hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:14

Niet meer bijgehouden.. De eerste 6/7 jaar sowieso maar 1 keer, de volgende jaren meerdere keren. Heb nooit echt rare vallen gehad, ze waren vrijwel allemaal 'normaal'.
Wel een keer dat er smeltend sneeuw op het dak van de stal lag, en dit er plotseling afschoof. Resultaat: alle paarden op hol :') ik lag eraf voordat ik voorhad dat ze weg waren gerend.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:43

Gisteren nog
Op hindernis 1 weigering weer opnieuw aangereden en opeens waren we er over en hing ik er naast en lag ik
T staat op film upload m binnenkort wel eve haha
Mocht gelukkig na de laatste nog een keer..
Toen foutloos en snelste tijd maar helaas telde die niet mee..
Anders was ik 1e.. naja klassement want was bb
Kom je aan met je onervaren paard tussen al die ervaren mensen en rij je zo ff de anelste tijd (ook al telde die niet mee voor mezelf ben ik de snelste haha)

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:58

Niet meer op 2 handen te tellen :') .
Een keer rechtstaand,naast men paard.
Een miscommunicatie tussen mij en een paard,paard wou uit de bak en ik wou erin
blijven dus ze sloeg alles dicht,een buikslide. _O-

Springs

Berichten: 533
Geregistreerd: 29-12-13
Woonplaats: NL - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:13

1 keer weet ik nog wel goed...
Ik stond stil op het erf, komt er een meisje al zwaaiend met een LONGEERZWEEP vanachter aangelopen, richting de kont van mijn paard. Ik keek recht vooruit, dus zag dat natuurlijk niet aankomen. Paard bokt, ik vlieg eraf. Vervolgens spreek ik haar erop aan, dat het niet zo handig is om met een longeerzweep te zwaaien in de buurt van paarden. Verteld ze mij half huilend (van de schik dat ik eraf gevallen ben denk ik) dat het toch echt niet haar schuld was. Ik denk dat ze dr lesje wel geleerd heeft. Gelukkig heb ik me niet bezeerd, ander had het wel eens anders kunnen aflopen.

Edit:
Mevrouw Penny vertelde mij de volgende dag dat zij er toch echt wel op was blijven zitten als het haar zou gebeuren..

uleon
Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:48

Hoe vaak ik ben gevallen weet ik niet meer maar mijn raarsteval was dat ik zonderzadel achterste voren zat voot de foto, paardlief vond het wel grapig weg te draven conclusie moest een nieuwe cap hebben en een burse nek gehad maar nooit meer last van gehad

Mila11
Berichten: 1003
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:51

Peerd komt tot stilstand na de les, ik ga voor de lol in dameszit zitten, ik pak een zakje van iemand aan(maar ben vergeten dat hij bang is voor zakjes) en hij maakt een zijwaartse sprong dus ik in een kurkendraai ervan af gevlogen -O-

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:40

redelijk veel , maar de enigste raarste vallen zijn dit :

1) Paard aan het inrijden en blijven hangen in de manen ( enorm dikke manen aan elke kant tot ongeveer zijn schouders !) en zo op mijn elleboog terecht gekomen, waarbij hij uit de kom was.
Nu bijna 3 jaar later heb ik blijvende schade en moet ik voor heel mijn leven aan de medicatie voor mijn 'problemen te beteren' want mijn zenuw ligt namelijk bloot ( geen beschermlaag) waardoor al mijn prikkels als het ware onderbroken worden waardoor ik bijna geen kracht meer heb of gevoel er in.

2) Paard was afgeleid door een geluid van naast de piste en maakte zo een draai van 180° , waarbij ik met mijn wederom slechte arm op de grond botste en zo op mijn heup.. dacht dat ik niets had maar in de loop van de avond schreeuwde ik de pijn uit voor heel de straat , ben toen naar spoed gebracht en had een grote scheur in mijn heup en moest 1 week daar blijven.

jeromyxx

Berichten: 234
Geregistreerd: 27-11-12
Woonplaats: Den Dungen

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:00

mijn raarste val is dat ik op een manege pony aan het rijden was en ik voelde me al niet zo lekker en toen moest ik PERSEE aangalloperen en toen peerde de pony er in rengalop uit en toen sprong de pony een soort van om (hele scherpe bocht half springen was die bocht) en toen viel ik er over de nek af en toen lag ik op de grond te rollen van de pijn en kreeg geen lucht meer (was op mijn rug beland) ging ik later na de dokter en ja hoor ribben zwaar gekneust ....

juanitaa
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:04

Oké het was heel gênant
Ik ben er afgevallen met een erre ronde
Ik was eerste geworden en ook nog clubkampioen
Whahaha en dan woord je avonds gehuldigd
Met ja wel een arm in het gips en een fikse hersenschudding

*\o/*

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:05

Raarste val: Ongeluk met paard, paard belandde bovenop mij nadat ik zelf al was gevallen. Gevolg ervan: nek, arm, been, rug, neus gekneusd en bekken verschoven. Nog altijd blijvende schade aan mijn rug..

Dantalion
Berichten: 110
Geregistreerd: 13-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:24

Ik ben al vaak genoeg gevallen X3
Ik ben keer met paard en al over een hoge hindernis gevallen, we waren er al een paar keer over heen geweest en dat ging super maar de laatste keer struikelde hij net voor de hindernis en vielen we er zo over heen, hoofdstel em teugels stuk had hoef tegen me rug en mond gekregen maar ben er daarna gewoon weer op gegaan hij durfde alleen niet meer over de hindernis, waarschijnlijk bang dat het nog eens zou gebeuren gelukkig is dat nu weer weg

Aabtal weken terug ging ik met veiendin in het bos rijden zij op haar paard en ik op die van haar vader. Er gebeurde iets en toen zat ik op de grond. Men vriendin moest vet hard lachen en omdat het geen zeer deed moest ik dat toen ook en ik moest nog harder lachen toen ze vertelde dat ik een salto maakte over de hals even stond en daarna op de grond viel. Ik wilde het paard weer pakken zag ik dat het hele hoofdstel van de hoofd was gevallen dus hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen (nieuw circus trukje haha)

Maestro18
Berichten: 222
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:30

Nog nooit gevallen wjow !!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 03:14

Eerste keer dat ik er afviel was op hippisch centrum westland ene nel maakte de opmerking jij valt er af vandaag. Ja niet raar dat als ik mn paard op het midden zet om dat ik wel genoeg had gegallopppeerd zij haar opjoeg paard maakt scherpe bocht en ja toen lag ik. Ik had niks. En paard stond te trillen dus gerust gesteld en er weer opgegaan.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 03:35

Toen ik begon met rijden (7 jaar) was het bijna elke les raak, ik had een lichtgeraakte merrie gekregen van mijn opa (C pony) die veel verder was dan ik en al snel in de gaten had dat ik er niets van bakte, dus bij het aangalopperen bokte ze me er elke keer af. Daarna kreeg ik een lief welshje (B pony) die een stuk rustiger was en daar heb ik goed op leren rijden. Mijn 2e pony (C pony) was een echte vuurvreter maar inmiddels kon ik goed blijven zitten en toen hij in de gaten kreeg dat ik toch niet van zijn rug te verwijderen was en we zeer goed begeleid werden, werden we een supercombi. Mijn 3e pony was een echter een stuk groter (E pony) en dus op het paadje waar ik met mijn C ponietje altijd onder de laaghangende takken door scheurde, was ik ff vergeten dat er zo'n 20 cm verschil in hoogte zat en bleef ik dus in de takken hangen.... :D
Dus na jaren van netjes blijven zitten lag ik er ineens weer naast :D

Verder in het M springen, nog één keer onderuit gegaan in de driedubbel door een glijpartij, de eerste kwam niet uit, we gingen dwars door de tweede en vielen uiteindelijk allebei in de derde. Dat leverde een gebroken pols op en mijn paardje had een kleine schram boven zijn oog, dus de schade viel gelukkig enigszins mee. Het moet er wel spectaculair uit hebben gezien want ik hoorde mijn moeder gillen vanaf de andere kant van de piste. Verder nooit meer gevallen, hopelijk houd ik dat zo. ;)

DeDeOk
Berichten: 60
Geregistreerd: 21-04-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:40

Ik weet het allemaal niet meer hoevaak.

1 x :nieuwe pony op de manege besloot onder de les (ik was net begonnen met rijden en kon het een beetje) te rollen. De eerste keer kon ik net op tijd van de pony af maar de tweede keer lag ik eronder.

2x prachtige val op een buitenrit. Mijn pony had bedacht om een lekker galopje te maken en daarna een te scherpe bocht... ik viel en me pony liep verder maar , verder op was een wellnescenter ofzo , en daar stond een verkeersregelaar die mijn pony tegen hield gelukkig!

Maestro18
Berichten: 222
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:42

Voor de vlaamse onder ons morgen bij wauters vs waes op een en vtm gaan tom waes van zijn paard vallen ben benieuwd want door de val lagen de opnames 2 maand stil

Annamarieex
Berichten: 172
Geregistreerd: 05-01-14

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:51

Ben nu 9x gevallen waarvan 2 met blijvend letsel en 2 zonder pijn.. Ik val niet echt gelukkig ;(

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:21

Ik ben pas 4 keer gevallen, maar mijn raarste was wel: Ik draafde rustig rond, paardje wendde af, en ging stappen. Ik kukelde er zo voorover af. Shane (pony waarop ik reed) deed dus helemaal niks. Mijn instructrice lag eerst 10 min. in een deuk voordat ze me kwam oprapen. :D

kayalover

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-01-11
Woonplaats: Schagen

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:24

Op mijn eerste pony (shetlander) wel echt duizenden keren vanaf gevallen.

Op de New Forest pony die ik daarna had gereden ben ik in zee gevallen tijdens een strandrit door een golf die eng was, helemaal koppie onder en ik kon mijn kleding uitwringen haha ;) Dit was ook meteen mijn raarste val..

Daarna op mn huidige Fjord ben ik afgevallen toen ik als enige keer zonder cap had gereden. Zo stom, maar sindsdien rijd ik altijd met cap. Ook ben ik een keer met mennen in het bos gevallen met de kar die omging door een boomstronk. Dat was echt erg schrikken..!

FloorLovePBG
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:32

Niet te tellen hoe vaak ik ben gevallen eigenlijk.. :P
De raarste/engste/pijnlijkste:
- Pony vloog ervandoor, gaf een enorme bok, waardoor ik onder haar belandde, was gelukkkig niks aan de hand
- Zonder beugels draven, opeens wend ponylief af.. ik gleed van haar af maar kwam heel hard op de grond terecht, waardoor ik mijn ribben gekneusd had :(
- Zonder zadel rijden, toen ik klaar was wilde ik afstappen maar gleed er zomaar aan de verkeerde kant vanaf..?
- Lekker vrolijk in een hele grote wei rijden, gaat je pony ervandoor, ja hoor daar lig je dan. Sleutelbeen net niet gebroken, gelukkig!
- Met pony en al vallen. Pony struikelde, raakte haar evenwicht kwijt en viel, gelukkig viel ik niet onder haar!

Deze 'val gebeurtenissen' zijn allemaal van het afgelopen jaar, omdat ik toen net in maart mijn lieverd had gekocht en ze mij natuurlijk ging uitproberen, gaat de laatste tijd super goed tussen ons! Ben trots op haar! +:)+ <3

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:40

Chroosje schreef:
Eh stuk of 5 à 10 keer (misschien wel vaker :Y))
Vooral van één een manegepony, op de rechterhand vind ze stom, en vooral in galop. Rij je normaal in de rechtergalop de bak rond, gaat stilstaan, draait zich om, gooit zn kop naar beneden en daar lig je dan hahaha. Maar ach, t is maar een kleintje dus je valt niet hoog/hard haha.

Mijn raarste val was denk ik toen ik klein was, als zo'n klein kind wat voor de 3e keer op t paard zat. Ik reed op een witte pony genaamd Kitty. Maar die wilde zo snel mogelijk richting uitgang, en mijn beentjes kwamen net op t midden van die buik, dus ik kon die pony niet goed corrigeren dus die pony holde met mij richting uitgang. Maar de deur richting uitgang was dicht, dus die pony ging in de noodremmen en ik vloog op de nek, draaide naar beneden, baf in een plas.

Tjaa, word je hard van he :+



foto van die pony?

zaldia
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:56

ik ben nooit gevallen, tot een maandje of twee geleden geloof ik. sinds dat maandje ben ik geloof ik een val-animatieteam begonnen ofzo. mijn hele val proces had een goede afloop (paar kneuzingen, maar ik sta bekend om kneuzingen, dus viel dat nog wel mee.)
eerste keer had ik niks toen viel ik van mn verzorgpaard met springen, omdat ze een meter te hoog sprong over een lage hindernis :j . de dag erna viel ik weer, toen mn okselspier verrekt en ribben gekneusd om dezelfde reden. 3 weken erna viel ik weer van haar af. we reden in t bos en t is nogal een springerige merrie, dus ze zag een hond, sprong met 4 benen tegelijk in de lucht en tegelijkertijd draaide ze zich om. was niet uit te zitten, dus ik vloog eraf, met mn vinger in een tak. kreeg er ook nog even een trapje achteraan en mevrouw rende terug naar de weg waar we moesten oversteken en bleef daar op me wachten.. mn vinger bloedde hevig en zat een flink gat in, maar het viel op zich nog mee. twee dagen erna klom ik op een haf. de hele weg was hij al beetje hittepetitterig. wat zn eigenaresse mij niet verteld had: hij had een week stilgestaan... fijn :Y) op een gegeven moment hield ik m niet meer dus liet m gaan. hij is vanzelf wel een x moe, dacht ik... :n hij crosste het halve bos door (letterlijk), heuveltjes naar beneden denderend, ik riep naar mensen of ze t paard wilde pakken, maar ja... dat ging niet helemaal.. ons avontuur stopte bij een hek waar ik m op af stuurde aan de rand van t bos. hij schoot er langs.. ik vloog over het hek en lag aan de andere kant op de weg. :j

Maandag reden een vriendin en ik zonder zadel op dezelfde halflinger. t ging echt supergoed! tot ze af wilde stappen en mij dus meetrok... ik viel op mn nek en schouder. %) gelukkig schouder gebroken.. heb nog geluk gehad. maar ja, ik heb dus wel een breuk die nog nooit eerder is voorgekomen onder de traumachirurgen en ik moet dus maandag geopereerd worden, mn schouderkop ligt half naast mn bovenarm. plus een gekneusde heup, maar daar kan ik wel mee leven. alleen nu heel nerveus voor de operatie..

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:02

Ik houd het niet bij, maar heel vaak. De meeste keren gewoon op mijn voeten geland, of me laten vallen omdat ik aan de hals hing. Eigenlijk ben ik er nog maar een keer afgevallen dat het echt pijn deed, het paard waar ik opzat sprong opzij terwijl ik met een been omhoog zat (lang verhaal), schoot er van door en ben met pols tegen de bakrand afgekletterd. Pijn dat dat deed.. Mijn raarste val was toen het paard boven een hindernis besloot te stoppen, twee benen aan elke kant. Ik zat voor het zadel en heb me eraf laten glijden toen het paard zijn hoofd naar beneden deed. :D
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 26-01-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hitch

Berichten: 440
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:04

Zo'n 10 keer in totaal denk ik, verspreidt over 8 jaar rijden. Niet veel dus - ookal hebben de paardjes die ik reed genoeg rare fratsen uitgehaald :') Van mijn vorige paard ben ik in totaal (van ong. 4 jaar verzorgen/eigenaar zijn) maar 1 keer afgevallen, en dat was nog echt zo'n stomme val ook - hij draaide gewoon om in galop en ik kon m'n evenwicht echt niet meer houden, maar niks aan de hand naast het gedoe van paardje weer vangen in de natuur :')

Ergste val heb ik afgelopen oktober gemaakt van m'n 4 jarige. Paar weken op krukken moeten lopen daarna. Heb er nog last van. Niet fijn dus, want 't is ontzettend in m'n rug gaan zitten. :( Rijd nu nog steeds niet... en doe ik het wel, dan forceer ik het in mijn rug. Ben dus heel benieuwd hoe lang ik nog moet wachten tot ik weer een fijn ritje kan maken... m'n zelfvertrouwen te paard is er ook niet veel beter van geworden, en m'n 4 jarige wil ook wel weer wat doen... bah :n

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:09

Ik ben gisteren nog gevallen! Paard schrok van iets (god mag weten wat) en stuiterde naar rechts. Ik was meer bezig met 'oliebol, als ze er maar niet van door gaat want er loopt iemand met haar paard aan de hand..'. Gelukkig stond mevrouw verbouwereerd naar mij te kijken en ben ik er weer op gegaan. Ik voel me nu wel beurs en stijf, godzijdank bestaan er pijnstillers :).