JoyCiej007 schreef:een tik op z'n nek of neus?
Geef 'm eens een flinke schop onder z'n hol! Keert hij je de kont/rug toe? Geef 'm dan maar helemaal op z'n sodemieter! Is hij nou helemaal. mensen schoppen, slaan, stijgeren en happen/bijten is echt uit den boze.
En zsm. castreren die handel. Niets 'zonde' aan; wat heb je aan een 'mooie hengst' als hij verder onhandelbaar is? Zonde omdat je er misschien wel mee wil gaan dekken/fokken? Doe dat alsjeblieft niet; stamboekpapier of niet, er lopen al zóoo ontzettend veel (met en zonder papier) shetten rond die men aan de straatstenen niet kwijt raakt, er is echt een enorm overschot. En die worden vervolgens de salami ingedraaid.
Je moet een hengst, klein of groot maakt niet uit, goed 'strak' houden en consequent opvoeden. En ik vrees, mede gezien jou leeftijd, dat jij daar helaas toch niet zo in staat toe bent.
Kinderen en hengsten is gewoon geen goede en veilige combinatie.
Verder is het voor de pony zelf natuurlijk ook helemaal niet fijn; hij is 1 grote hormonenbom en dat kan tot flinke frustraties leiden, die hij vervolgens botviert op iedereen.
Staat hij wel met een maatje???
Het is nu echt het perfecte tijdstip om te castreren; de vliegjes en warmte zijn weg, dus kans op infectie is een heel stuk kleiner. Ik weet niet hoe oud de pony nu is?
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het is een hengst en hij doet het echt niet omdat ie oh zo zielig en onbegrepen is, maar omdat het gewoon op en top hengst is in een miniatuur formaat, maar daardoor niet minder vervelend of gevaarlijk.
In een kudde delen ze ook een rake klap uit hoor als een hengst zich zo dominant opstelt, dan vragen ze ook echt niet lief of dat meneer alsjeblieft z'n eigen ballen de baas wil zijn en z'n tandjes en hoefjes bij zich wil houden..