School en paard.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:08

Ik doe nu 3 Havo en heb mijn eigen paard ( al sinds het 1e). Ik ben 4 dagen in de week zo rond kwart voor 4 thuis, ik ga altijd eerst 1 uur/ 1 1/2 uur naar stal en daarna komt al het huiswerk. Tot nu toe lukt altijd alles zo :)

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:10

esmee_2001 schreef:
LolietaDiego schreef:
Ik denk niet dat je je daar nu al zorgen over moet maken, aangezien je pas in de 1e zit en waarschijnlijk nog best veel vrije tijd hebt. Misschien een idee om een verzorger erbij te gaan nemen als je echt in tijdnood komt, die wat meer aandacht en knuffels kan geven als jij geen tijd hebt. En de mensen die advertenties zetten omdat ze geen tijd hebben ivm school, zitten meestal ook op een vervolgopleiding. :)
Ik zit in de 3e van havo en kwam zo'n 5 a 6 keer per week naar stal. Sinds Diego weg is en ik een ander verzorgpaard heb gevonden, kom ik zo'n 2 keer per week, maar ik red het prima.


Hoe combineer jij het dan? Hoeveel uur besteed jij aan huiswerk?
Zou je mischien een voorbeeld planning van jezelf willen plaatsen?


Ik kwam uit school (gemiddeld tien over half 3), dan naar huis, omkleden iets drinken en iets eten en dan weer weg (3 uur) halfuur fietsen (half 4) uitgebreid poetsen (stallen werden uitgemest, all-inculsieve, scheelt tijd!!!) 4 uur rijden, 5 uur klaar, poetsen, afspoelen, nog even wandelen en anders eventueel nog in de paddock (kwart voor 5 ) Nog even praatje maken met wat mensen ( 5 uur) fietsen naar huis (half 6) eten, en de avond aan leren en huiswerk besteden ! Ik was bijna elke dag om kwart voor 3 uit, 1 dag half 4, (maar dan moet je de tijden gewoon +3 kwartier rekenen) en vrijdag half 2 uit!

Nu is het anders, ik heb nu een verzorgpaard, waar ik 2x per week kom, en dan is t eigenlijk gewoon nog te zelfde.
Het is overergens heel handig om een weekplanner te maken, wat en wanneer je je huiswerk wilt maken, en wat je moet leren, waarneer je wilt beginnen met leren, en hoelang je eraan besteedt !

Marouss_

Berichten: 50
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:11

Ik zit in 2 VWO. Ik heb geen eigen paard, maar heb het ook druk. Ik ben vaak op de manege, moet ook nog trainen voor mijn andere sport en met vrienden afspreken. Het lukt mij prima. In de eerste is het inderdaad lastiger want je moet eraan wennen. Opgegeven moment lukt het wel. Als je een dagje meer tijd hebt moet je alvast voorwerken en verder is het gewoon strak plannen ;)

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:14

Ik doe nu 5 TVWO en het is prima te combineren tot nu toe. Met proefwerkweken ging ik eens een keertje niet in het weekend naar mijn toenmalige verzorgpaard. Op dit moment heb ik geen verzorgpaard dus kan ik weinig zeggen. Ik ga zaterdag bij een paard kijken en als dat wat word kan ik je meer vertellen.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:48

zit in het tweede jaar van mijn MBO opleiding en heb een eigen paard die ik daar dus mee combineer. verder werk ik nog om hem te onderhouden.

Probeer zoveel mogelijk heen te gaan maar sla wel eens een dagje over. Hij word gevoerd heeft een inloop stal en staat met een vriendje dus hij kan me wel een dag missen. Stal mest ik zelf uit en doe ik of elke dag of om de 2 dagen ligt er net aan of het al donker is en of ik kan (in het donker zie ik de inhoud van mijn stal niet. moet nog verlichting voor komen) Kan het voor de rest goed met school combineren dus das voor mij geen probleem.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:51

Ik vind het met werk lastiger te combineren dan met school :P (ok doe er nog een studie naast)...


Maar ik maakte nooit veel huiswerk...

Nu zit het even wat anders (paard staat bij ouders, ik woon ver weg) maar ga 2 x per week naar hem toe.... en heb 2-3 dagen in de week dat ik nu maar ga fitnessen (omdat gaan een reistijd van 2,5 uur per keer is :p)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:06

Het is wel wat drukker maar goed te doen, ik ga elke dag naar mijn paard (op uitzonderingen als familiedagen na) en zit nu in mijn examenjaar en opzich gaat dit prima
Het is wel een keuze die je maakt, kan soms door de week niet met vrienden weg omdat ik gewoon naar m'n paard moet maar dit wist ik van te voren
En eigenlijk heb ik ook best nog wel vrije tijd over, zeker in het weekend

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:36

Ik spreek toch maar heel weinig met vrienden af, meestal savonds of in het weekend

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:49

Ik heb 3 paarden, zit in laatste jaar MBO en eerlijk gezegd... ik ben vrijwel elke dag met mijn paarden bezig. Als ik geen tijd heb voor huiswerk, maak ik dat niet. Leren voor toetsen doe ik ook amper. Nu heb ik ook een hekel aan mijn opleiding, dus mijn motivatie is zowiezo al ver te zoeken, maar toch. Ik heb nooit wat voor school gedaan. En ben elke dag met mijn paarden bezig, voor mij is dat prioriteit 1#.

Ik hoop dit jaar het laatste jaar van mijn MBO af te sluiten en niveau 4 op zak te hebben. Wat ik daarna ga doen, is maar de vraag..

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:46

Sorry dat ik nu pas weer reageer.

Wat ik me afvraag is dat als je bevoorbeeld in het 6de jaar zit van VWO heb je dan heel veel huiswerk of valt het wel mee? Want via onze school site kan je ook de roosters van andere klassen zien en toen ik bij 6 vwo keek zag ik dat ze bijna elke dag tot 4 uur moeten, maar als je dan tot het achste moet veel huiswerk hebt en dan ook nog een paard is dat toch niet meer te doe

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:00

Je moet niet vergeten dat je in klas 6 alleen toetsen in de toetsweken hebt he :)
Dat was bij mij althans wel zo.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:05

Joukje_04 schreef:
Je moet niet vergeten dat je in klas 6 alleen toetsen in de toetsweken hebt he :)
Dat was bij mij althans wel zo.


Echt waar? En hoe zit het dan met het huiswerk. Mijn broer zit in de 4de en het is zijn laaste jaar dus en hij heeft bijna nooit huiswerk daarom vraag ik het me af.

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:07

esmee_2001 schreef:
Joukje_04 schreef:
Je moet niet vergeten dat je in klas 6 alleen toetsen in de toetsweken hebt he :)
Dat was bij mij althans wel zo.


Echt waar? En hoe zit het dan met het huiswerk. Mijn broer zit in de 4de en het is zijn laaste jaar dus en hij heeft bijna nooit huiswerk daarom vraag ik het me af.


Ik vond huiswerk wel te doen, mits je gewoon alles bijhoudt. Ik leer vrij makkelijk, dat zat me wel mee. Ik reed mijn haflinger 5x per week (fanatiek, wedstrijden), fietste uit school naar stal en dan etenstijd door naar huis. Ik zit nu in het tweede jaar van de universiteit en rijd nu 5 paarden, dusik kan het goed combineren :)

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:09

Hier iemand die studeert
ik reis elke dag 2,5 uur (heen en weer in totaal 2,5uur) naar Den Bosch, ben enorm vroeg op en laat thuis
heb een hele hoop studie werk...
MAAR
ik wil er gewoon echt voor mijn diertjes zijn.
Dus max. een dag in de week niet op stal.

Je paard en je school combineren is een kwestie van willen en doorzetten!!
en vooral niet lui zijn

lindavincent

Berichten: 43
Geregistreerd: 25-06-13
Woonplaats: krimpen aan de lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:16

mmmh,..
ja ik heb op maandag en dinsdag, 2 lange dagen school,..
maandagavond heb ik het altijd druk, dus ga ik van half 6 tot kwart over 6 altijd nog gauw, ff longeren,..
dinsdag moet ik uit school gelijk naar mijn zus om op te passen, dus die dag staat hij stil.
woensdag heb ik een lange werkdag van 8 uur tot 5 uur, en dan daarna rustig naar me paard tot half 7.. gewoon half uurtje rijden, en nog even uitmesten. als dat nodig is.
s'avonds naar me vriend.
donderdag dezelfde werkdag net zo lang, en daarna gewoon weer, naar me paard, even longeren, en weer de mest er uit halen dat nodig is,.. vrijdag ben ik de hele dag vrij, en zaterdag ook, die dagen ga ik altijd, en zijn meer voor het echt harde trainen.
op vrijdag avond en zaterdag avond eigenlijk ook altijd bij mijn vriend.
huiswerk heb ik best veel maar doe ik op bed, leer best makkelijk
zondag staat hij stil.
en dan is de week alweer voorbij, zondag is voor mij ook echt mijn rustdagje hihi...
maarja het ritme kom je ook al gauw in, als je het al 3 jaar doet hihi

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:19

Ik vind het knap van jullie dat jullie het zo goed kunnen combineren!
Ik kan nu bijna al mijn huiswerk voor heel de week op 1 dag doen maar ik denk dat dat straks niet meer lukt.

Chivanah
Berichten: 224
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:22

Ik zit in HAVO4 heb 2 verzorgpaardjes, waar ik dan niet op rij maar longeer ofzoiets en ga er dinsdag,donderdag en in het weekend heen en voor mij makkelijk te combineren :)

en ik heb op dinsdag tot 1 uur en donderdag tot 4

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:23

Chivanah schreef:
Ik zit in HAVO4 heb 2 verzorgpaardjes, waar ik dan niet op rij maar longeer ofzoiets en ga er dinsdag,donderdag en in het weekend heen en voor mij makkelijk te combineren :)

en ik heb op dinsdag tot 1 uur en donderdag tot 4


Hoeveel huiswerk heb je ong per dag?

Ik wil namelijk ook graag naar HAVO

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:24

Ik heb gelukkigheel weinig werk aan school, maar nu de proefwerkweek eraan komt toch wel wat minder.. ik ga elke dag naar mijn shetlander en besteed elke dag ongeveer 1 uur aan mijn huiswerk. Ligt er een beetje aan of ik pw's of so's heb de dag erna!
Ik doe trouwens 2atheneum.

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: School en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 20:27

Ik zit ook helaas nog met het `probleemĀ“ dat ik elke avond naar mijn vader ga, daar kan ik wel huiswerk maken uit het boek maar geen verslagen op de laptop oid

lukalisaaax

Berichten: 416
Geregistreerd: 05-12-11
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:30

Ik zit in 3 vmbo T, ik heb 1 eigen paard en 2 bijrijdpaarden.
Ik ben elke dag tussen 2 en 4 uur vrij, en ik heb opzich niet zo heel veel huiswerk.
Naar mijn eigen paard ga ik meestal savonds (hebben daar een binnenbak dus kan savonds mooi rijden als het vroeg donker is). En smiddags doe ik dan mijn huiswerk. Ik ga ongeveer 4 keer in de week naar hem toe. 1 x in de week ga ik naar les met een bijrijdpony, dat doe ik altijd op zaterdagochtend en die dag doe ik even lekker niks aan school. Ook ga ik 1 of 2 x in de week naar de andere, dit doe ik wel smiddags ivm alleen buitenbak en geen lampen buiten, dit doe ik meestal zaterdag of zondagmiddag of als ik smiddags tijd heb en dan doe ik savonds mijn huiswerk. Ik red me zo dus prima :)

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:33

Ik zit in 4 havo en rijd m'n eigen pony 5/6x in de week :) prima te combineren! Natuurlijk wel moeilijker als mensen zonder paard, maar als je een beetje makkelijk leert moet het lukken. Havo heb je wel veel huiswerk, maar dan moet je gewoon kijken wat je echt moet maken. En wat je kan laten zitten :)

Benthe1235
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:07

heyy het gaat heel makkelijk ik maak altijd eerst hw en dan naar me paardje ik doe em 5 daagjes in de week et is zeer goed te doenxx

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:27

Ik doe het tweede jaar latijn dus ben minsten 2 uur bezig met huiswerk.
Ik ga elke dag naar mijn paard (staat achter tuin) maar rijden doe ik alleen op woensdag, zondag en zaterdag

DianXX

Berichten: 806
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:56

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding.
Op zich heb ik dit jaar wel een relaxed rooster.
Vrijdag vrij en op dinsdag hoef ik pas om 10 uur van huis, en woensdag wel eens om 1 uur vrij.
Nu is mijn reistijd wel ong. 1,5 uur en soms 2 uur.
Maar ik vind het wel goed te doen.
Mijn paarden staan bij ons aan huis, dus dat is een voordeel. Heel makkelijk.
Ik hoef ze niet elke dag te trainen, maar zowieso wel uitmesten.
Ze staan in een kudde en altijd buiten dus beweging te kort komen ze niet. En vervelen doen zo ook niet. :)