School en paard.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:04

Ik zit in 3 havo, en heb het dus aardig druk met school. Daarnaast heb ik een paard, die elke dag verzorgd ( uitmesten, voeren in de paddock, etc) moet worden, en ongeveer 5 dagen per week intensief beweging krijgt ( Rijden, longeren, losgooien, wandelen etc.) Meestal ga ik uit school ( rond 16:00 ) meteen naar stal om te mesten en rijden. dan ben ik ongeveer rond 18:00 klaar en kan ik s'avonds mijn huiswerk maken, of andere dingen doen. Tot nu toe gaat het zo prima, ik las 2 dagen in de week in waarop ik niet ga rijden, dat zijn de dinsdag ( dan doe ik nog aan een andere hobby ) en dan kan ik nog een dag uitzoeken waarop rijden niet uitkomt. In het weekend probeer ik altijd te rijden, want dan heb ik extra tijd voor mn paardje. <3 En als het een keer echt niet uitkomt, zijn er genoeg mensen om me heen die mijn stal wel willen uitmesten !

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:05

Ik heb mijn middelbare, MBO & zit nu op het HBO met een eigen paard.
Redde het prima, het is gewoon plannen.

Ik doe vaak dingen al op school / in de trein en plan gewoon wanneer ik hw maak en wanneer ik naar de paarden kan.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:11

Ik zit in de derde en heb sinds de eerste mijn eigen paard. Ik heb het altijd prima kunnen combineren. Soms ga ik met de auto snel naar mijn paard. Als ik op de fiets ga ben ik namelijk een uur bezig heen en terug. Misschien dat je dat kunt doen om toch tijd te besparen? Een dag iemand anders je paard laten doen is ook een eventuele optie. Vaak maak ik mijn huiswerk zover ik kan in de les! :j

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:12

Op de middelbare school heb ik er nooit problemen mee gehad. Pas nu ik studeer merk ik dat het wel wat lastiger is omdat ik nog wel is tegen onverwachte opdrachten of gebeurtenissen die te maken hebben met school aan loop.

Inderdaad goed plannen. Als het kan vooruit werken op school.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:12

maximepatser schreef:
Ik zit in 3 havo, en heb het dus aardig druk met school. Daarnaast heb ik een paard, die elke dag verzorgd ( uitmesten, voeren in de paddock, etc) moet worden, en ongeveer 5 dagen per week intensief beweging krijgt ( Rijden, longeren, losgooien, wandelen etc.) Meestal ga ik uit school ( rond 16:00 ) meteen naar stal om te mesten en rijden. dan ben ik ongeveer rond 18:00 klaar en kan ik s'avonds mijn huiswerk maken, of andere dingen doen. Tot nu toe gaat het zo prima, ik las 2 dagen in de week in waarop ik niet ga rijden, dat zijn de dinsdag ( dan doe ik nog aan een andere hobby ) en dan kan ik nog een dag uitzoeken waarop rijden niet uitkomt. In het weekend probeer ik altijd te rijden, want dan heb ik extra tijd voor mn paardje. <3 En als het een keer echt niet uitkomt, zijn er genoeg mensen om me heen die mijn stal wel willen uitmesten !


Ik wil het ook altijd wel doen! ;-)

Roots
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-09-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:30

Ik zit in 4VWO, en heb een eigen pony. De pony is van mij en mijn zusje, dus ik ga 4 dagen in de week. Ik heb dan ook nog gewoon genoeg tijd voor huiswerk en afspreken met vriendinnen :D

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:36

ik zit in 2 havo en ik heb elke dag 1 a 2 uur huiswerk en ik moet elke dag naar mijn pony om binnen te halen en te mesten dus soms laat het huiswerk zich te wensen over en in het ergste geval kijk mijn vader even lief aan of hij misschien binnen wil halen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:37

esmee_2001 schreef:
Joukje_04 schreef:
Je moet niet vergeten dat je in klas 6 alleen toetsen in de toetsweken hebt he :)
Dat was bij mij althans wel zo.

Echt waar? En hoe zit het dan met het huiswerk. Mijn broer zit in de 4de en het is zijn laaste jaar dus en hij heeft bijna nooit huiswerk daarom vraag ik het me af.

Echt. Examenjaar is een soort van vakantie, maar dan moet je je af en toe wel even komen melden :')

Als je meer dan 1,5 uur huiswerk per dag maakt kun je beter iets anders gaan doen, of je moet het er voor over hebben he, maar normaal is het niet en je zit dan toch echt boven je niveau. Zelf besteedde ik nog geen seconde aan huiswerk dus het was goed te doen, niks te klagen. 60 uur werk en 3-4x per week stappen icm paard lukte ook goed, dus ik snap eigenlijk sowieso niet hoe mensen geen tijd kunnen hebben voor hun paard :Y)

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:42

kan makkelijk is iet moeilijk te combie neren gewoon tijd maken. En is net wat je belanrijk vind. Je heb ook mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben maar dat zijn mensen die geen tijd willen maken. En die hun vrienden voor hun paard laten gaan. Ik heb wel eigen paard en maar is makkelijk te combieneren ondanks dat ok nog eens met trein naar school moet. Maar ik kan zelfs in avond naar me paard naar het eten. Want we hebben helen goede bak verlichting.

RachelIndy
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:49

Ik heb een verzorgpony die ik nu inrijd, daar zit veel tijd in.. Toch kan ik het redelijk goed combineren! Ik zit nu in de 2e en heb best veel huiswerk! Vooral leerwerk, daar zit gewoon meer tijd in dan dat je even een aantal opdrachten moet maken. Ik ga zon 5x per week naar stal.
Ik ga per dag ongeveer 2 uur naar stal, in die tijd rijd ik en mest ik de stallen uit en meestal blijf ik nog even hangen :+ Ik ga altijd eerst naar stal omdat het dan nog licht is en daarna eet ik en besteed is savond de tijd aan mn huiswerk en daarna aan de leuke dingen. (Maak ook veel op school af dus dat scheelt weer). Tot nu toe kan ik het erg goed combineren maar ben bang dat dat van de winter moeilijker gaat worden.. Dan ben ik net op stal en is het donker -O- We hebben ook geen bakverlichting dus vandaar dat dat zo vreselijk irritant is!

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:51

haha, ik zit in 3 gymnasium en heb dit jaar mn tweede paard erbij gekocht. Dus je hoeft je echt niet druk te maken ;)

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:04

Ik zit in mijn examen jaar HAVO dus heb het dit jaar wel druk. Maar toch rij ik mijn pony 4 keer in de week. 2 keer in het weekend en 2 keer in de schoolweek. En ik longeer hem nog 1 keer in de week. De andere dagen doet mijn moeder of mijn zusje hem. En mijn moeder zet hem elke dag buiten en mest hem behalve in het weekend en dan komt mn moeder meestal ook niet. Het is dus te combineren maar goed kunnen plannen is heel belangrijk. En ik maak veel huiswerk al tijdens de les dus dat scheelt alweer. Tijdens SE weken ga ik niet naar mijn pony toe en de week ervoor soms een dag maar verder alleen maar leren.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:31

Momenteel zit ik in het tweede jaar van mijn studie psychologie aan de Uni van Utrecht. Mijn pony hebben we nu alweer 5,5 jaar.
Het antwoord op de vraag of het te combineren is plannen. Wanneer maak ik dit, wanneer ga ik rijden, hoe doe ik dit, wanneer lukt dat? Kijk je week vooruit en besteed je tijd nuttig. Daar was ik dan geen ster in maar inmiddels begint het te komen ;) Ik moet ook toegeven dat ik nooit mega veel aan school heb gedaan. Last-minute was mijn tweede naam en ik ging regelmatig met hakken over de sloot over. Mijn eindexamen heb ik dan wél weer met vlag en wimpel gehaald. :D Maar mijn paard had daar niet zoveel mee te maken, ik had wel tijd genoeg maar besteedde het er gewoonweg niet aan.
Tijdens mijn jaren op het VWO was het allemaal goed te doen en is een paard ook een heerlijke afleiding tijdens de examen stress, profielwerkstuk, toetsweken en alle andere verslagen. Ik heb een paar uurtjes op een dag voor mezelf nodig en plan dit ook bijna altijd in. Even ontspannen is ook erg belangrijk, ik doe dat door lekker naar stal te gaan en anderen gaan een filmpje oid kijken. Voor mij is dagen lang alleen maar leren niet mogelijk (ik word gillend gek) en dan is paardje een geweldige afleiding. Scheuren door het bos is goed tegen frustraties :j
Tegenwoordig rij ik 5x per week, twee dagen niet ivm bijbaan. Soms een keertje minder maar dat komt bijna niet voor. Pony staat op een stalling en komt niks te kort als ik er niet ben. En anders vraag ik een vriendin of mijn ouders om eventjes langs te gaan. Tijd om af te spreken met vriendinnen heb ik bijna niet en moet daarvoor iets anders laten zitten. Daarnaast ben ik niet op kamers gaan wonen omdat ik dan óf veel te weinig tijd voor haar had, óf haar moest verkopen. Beiden ondenkbaar en dus woon ik nog lekker thuis. Bedenk van te voren of je het ervoor over hebt. Ik was toch al niet het type van de wekenlijkse filmavondjes, middagjes shoppen en terrasje pakken, dus ik heb dat ook niet erg gemist. Daarvoor in de plaats heb ik er leuke en fijne vriendschappen aan over gehouden met meiden op stal. Een leuke en gezellige stal is ook belangrijk.
Kort samengevat dus: ja, het was en is te doen mits je er andere dingen voor laat zitten. Ik zou het zonder twijfel zo weer overnieuw doen en ben elke dag weer blij als ik na mijn dagelijkse portie plan-stress weer bij mijn paardenvriendinnetje in de wei sta!

Succes met plannen :D

marlouv

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:35

Ik zit in 2TL en ga elke dag naar mijn pony uit school ook al ben ik 10 voor half 4 vrij op maandag en dinsdag en maak 's avonds mijn huiswerk (in de winter)

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:40

Ik zit nu op 6VWO en rij twee paarden.
Het is te combineren, maar je moet goed plannen! Ik rij 5X in de week en dat gaat goed. Denk wel dat je sommige dingen er voor moet op offeren. Voor mij is dat ik niet naar alle feestje ga en ook niet zo vaak uit ga. Maar ik heb dit er wel dubbel en dwars voor over. Als je zorgt dat je op vrijdag al je huiswerk al voor de week afmaakt en je tusenuren goed besteed heb je al een groot deel gedaan. Natuurlijk zijn er werken (zoals een proefwerkweek) dat je minder gaat, maar daarna kun je gewoon er weer tegen aan. Ik vind het juist super fijn om na school paard te gaan rijden, je zet je gedachtes gewoon op iets heel anders.

Man0n89
Berichten: 311
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:51

Ik kom vanaf het vmbo naar het mbo naar het hbo. Ik studeer nu rechten. Heb het altijd prima kunnen combineren. Ja, het is soms druk en ja je moet er andere dingen voor opgeven.

Ik ging meestal rond een uur op half 7 naar me paarden en was rond 9u dan weer thuis. Daarna staat mijn hw nog te wachten dus vaak zit ik tot half 1 aan me hw. Want, indien mijn rooster het toe laat, werk ik overdag en in het weekend.

Nu ik me minor in ga stop ik wel met mijn baantje in het weekend. Voor de rest heb ik geen heel spannend leven... Ik ga nooit uit dus kan zondagmorgen fris en fruitig om 8 u aan mijn hw zitten.

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:37

esmee_2001 schreef:
Chivanah schreef:
Ik zit in HAVO4 heb 2 verzorgpaardjes, waar ik dan niet op rij maar longeer ofzoiets en ga er dinsdag,donderdag en in het weekend heen en voor mij makkelijk te combineren :)

en ik heb op dinsdag tot 1 uur en donderdag tot 4


Hoeveel huiswerk heb je ong per dag?

Ik wil namelijk ook graag naar HAVO


niet super veel meestal in de les af en leren gewoon thuis maar wij moeten zelf op scholen ook nog drie uur huiswerk maken de week maar voor mij is het makkelijk combineren:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:53

ik heb een 4-jarig paard dat 4x per week bereden wordt, en ik ben er 6 dagen per week (andere dag rijd mn instructrice) en... ik zit in m'n examenjaar van de havo :') perfect timing, not ;) heb het er af en toe wel moeilijk mee, ben erg moe (zeker in het begin) en schoolwerk is vaak nachtwerk...
af en toe vraag ik me af waar ik in godsnaam aan begonnen ben, een jong paard in m'n examenjaar...
maar als ik m'n droppie dan op stal zie staan zou ik d'r ook absoluut never nooit meer willen missen <3

zo doe ik t eigenlijk, gewoon doorgaan ;) paar houdt me op de been, en als ik dat zie hoe we vooruit gaan en hoe ze me begroet met een kus, weet ik weer waar ik het voor doe <3

RSJami
Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:00

Ik zit in de 2e van VWO en heb 2 paarden.. Ik rij op de ene 6 dagen per week en de andere 5 (ze staan wel aan huis, dus reistijd heb ik niet). Nou gaat leren vrijwel vanzelf bij mij. Verder is het druk en soms kom ik ook wel in tijdnood. Ik heb naast school en de paarden eigenlijk nauwelijks tijd voor andere dingen.

Mystic_Dawn

Berichten: 98
Geregistreerd: 22-01-14

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:07

Ik kom meestal wel uit heb 2 paardjes en nog 2 zussen ;) mijn kleine zusje zit nog op de basisschool, dus die kan altijd wel. Ik probeer in t weekend wel vaak te rijden, en doordeweeks vrijdag en woensdag (soms ook dinsdag)
ik heb ook genoeg tijd om andere dingen te doen, maar zit nu nog in de 2e hoop dat het in de toekomst ook nog gaat lukken

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:11

Ik zit in 2 VWO en heb 2 verzorgpony's. Ik doe per dag max 30 minuten gemiddeld aan huiswerk, soms niks. Wel ben ik 4x per week 4 uur uit, kwart voor 5 thuis. Ik ga vrijdag ochtend naar de pony's (11.45 beginnen, 10.55 aanfietsen) en soms in het weekend. 1 X meer zou, als het zou moeten, wel gaan maar vaker ook niet.
Wat wel werkt is 's middags naar de pony's en 's avonds na het eten even huiswerk maken. 's Avonds doe ik anders toch niks, terwijl het 's middags ('s ochtends) van mij tijd af gaat :).

ElsRoosje

Berichten: 1021
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: Ergens naast Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:13

ik zit in 2VWO, en ga 5 a 6 keer in de week naar mijn pony, die op 8 minuten fietsen staat! is makkelijk te combineren met huiswerk en leren! Bij mijn school hebben ze wel toetsweken wat heeel handig is! dan heb je per dag maar 2 of 3 toetsen en kan je daarna weer gaan.. is er minder stres en meer tijd voor je pony!

floorpenp

Berichten: 503
Geregistreerd: 06-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:14

Ik zit in 4VWO en combineer dat met mijn paard en twee shetlanders. Voordeel is dat ik ze samen met mijn zus heb, dus bij een kort dagje doe je het paard en bij een lange dag de shetlanders meestal. Elke dag ben ik dus bezig met de paarden.
Het is wel druk door lange dagen en dus goed plannen, maar ik leer best makkelijk dus het is goed te doen. De shetlanders kan ik ook sneller een dagje laten staan en alleen mesten doordat ze thuis in een uitloopstal staan :)

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:44

ik heb geen eigen paard maar op de dagen dat ik ga heb ik alle tijd. als je probeert al je hw in de es probeert te maken heb je al weer tijd meer smiddags naar de paarden en savonds de rest dat je moet maken :)

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:50

Ik heb 1 paard, doe momenteel een mbo 4 opleiding werken/leren. Ga 1 dag per week naar school en werk de overige dagen onregelmatig. Heb vanaf groep 7 mijn eigen pony/paard gehad. Altijd na school/werk naar stal en dan 'savonds tijd voor huiswerk.
Ik zeg altijd; of ik ontspan 2 uurtjes voor de tv na school, of ik ga 2 uurtjes ontspannen op stal. Komt op het zelfde neer. Als je echt graag wil moet je combineren en keuzes maken.