die en ik hing er half af en toen pats in de plas 8)7
zonder zadel op een dikke haflinger die een bokje geeft en daarbij struikelt :+
rechts uit de bosjes komen gedraafd en mn pony dacht hey dit is leuk *\%/* bok bok berg af en ik lag er mooi langs haha!
82347532x gevallen omdat die ineens omdraaide #)
zonder zadel galoperen maar eerst heel hard draven is niet goed voor je evenwicht :=
weigeren en dan vol met je rug op de balken terecht komen
op een paard gaan zitten die al 3 weken niets had gedaan en die bokkend en springend door de bak ging :D
paard schrok van fietsers met een regen poncho aan en stond daarna nog lekker op mn been...
met sporen rijden op n paard die dat niet kent is ook geen succes...
heb ook een pony gereden die zich liet vallen, was ook geen succes +:)+

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:18

KittyDylan schreef:
Hartjeponys schreef:
Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P


Op mijn manege kreeg je zo'n cursus. Moet je met een judorol doen. Als je valt, breek je je val. Ik val ook heel snel.

ik viel eerst ook heel snel maar met een pony die eerst heel vaak omdraaide vanuit welk tempo dan ook of een paard wat steeds 3 meter opzij sprong leer je wel zitten :+

Anoniem

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:26

ben niet gevallen toen maar met HEEL VEEL moeite terug op de pony geraakt
was op school en wij moesten stap draf en galop aan de longe zonder zadel doen op een fjord
nu ja als er iemand op zat die kon rijden mochten de beginners de longe vasthouden (wel onder toezicht van de leerkracht)
ik was dus aan het draven & wilde in galop gaan, pony begon super snel te draven & ik schoof opzij
hoe ik ben 'blijven hangen' geen idee, maar ik had me wel vast aan de reserveteugels die aan haar hals hingen
leerkracht was net weg van het meisje dat longeerde en meisje volledig in paniek, want ze kreeg de pony niet gestopt
hoe ik er terug opgekropen ben geen idee, maar ik ben op een heel snel dravend paard terug op haar rug geraakt :oo pony maar even op stap gezet, even bijgekomen & terug galopje geprobeert (wat wel gelukt was)

Anoniem

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:38

vandaag zelf nog tegen de grond gegaan :(
paard schrok van een straaljager die overvloog (en veel te laag vloog) en sloeg op hol, ben nog een halve weide (hier thuis heb ik geen piste) blijven zitten maar uiteindelijk toch de grond van dichtbij bekeken

paardje is nu 1 jaar ohz, ik ben vandaag de 4de keer van hem afgevallen

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:19

Ik ben meerdere keren van mijn vorige gekke knol gevallen haha.

De ergste val is wel in het bos geweest. We zaten in volle ren galop hij schrok van iets en sprong op zij. Ik kon maar net terug in het zadel komen. Maar toen besloot meneer om tegen een boom aan te rennen. Bam daar ging ik. Ik bleef in de beugel hangen en werd meegesleurd, in volle rengalop, waarbij mijn pony enkele keren op mij stapt.

Uiteindelijk raakte ik los en werd alles zwart. Ik lag helemaal open en had me hele linkerhelft van mijn lichaam gekneusd. Heb ik twee weken niet kunnen lopen haha.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:47

Ik ben al heeel vaak gevallen. Maar dat krijg je als de grote baas je op de vervelende pony's zet :')
Mijn raarste val was dat ik naast de pony stond alsof er niks aan de hand was en die pony er ook bij stond van: Nou stap snel weer op voor de volgende val :')

Mijn pijnlijkste was toch wel van mijn eigen pony, we waren midden in het bos en mijn pony viel en ik ook, ik was bewusteloos had hersenschudding en ik kreeg gratis ritje met de ambulance naar het ziekenhuis.
Dat was op vakantie... Maarja we doen er niks aan :p

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:53

Ik ben nu, uhmmm...7 keer gevallen denk ik..

Mijn raarste val...dat was best wel gênant :+
Ik stond dus mijn teugels op maat te maken om te gaan galopperen, en toen trok de pony waar ik op reed zijn hoofd naar beneden. En hard ook, want ik maakte een koprol op z'n nek en daar zat ik dan met mijn kont op het zand. Ik lag helemaal dubbel van het lachen :')
En het was nog op een shetlander ook :o

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:14

Tinkergekj schreef:
Ik ben nu, uhmmm...7 keer gevallen denk ik..

Mijn raarste val...dat was best wel gênant :+
Ik stond dus mijn teugels op maat te maken om te gaan galopperen, en toen trok de pony waar ik op reed zijn hoofd naar beneden. En hard ook, want ik maakte een koprol op z'n nek en daar zat ik dan met mijn kont op het zand. Ik lag helemaal dubbel van het lachen :')
En het was nog op een shetlander ook :o


Wat maakt het uit dat het een shetlander is?
Dat ze kleiner zijn betekend niet dat ze niet slimmer ofzo zijn?
Ik vind het een beetje klinken als: Als ik van een shetlander val is het allemaal anders dan van een normaal paard.
Vat dit niet verkeerd op maar ik vind het een beetje raar hoe je dat zegt, alsof shetlanders minder waard zijn in jou ogen, zo komt het op mij over.
Dat zal vast wel niet zijn hoor! Maar toch :p

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:35

Ik ben vandaag een soort van gevallen, we moesten een rondje draaien en toen gleed ik uit het zadel _O-

Britta31

Berichten: 13163
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:40

Ben 2 keer van het sloomste en oudste paard van de manege gevallen.Ik schaamde mijzelf
Natuurlijk rot.Zelf kleine kinderen blijven op haar zitten. Ik ben 45.

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:41

Bij mij was het ook best een sloom paard en een oud paard :')

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:22

Bij mij was de eerste die ik herinner van een best rustig beest, maar die had zn dag niet ofzo...
de laatste was zoiets van: stap --> galop, maar pony wilde niet galopperen dus ging naar stilstaan en met dat hoofd op en neer. dan val je er van voren vanzelf eens af :')
e een bijna-val van een paard (1.70 hoog) zonder zadel, struikelend paard (niets aan de hand met paard, ik had al wat minder evenwicht) en daarna in draf overgaan. we moesten stappen...

manon_goldy
Berichten: 775
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:12

Ik gister nog! Er hadden twee pony's een beetje ruzie, toen schrok mijn pony van die twee pony's. Begint ze te rennen en toen stopte ze... Kom ze ook nog echt kijken van: 'huh? Jij zat toch net op mijn rug? Wat doe jij nou?' Toen ik er op zat kwam ze wel moet haar hoofdje zo: 'gaat het?'

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:20

Haha ik heb er wel een aantal, maar de twee grappigste zijn eigenlijk:
-toen ik nét kon rijden, er stond een hindernis(je) in de bak en ik dacht daar gewoon overheen te gaan, pony vond springen leuk dus ging er vrolijk overheen. En na de hindernis ging zij links en ik (met m'n loshangende teugels) rechtdoor :+
-ik ben een keer letterlijk over m'n verzorgpaard heen getild :+ , waarna paardlief weghuppelde en ik er achteraan kon rennen :D

manon_goldy
Berichten: 775
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:22

Albion schreef:
Haha ik heb er wel een aantal, maar de twee grappigste zijn eigenlijk:
-toen ik nét kon rijden, er stond een hindernis(je) in de bak en ik dacht daar gewoon overheen te gaan, pony vond springen leuk dus ging er vrolijk overheen. En na de hindernis ging zij links en ik (met m'n loshangende teugels) rechtdoor :+
-ik ben een keer letterlijk over m'n verzorgpaard heen getild :+ , waarna paardlief weghuppelde en ik er achteraan kon rennen :D


Dat laatste ken ik :')

Liamssfork

Berichten: 704
Geregistreerd: 09-05-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:23

Ben wel een aantal keren gevallen maar het grootste deel kan ik me al niet eens meer herinneren. Ik heb 2 hele gekke vallen gehad.
1x met mijn toenmalige verzorgshetje.. We waren op vakantie in Friesland, reden in Havelte, wilde een sprongetje met hem maken over een boomstam maar hij had andere plannen. Zodra we geland waren nam hij het bochtje naar links en ik vloog rechtdoor :') _O- Mooie tijden...

De laatste keer was met mijn eigen (s)Tinker.. Was een iets minder leuke val. We reden bitloos (hier was hij nog niet helemaal aan gewend.. hulpen zaten er nog niet goed op :+) en voor de eerste keer ALLEEN en LOS in de GROTE bak. Jep, je raad het al. Was sws niet slim maargoed... Van je fouten moet je leren. Het ging 1 lange zijde goed totdat hij ineens aan ging draven en ik hem niet meer terug kreeg. Ik schrok want dacht dat hij over de omheinig heen wou springen en gaf een gilletje. Hij schrok vervolgens weer van mij, maakte een scherpe bocht, m'n zadel gleed onder de buik (lag toen nog niet stevig, niet boomloosje :')), paardje begon met 4 benen tegelijk de lucht in te bokken en ik lag op de grond. Ik wou niet opgeven, klom er weer op in de kleine bak en idem dito. Kreeg toen ook nog een hoef op mijn ribben.
Als ik eraan terug denk kan ik lachen maar heb nog steeds klachten aan mijn bekken die regelmatig ineens keihard knakt of vast zit :\

P.s. sorry voor mijn inmens lange verhaal :+

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:42

ik ben opzich al best wel lang niet meer gevallen in mijn 3,5 jaar rijervaring ik denk de laatste keer vorig jaar..
1 ste keer: ik reed pas net een jaar ongeveer en bij ons is een pony op de manege die ineens zomaar kan stoppen in de galop dat wist ik niet.. we waren heel rustig aan het galopperen en toen stopte ze zomaar ik maakt 1 koprol over haal hals en toen zat ik zo op de grond (geen leuke tijden) ik schrok me echt kapot

2de keer: we gingen springen ik reed op een paard die altijd heel enthousast is met springen ik reed ongeveer 2 jaar en had wel springervaring maar we sprongen nooit zo hoog... ik ging bij me vriendin rijden die sprongen wel altijd hoop dus ik dacht ik neem me kans ik zit op een van de beste paarden die kan springen dit kan makkelijk. alle keren is het goed gegaan.. toen vroeg de instructiriese aan mij wil je hoger het gaat zo goed.. en toen zei ik natuurlijk "ja" nou en zo sprongen het paard er heel enthousast overheen en toen ze neer kwam zakte ze door haar voorbenen en dus ja hoor daar ging ik plat op me rug :( longen sloegen dicht en schrok me dood..

sinds toen had ik sprongangst ik durfde echt nergens overheen dat heb ik nu nog steeds een beetje maar ik durf weer over alle maten kruisjes maar steltjes vind ik nog steeds eng..

p.s. sorry voor mijn lange verhaal en spelfouten ik heb een beetje dyslexie

hunkyxpassoa
Berichten: 88
Geregistreerd: 16-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:45

Toen me pony boven op mijn ribben ging staan :P Ojaaa, en een paar dagen terug toen mijn andere pony stopte maar toch nog dacht te springen en toen door zijn voorbenen zakte en op zijn hoofd belande en toen hij weer opstond viel ik weer terug in het zadel :+
Laatst bijgewerkt door hunkyxpassoa op 25-12-13 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

RaboStorm
Berichten: 44
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:47

hunkyxpassoa schreef:
Toen me pony boven op mijn ribben ging staan :P

auw :(:)

melk123
Berichten: 159
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: Varik

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:44

Gister nog gevallen, tijdens het herinrijden van een pony van een kennis, na enig bokken ( en dat uitgezeten te hebben :o ) besloot mevrouw om er bij te gaan liggen :') , bovenop mijn been gevolg; verkraaide knie en gekneusde enkel ;( . Hoewel ik wel blij was de bokken doorgezeten te hebben :+

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:53

melk123 schreef:
Gister nog gevallen, tijdens het herinrijden van een pony van een kennis, na enig bokken ( en dat uitgezeten te hebben :o ) besloot mevrouw om er bij te gaan liggen :') , bovenop mijn been gevolg; verkraaide knie en gekneusde enkel ;( . Hoewel ik wel blij was de bokken doorgezeten te hebben :+

Hoe ziet dat eruit? :+

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:11

Ik ben in 6 jaar maar 3x gevallen..
1e x op de manege , ik wilde mijn pony wegsturen van de hoefslag, omdat hij echt op het andere paard geplakt was. Daar was hij het niet mee eens en stond stil ging steigeren gaf een hoge bok en deed zijn hoofd helemaal omlaag en toen rolde ik over hem heen op mijn nek :(

2x paard schrikt en rent er vandoor . Ik reed zo zadel dus glee eraf en toen stapte ze op mijn been .

3ex ging ik oefen rijden op een paard die western ingereden was en die alleen op zithulpen reageerden en hij had een touwhalster met teugeltjes ipv hoofdstel. Dus ik ging aandraven wat niet echt lukte .. Ik gaf been en toen ging hij ervandoor en ik had lange teugels , omdat dat moest en toen gaf ie een mega bok en viel ik eraf.

Nu heb ik een super verzorgpony waar ik nog niet van afgevallen ben :)