en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:12

Calanddra schreef:
Ik zou dan idd voorlopig even in de kleine weide blijven rijden. Als je vertrouwen beter is met de galop kun je daar ook eens proberen om eens wat stukken te versnellen in galop en om haar weer terug te krijgen naar een rustige galop. Ik zou zelf dan pas van het voorjaar (in de winter zijn ze toch vaak extra fris en zijn de weides nat) weer een poging doen in het grote weiland, maar dan ook alleen als jij er vertrouwen in hebt een een goed gevoel bij hebt. Misschien kun je dan de eerste paar keer aan de longeerlijn daar galopperen. Of eerst alleen stappen en draven, veel figuren rijden, overgangen etc, zodat je haar aan het werk zet. En dan de galop rustig uitbreiden van een kleinere volte naar een steeds grotere volte. Niet meteen grote stukken galopperen in de grote weide, zodat ze niet de kans krijgt om te gaan crossen :)

Rijden en figuren maken doe ik zeker al.
En ik ben nu aan het voorbereiden door doortezitten en mijn kont gaat al niet meer omhoog :-P

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:13

Dat vind ik een goede beslissing, top van je! Ik zou lekker aan de slag gaan met je paardje nu, het geeft ook echt niet dat je nog niet lekker met haar kan galopperen ook al is ze er al wat jaartjes. Jullie als combinatie zijn nieuw en zeker betreft de galop :) neem lekker je tijd en geniet, dat is het belangrijkste :)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:14

Aah super! Lekker veel oefenen en blijven genieten :D dat is het mooiste wat er is :D

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:16

Calanddra schreef:
Dat vind ik een goede beslissing, top van je! Ik zou lekker aan de slag gaan met je paardje nu, het geeft ook echt niet dat je nog niet lekker met haar kan galopperen ook al is ze er al wat jaartjes. Jullie als combinatie zijn nieuw en zeker betreft de galop :) neem lekker je tijd en geniet, dat is het belangrijkste :)

Genieten zal ik zeker doen en na de examens prive les nemen en hoppelijk komt mijn droom dan uit: volgende zomer een jumping 60-70 cm :-D

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:18

Ik weet zeker dat als jullie samen lekker aan de slag gaan dat dat zeker moet gaan lukken :D

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 23:20

Calanddra schreef:
Ik weet zeker dat als jullie samen lekker aan de slag gaan dat dat zeker moet gaan lukken :D

Dankje :-)

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:29

Hele verstandige keuze! Investeer het geld dat voor een vierde paard bedoelt was in ontzettend een goede instructeur/trice en dan heb je zeker nog vele jaren plezier van je paard!
Het zal je verbazen wat je met de juiste begeleiding allemaal kan bereiken;)
Succes!

mazzeltje89
Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:35

Ik zou zeggen: lekker je aandacht vestigen op je eigen paardje en tegen mamma zeggen dat je het geld voor een nieuwe pony graag investeert in iets anders. Mooi goed passend zadel of iets anders <<)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 22:47

Een vriendin van.mij zegt dat mijn paard al oud is dus dat ik er niet lang mee kunnen rijden en niets mee ga bereiken :'( wat vinden jullie mijn paard is 18 jaar?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:58

Nee joh niet naar luisteren :) die 30 jarige bij ons op stal loopt bijv nog steeds met dressuurwedstrijden mee af en toe, en ze blijft nog winnen ook :')

Isabelxx

Berichten: 75
Geregistreerd: 18-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:59

Ik rij op een paard van 23, en die doet het ook nog heel goed. Lijkt net een van 15.
Moet je anders kijken wat je paard kan en je ermee wil doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:00

En die vriendin heeft zeker ook nog toevallig een paard te koop staan wat vast wel iets voor jou is? :')

Staat op de Voorpagina geloof ik nog een nieuwsbericht van een paard die blind was, en die op z'n 26e nog gereden was.. Dus valt allemaal wel mee hoor!

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 23:03

chelle_dora schreef:
En die vriendin heeft zeker ook nog toevallig een paard te koop staan wat vast wel iets voor jou is? :')

Staat op de Voorpagina geloof ik nog een nieuwsbericht van een paard die blind was, en die op z'n 26e nog gereden was.. Dus valt allemaal wel mee hoor!

Dat meisje heeft geen paarden en zeker niet te koop. Ze heeff alleen maar verzorgjes

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 23:05

Calanddra schreef:
Nee joh niet naar luisteren :) die 30 jarige bij ons op stal loopt bijv nog steeds met dressuurwedstrijden mee af en toe, en ze blijft nog winnen ook :')

Hahhaha binnekort gaan ik en mijn paardje ook winnen :-P er zijn 3 a4 mensen die ons les willen geven

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 23:06

Isabelxx schreef:
Ik rij op een paard van 23, en die doet het ook nog heel goed. Lijkt net een van 15.
Moet je anders kijken wat je paard kan en je ermee wil doen!

Wat de mijne kan: crossen tot mijn vriendinnen hun handen zeer doen en zeggen: ik kan niet meer!

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:30

TS Je had vorige week een topic over dat niet kunnen galopperen en je hebt daar tich en tich adviezen op gekregen Nu komt je met een andere topic die uiteindelijk weer over hetzelfde gaat.. Kortom doe wat met de vorige adviezen en ga eerst leren rijden voor je een nieuw paard koopt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:27

"Sterke paarden gaan niet" Sorry, maar wat is het verschil tussen een pony en een paard qua sterkte? Juist niks. Ten eerste rij je een paard/pony niet met kracht en een pony kan sterker zijn dan een paard, dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik ben 14, 1m61 en vrij smal, toch krijg ik mijn 1m65 gehouden, als jij met al je kracht moet rijden, dan doe je toch iets fout. Misschien eerst even les gaan nemen en kijken wat je fout doet, in plaats van alle paarden over een kam te scheren.:)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 19:46

DezeNaam schreef:
"Sterke paarden gaan niet" Sorry, maar wat is het verschil tussen een pony en een paard qua sterkte? Juist niks. Ten eerste rij je een paard/pony niet met kracht en een pony kan sterker zijn dan een paard, dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik ben 14, 1m61 en vrij smal, toch krijg ik mijn 1m65 gehouden, als jij met al je kracht moet rijden, dan doe je toch iets fout. Misschien eerst even les gaan nemen en kijken wat je fout doet, in plaats van alle paarden over een kam te scheren.:)

Daarmee bedoel ik sterke ponys en ik krijg krijg mijn paard ook gehouden omdat ze goed op benen en teugel reageerd maar sommige paarden/ponys niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:47

juliexxxx schreef:
DezeNaam schreef:
"Sterke paarden gaan niet" Sorry, maar wat is het verschil tussen een pony en een paard qua sterkte? Juist niks. Ten eerste rij je een paard/pony niet met kracht en een pony kan sterker zijn dan een paard, dit slaat dus werkelijk nergens op. Ik ben 14, 1m61 en vrij smal, toch krijg ik mijn 1m65 gehouden, als jij met al je kracht moet rijden, dan doe je toch iets fout. Misschien eerst even les gaan nemen en kijken wat je fout doet, in plaats van alle paarden over een kam te scheren.:)

Daarmee bedoel ik sterke ponys en ik krijg krijg mijn paard ook gehouden omdat ze goed op benen en teugel reageerd maar sommige paarden/ponys niet

Dan zijn die andere paarden en pony's niet goed opgevoed, óf jij doet iets verkeerd. Paarden moeten hetzelfde reageren met jou of met een bodybuilder op hun rug.