en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:44

Winters zijn idd niet altijd even fijn, jullie hebben ook geen bak tot jullie beschikking? Of in de buurt op voetafstand? Anders zou je bijvoorbeeld ook om de periode te overbruggen grondwerk met haar kunnen gaan doen. Misschien kan je zus je ook helpen met rijden? En heb je misschien de mogelijkheid om haar eerst te longeren voordat je erop stapt? Dan misschien de frissigheid er een beetje af :)

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:44

Vraag anders of je weer vertrouwen mag krijgen dmv lessen op een manege pony :) Daarna kan je misschien je eigen pony weer oppakken omdat je wat meer durft :j En zoals Chelle_dora zegt je huidige pony een winterstop geven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:45

juliexxxx schreef:
Ik rij er nu wel op maar niet galopperen en max 40 cm sprinhe


Ik zou dat springen even laten voor wat het is om eerlijk te zijn en meer aan het werk met de basis.. Wat heb je aan springen als je er niet veilig mee kan galopperen? Zeker als het dier gewend is hoog parcours te springen en dit dus uit galop te springen...

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:46

Calanddra schreef:
Winters zijn idd niet altijd even fijn, jullie hebben ook geen bak tot jullie beschikking? Of in de buurt op voetafstand? Anders zou je bijvoorbeeld ook om de periode te overbruggen grondwerk met haar kunnen gaan doen. Misschien kan je zus je ook helpen met rijden? En heb je misschien de mogelijkheid om haar eerst te longeren voordat je erop stapt? Dan misschien de frissigheid er een beetje af :)

Vlak naast onze wei zijn er mensen met een kei grote prive bak maar ik durf niet

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:48

Isabel_k schreef:
Vraag anders of je weer vertrouwen mag krijgen dmv lessen op een manege pony :) Daarna kan je misschien je eigen pony weer oppakken omdat je wat meer durft :j En zoals Chelle_dora zegt je huidige pony een winterstop geven :D

Een week niet rijden op mijn paard dan ben ik al in geen goede bui ik rij graag op haar

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:49

chelle_dora schreef:
juliexxxx schreef:
Ik rij er nu wel op maar niet galopperen en max 40 cm sprinhe


Ik zou dat springen even laten voor wat het is om eerlijk te zijn en meer aan het werk met de basis.. Wat heb je aan springen als je er niet veilig mee kan galopperen? Zeker als het dier gewend is hoog parcours te springen en dit dus uit galop te springen...

Lang geleden dat mijn paard nog zo hoog heedt gesprongen

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:50

Ik durfde eerst ook niet de galop in maar met goede begeleiding durf ik het nu en ook de moeilijke kant van mijn pony. Het kost geld, energie en vooral moeite maar dan heb je wel wat. ;)

Ik zou dus geen 4de pony nemen want ik ben bang dat je dan weer hetzelfde probleem gaat krijgen.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:52

Anders kun je misschien een briefje in de brievenbus bij je buren doen met jullie telefoonnummer erbij? Of misschien willen je ouders met je mee gaan of voor je vragen of je daar misschien voor een bedrag in de bak zou mogen rijden? Niet geschoten is altijd mis :) zou wel heel ideaal zijn als dat zou kunnen!

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:52

Samblabla schreef:
Ik durfde eerst ook niet de galop in maar met goede begeleiding durf ik het nu en ook de moeilijke kant van mijn pony. Het kost geld, energie en vooral moeite maar dan heb je wel wat. ;)

Ik zou dus geen 4de pony nemen want ik ben bang dat je dan weer hetzelfde probleem gaat krijgen.

Ik zit al 5 jaar met het probleem ik kan niet galopperen met mijn paard :'(

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:52

En hoe komt dat? Heb je les dan?

Anoniem

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:53

Inderdaad, waar is de instructie dan 5 jaar lang geweest?

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:54

Calanddra schreef:
Anders kun je misschien een briefje in de brievenbus bij je buren doen met jullie telefoonnummer erbij? Of misschien willen je ouders met je mee gaan of voor je vragen of je daar misschien voor een bedrag in de bak zou mogen rijden? Niet geschoten is altijd mis :) zou wel heel ideaal zijn als dat zou kunnen!

Ja 1 min stapen en ik ben er al, mijn opa kent die mensen een klein beetje dus misch een vraage aan mijn opa

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:54

Maar dat mocht je ook niet toch van je moeder? Als je maar weinig gegaloppeerd heb is het ritme en de beweging heel erg wennen. Is er anders misschien een pony van een kennis/vriendin of een manege paardje waar je anders op zou kunnen leren galopperen? Iig een rustige pony die erg braaf is, dan hoef je geen rekening te houden met frissigheid en kan jij je focussen op het leren galopperen :) later kun je dit weer meenemen bij je eigen paardje :) maar dan ben jij ook al wat zelfverzekerder in de galop :)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:54

juliexxxx schreef:
Calanddra schreef:
Anders kun je misschien een briefje in de brievenbus bij je buren doen met jullie telefoonnummer erbij? Of misschien willen je ouders met je mee gaan of voor je vragen of je daar misschien voor een bedrag in de bak zou mogen rijden? Niet geschoten is altijd mis :) zou wel heel ideaal zijn als dat zou kunnen!

Ja 1 min stapen en ik ben er al, mijn opa kent die mensen een klein beetje dus misch een vraage aan mijn opa

Dat zou dan super zijn! Ik zou het gewoon vragen aan je opa :j

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:55

Samblabla schreef:
En hoe komt dat? Heb je les dan?

Omdat ik pas van dit jaar mag galopperen met haar maar ik heb een zwaar ongeval gehad dus is het er niet van gekomen

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:55

TS, ik snap dat je graag rijd op je pony , dat doe ik ook :D Maar als je vertrouwen weg is het misschien beter om het vertrouwen weer terug te krijgen op een rustigere pony :)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:57

Calanddra schreef:
Maar dat mocht je ook niet toch van je moeder? Als je maar weinig gegaloppeerd heb is het ritme en de beweging heel erg wennen. Is er anders misschien een pony van een kennis/vriendin of een manege paardje waar je anders op zou kunnen leren galopperen? Iig een rustige pony die erg braaf is, dan hoef je geen rekening te houden met frissigheid en kan jij je focussen op het leren galopperen :) later kun je dit weer meenemen bij je eigen paardje :) maar dan ben jij ook al wat zelfverzekerder in de galop :)

Ik mag niet meer op andere paarden rijden maar als ik met de mijne wil galoperen zal ik dqt doen in een klejne wei van ons, im de grote crost ze hard maar daar niet

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:58

De ene pony galoppeert wat harder dan de andere natuurlijk en toch vindt ik dat je daar begeleiding bij moet gaan zoeken. :)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:59

Isabel_k schreef:
TS, ik snap dat je graag rijd op je pony , dat doe ik ook :D Maar als je vertrouwen weg is het misschien beter om het vertrouwen weer terug te krijgen op een rustigere pony :)

Bij mij is ze zo lui als iets maar bij vriendinnen zo hevig

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:00

Samblabla schreef:
De ene pony galoppeert wat harder dan de andere natuurlijk en toch vindt ik dat je daar begeleiding bij moet gaan zoeken. :)

Begleiding ga ik zeker pakken.;-)

ayla31

Berichten: 534
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:00

chelle_dora schreef:
Wat ik al zei, ik heb net het topic gezien en ik zie het er niet in terug.. Staat het in d'r paspoort dan?
Ik kan van de mijne ook wel roepen dat er arabier in zit.. Sterker nog.. Ben bang dat de mijne daar meer op lijkt dan de jouwe.. :')
Tja.. Misschien dan wijs zijn en lekker nog helemaal niet voor een extra paard gaan? Ponies pas je naar eigen zeggen niet op en een paard heb je al staan. Dan houden je mogelijkheden snel op.

En als zij nou zegt dat haar paard dat wel is, wie ben jij dan in te oordelen over haar paard die je niet kent? Alsjeblieft zeg kinderachtige discussie.

Ts is er geen paard waarvan je denkt spreekt me wel aan? Haflinger of een fjord die hebben ook vaak een mooie maat of je moet echt een sportpaard willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:04

ayla31 schreef:
chelle_dora schreef:
Wat ik al zei, ik heb net het topic gezien en ik zie het er niet in terug.. Staat het in d'r paspoort dan?
Ik kan van de mijne ook wel roepen dat er arabier in zit.. Sterker nog.. Ben bang dat de mijne daar meer op lijkt dan de jouwe.. :')
Tja.. Misschien dan wijs zijn en lekker nog helemaal niet voor een extra paard gaan? Ponies pas je naar eigen zeggen niet op en een paard heb je al staan. Dan houden je mogelijkheden snel op.

En als zij nou zegt dat haar paard dat wel is, wie ben jij dan in te oordelen over haar paard die je niet kent? Alsjeblieft zeg kinderachtige discussie.

Ts is er geen paard waarvan je denkt spreekt me wel aan? Haflinger of een fjord die hebben ook vaak een mooie maat of je moet echt een sportpaard willen


He, op basis van een foto.. Zij is degene die het neerzet en er labels aanhangt.. Ik niet :') Was ook geen discussie want die was al vrij vlot weer verlopen.. Verder lezen dan je neus lang is.. :+

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:06

ayla31 schreef:
chelle_dora schreef:
Wat ik al zei, ik heb net het topic gezien en ik zie het er niet in terug.. Staat het in d'r paspoort dan?
Ik kan van de mijne ook wel roepen dat er arabier in zit.. Sterker nog.. Ben bang dat de mijne daar meer op lijkt dan de jouwe.. :')
Tja.. Misschien dan wijs zijn en lekker nog helemaal niet voor een extra paard gaan? Ponies pas je naar eigen zeggen niet op en een paard heb je al staan. Dan houden je mogelijkheden snel op.

En als zij nou zegt dat haar paard dat wel is, wie ben jij dan in te oordelen over haar paard die je niet kent? Alsjeblieft zeg kinderachtige discussie.

Ts is er geen paard waarvan je denkt spreekt me wel aan? Haflinger of een fjord die hebben ook vaak een mooie maat of je moet echt een sportpaard willen


Als je niet zelfverzekerd bent zou ik niet op een fjord stappen, als ik nu al kijk wat voor problemen ik met de mijne heb dan krijg ik er al grijze haren van. :')

Mocht je toch een nieuw paardje kopen dan zou je voor een leuke paint ofzo kijken, die zijn vaak wat rustiger als ik me niet vergis.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:07

Ik zou dan idd voorlopig even in de kleine weide blijven rijden. Als je vertrouwen beter is met de galop kun je daar ook eens proberen om eens wat stukken te versnellen in galop en om haar weer terug te krijgen naar een rustige galop. Ik zou zelf dan pas van het voorjaar (in de winter zijn ze toch vaak extra fris en zijn de weides nat) weer een poging doen in het grote weiland, maar dan ook alleen als jij er vertrouwen in hebt een een goed gevoel bij hebt. Misschien kun je dan de eerste paar keer aan de longeerlijn daar galopperen. Of eerst alleen stappen en draven, veel figuren rijden, overgangen etc, zodat je haar aan het werk zet. En dan de galop rustig uitbreiden van een kleinere volte naar een steeds grotere volte. Niet meteen grote stukken galopperen in de grote weide, zodat ze niet de kans krijgt om te gaan crossen :)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:09

Ik denk dat ik er maar mee ga wachten, als ik goed rijden er over nadenkwn