en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:24

NesxNas schreef:
Onze fjord van 20 wordt nog 6 dagen in de week fanatiek gereden. En dan bedoel ik ook echt een uur fanatiek, zonder in- en uitstappen erbij opgeteld.

Ik hoop dat mijn meid nog 1 m gaat kunnen springen 3 jaar geleden sprong ze nog parcours van 1m30 maar daar is ze mee gestopt (was met mijn zus)

Anoniem

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:24

Okee, maar nu draai je eromheen (ik trouwens ook). Hoe hard heb je die pony nou nodig?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:25

juliexxxx schreef:
Calanddra schreef:
18 is nog lang niet oud hoor :P bij ons staat een pony van 33 op stal die nog meerdere malen in de week gereden wordt :) waarom zou jouw paardje binnenkort met pensioen moeten?

Altijd leuk om te horen dat ze nog lang meegaat, ik lig er s'avonds steeds van wakker :(

aaah daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor :) vooral pony's zijn vaak erg sterk en gaan vaak lang mee :) vooral lekker blijven rijden met haar, dat houdt ze fit.

De 33 jarige bij ons op stal is ook zijn hele leven lang actief gereden, de afgelopen maanden heeft hij rust gehad ivm een peesblessure (gaat nu weer super, ze zijn het rijden weer aan het oppakken), maar dat niks doen vond hij vreselijk :') als je hem nu ook ziet lopen heeft hij energie voor 10 :P hij ziet er eerder uit als nog geen 20 en gedraagt zich als een nog jonger dier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:25

Misschien is je zus daar met een reden mee gestopt? Dat zou ik ook even aan je zus vragen dan. En met 18 kunnen ze mits gezond en eerlijk gereden, nog best lang gereden worden hoor. Bonfire stond ook nog best lang op actief pensioen geloof ik en salinero is toch ook op "actief" pensioen? Of loop ik weer achter/haal ik dingen door elkaar?

maar nogmaals.. Ik zou lekker investeren in een hele hoop goede lessen en goed springmateriaal.. (dus veilig springmateriaal en niet wat bankjes en takken).
Daar heb je meer aan, en is een stuk veiliger ook.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:26

NesxNas schreef:
Okee, maar nu draai je eromheen (ik trouwens ook). Hoe hard heb je die pony nou nodig?

Mijn paard is te hevig op wedstrijden en mijn droom is op wedstrijd gaan.
Mijn paard crost veel te hard in galop: ik mag er niet mee galoperen
mijn paard is ook te hevig tijdens 1 sprong: ik mag er niet mee springen

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:27

juliexxxx schreef:
NesxNas schreef:
Okee, maar nu draai je eromheen (ik trouwens ook). Hoe hard heb je die pony nou nodig?

Mijn paard is te hevig op wedstrijden en mijn droom is op wedstrijd gaan.
Mijn paard crost veel te hard in galop: ik mag er niet mee galoperen
mijn paard is ook te hevig tijdens 1 sprong: ik mag er niet mee springen


waarom heb je uberhaupt dan voor dit paard gekozen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:27

juliexxxx schreef:
NesxNas schreef:
Okee, maar nu draai je eromheen (ik trouwens ook). Hoe hard heb je die pony nou nodig?

Mijn paard is te hevig op wedstrijden en mijn droom is op wedstrijd gaan.
Mijn paard crost veel te hard in galop: ik mag er niet mee galoperen
mijn paard is ook te hevig tijdens 1 sprong: ik mag er niet mee springen


Dan heb jij geen zoveelste pony nodig, maar fatsoenlijk les.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:27

chelle_dora schreef:
Misschien is je zus daar met een reden mee gestopt? Dat zou ik ook even aan je zus vragen dan. En met 18 kunnen ze mits gezond en eerlijk gereden, nog best lang gereden worden hoor. Bonfire stond ook nog best lang op actief pensioen geloof ik en salinero is toch ook op "actief" pensioen? Of loop ik weer achter/haal ik dingen door elkaar?

maar nogmaals.. Ik zou lekker investeren in een hele hoop goede lessen en goed springmateriaal.. (dus veilig springmateriaal en niet wat bankjes en takken).
Daar heb je meer aan, en is een stuk veiliger ook.

Ze is er mee gestopt omdat we over zijn gegaan naar een wei inplaats van manege.
En we hebben ook geen trailer en we hebben ondertussen al springbalken en staanders ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:28

PFF sorry hoor je bent 13 jaar en je krijgt een 4e pony? En dan? Over paar jaar heb je het druk met school, of vind je het niet meer leuk. En dan heb je 4 pony's staan. Hou het lekker bij die 3 joh..
En als niet, boeiend wat voor ras of hoe groot.. Als je maar klik hebt met die pony en je er op past en er niet met een jaartje te groot voor bent.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:28

Denk wel dat het belangrijk is dat je 18 jarige regelmatig bereden blijft worden, juist om ze fit te houden. Gaat dat lukken met nog een paardje erbij? Nu heb je het nog niet druk, maar de aankomende jaren zal je het erg druk krijgen op school, heb je dan ook nog tijd om ze allebei regelmatig te rijden?

Ik zou zeggen, een 4e paardje erbij kan altijd nog :) ik zou lekker genieten met je pony nu :D lekker actief blijven rijden (uiteraard wel kijken naar wat zij aan kan, maar met 18 kunnen de meesten nog wel 10 jaar mee).

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:29

Voor mij is ze te hevig omdat ik een ongeval heb gehad dus heb ik schrik maar voor andere mensen is ze niet te hevig. Binnen een jaar kan ik er wel perfect mee rijden eerst mijn vertrouwen in galop terug winnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:29

chelle_dora schreef:
juliexxxx schreef:

Mijn paard is te hevig op wedstrijden en mijn droom is op wedstrijd gaan.
Mijn paard crost veel te hard in galop: ik mag er niet mee galoperen
mijn paard is ook te hevig tijdens 1 sprong: ik mag er niet mee springen


Dan heb jij geen zoveelste pony nodig, maar fatsoenlijk les.

Precies dit. En nog een pony kopen zodat je wel kunt rijden? Les nemen is veel beter. Tijd gaat er in zitten, en geld ook, maar dan heb je ook diezelfde lieve pony, waar jij ooit op gevallen bent, en nou kun je er ook nog eens (veilig) mee rijden!

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:30

Maar wedstrijden gaan dus al niet ivm geen trailer. Kun je niet met haar gaan lessen om haar beter onder controle te houden? Je zal haar denk ik hebben omdat je gek op haar bent toch? Hoelang heb je haar nu? Soms duurt het even voordat jullie helemaal op elkaar ingespeeld zijn, maar dan heb je ook wel een gouden combi als jullie elkaar goed snappen :)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:31

Af mijn paard ben ik niet gevallen :) en ik pak binne 1 maand les maar mijn elleboog moet eerst nog herstellen

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:31

Je hebt al 3 pony's en wil er nog 1, je mag niet galloperen en springen maar hebt wel springbalken en staanders.
Ik zou les nemen en je shets voor de kar zetten

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:31

Ik zou dan of goed lessen met je huidige paardje zodat jullie een betere combinatie worden, of voor haar een ander huisje zoeken, met iemand die haar wel aan kan en dat je dan zelf kijkt voor een paardje wat beter bij jou past :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:31

juliexxxx schreef:
Voor mij is ze te hevig omdat ik een ongeval heb gehad dus heb ik schrik maar voor andere mensen is ze niet te hevig. Binnen een jaar kan ik er wel perfect mee rijden eerst mijn vertrouwen in galop terug winnen

Als je schrik hebt, is het juist zaak om met goede instructie gewoon weer aan het rijden te gaan, als je ongeval met dit paard is geweest dan al helemaal.
Ik heb meer het idee dat je dit paard gewoon heel eng vindt en hoopt dat het met een nieuwe pony beter gaat.. Maar daar loop je vanzelf tegen hetzelfde probleem op hoor.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:32

Calanddra schreef:
Maar wedstrijden gaan dus al niet ivm geen trailer. Kun je niet met haar gaan lessen om haar beter onder controle te houden? Je zal haar denk ik hebben omdat je gek op haar bent toch? Hoelang heb je haar nu? Soms duurt het even voordat jullie helemaal op elkaar ingespeeld zijn, maar dan heb je ook wel een gouden combi als jullie elkaar goed snappen :)

5 jaar :s ik mocht nooit van mijn mama ermee galopperen of springen dus dat deed mijn zus maar nu is al het werk voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:32

Volg dan eerst les, en kom daarna terug op je beslissing. Misschien ben jij ineens zo gelukkig met je pony dat je er geen meer bij hoeft! En trouwens, dat rapport heb je toch nog niet? Het heeft dus geen haast allemaal.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:32

chelle_dora schreef:
juliexxxx schreef:
Voor mij is ze te hevig omdat ik een ongeval heb gehad dus heb ik schrik maar voor andere mensen is ze niet te hevig. Binnen een jaar kan ik er wel perfect mee rijden eerst mijn vertrouwen in galop terug winnen

Als je schrik hebt, is het juist zaak om met goede instructie gewoon weer aan het rijden te gaan, als je ongeval met dit paard is geweest dan al helemaal.
Ik heb meer het idee dat je dit paard gewoon heel eng vindt en hoopt dat het met een nieuwe pony beter gaat.. Maar daar loop je vanzelf tegen hetzelfde probleem op hoor.

Nee ik ben van een ander paard gevallen

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:35

Dan zou ik eigenlijk kijken of je niet elke week kan lessen, dan leren jullie elkaar beter begrijpen zoals je zus en zij ook deden :)

Het is echt niet erg dat je schrik hebt, je bent ook nog jong en je mocht voorheen niet alles van je moeder, dus dat betekent dat jullie eigenlijk nog wat nieuw voor elkaar zijn op dat gebied en elkaar beter moeten leren begrijpen :)

Ik weet zeker als je actief met haar gaat lessen jullie een topcombi worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:35

Volg eerst maar gewoon eens een ruime periode goed les.

Heb ook een tijd gehad hoor dat ik met m'n pony niks meer kon, durfde en wilde.. Maar je zult toch echt voornamelijk ook aan jezelf moeten werken als je goed wilt kunnen rijden. Of dat nou op dit paard is of op een andere. Maar als je op deze al schrik en angst hebt, hoe wil je dat dan doen als je er 2 hebt waar je op moet rijden? Ook al zijn ze fris of een beetje eng?

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:39

Calanddra schreef:
Dan zou ik eigenlijk kijken of je niet elke week kan lessen, dan leren jullie elkaar beter begrijpen zoals je zus en zij ook deden :)

Het is echt niet erg dat je schrik hebt, je bent ook nog jong en je mocht voorheen niet alles van je moeder, dus dat betekent dat jullie eigenlijk nog wat nieuw voor elkaar zijn op dat gebied en elkaar beter moeten leren begrijpen :)

Ik weet zeker als je actief met haar gaat lessen jullie een topcombi worden :)

dankje, ik denk nu ook wel dat ik best bij mijn paard ga blijven.
Alleen is het nu moeilijk om les te nemen want hetis de periode dat mijn paard hevig staat: winter

Anoniem

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:40

Tja, in de winter is ieder paard wel hevig en wakkerder, dat komt door het koudere weer. Dan kan je twee dingen doen. Met goed les doorrijden en ook misschien even longeren van tevoren zodat de grootste gekheid eruit is en hij een beetje moe is, of op winterrust zetten en pas van het voorjaar erop rijden.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: en hup een 4de maar hoe een pony? :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:44

Ik rij er nu wel op maar niet galopperen en max 40 cm sprinhe