Wat de titel al zegt is dat ik hulp nodig heb, en ik vond bokt wel een hele goede plaats om mijn verhaal te vertellen en te hopen dat iemand oplossingen heeft!
Het zit zo;
Ik heb samen met een vriendin een pony genaamd Tobias. We rijden geen wedstrijden maar gewoon een beetje recreatief.
Er staat iemand bij ons op stal genaamd T. Ze heeft een eigen paard en T is ongeveer 23 jaar oud.
T heeft een vriendin, en die vriendin heeft een pony. Die vriendin gaat voor 2 jaar naar het buitenland en moet haar pony kwijt.
T heeft aangeboden dat zij die pony voor twee jaar wel zou willen 'hebben'.
En dat gaat gebeuren. Nu zagen we een berichtje op facebook staan dat ze nog iemand zocht die haar wou helpen met die pony omdat ze het zelf al wel wat druk heeft. Mijn vriendin en ik hebben haar gelijk een berichtje gestuurd omdat het ons er leuk leek want dan kunnen we ook afentoe samen rijden ipv omste beurt te moeten op onze pony. Zodra we die pony zouden willen rijden moeten we elke week les nemen van haar, voor 15,- per uur, en dan mogen we ook meerijden met onze eigen pony, dus de een op Tobias, onze eigen en de ander op die andere pony. Maar mijn ouders willen de les niet betalen omdat ik behalve mijn pony ook nog op dansen en turnen zit, en dat is dus ook zo bij mijn vriendin. Of terwijl, we zouden de lessen zelf moeten gaan betalen, 7,50 per week, dus 30,- per maand. Het is niet veel voor les, maar wel als ik dat zelf moet gaan betalen, ik werk namelijk niet. En ik heb het er wel voor over, ik zou dan op willen gaan passen op mijn zusje en broertje en in ruil daarvoor betaald mijn moeder mijn lessen. Maar mijn vriendin wilt dit dus niet, ze vindt het zonde als ze dat zelf moet gaan betalen. Maarja, zonder haar kan het hele plan niet doorgaan. Want T wilt dat we zowiezo 1x in de week lessen met die pony ( en dan mogen we ook wel 2 x zelf rijden ofso) Maar zodra mijn vriendin niet wilt lessen 1x in de week, maar om de week mogen we die pony niet doen. En ik kan niet in mijn eentje 2x 15,- & 2 x 7,50 = 45,- per maand gaan betalen aan lessen. En al zou ik dat wel doen, dan les ik op andermans pony terwijl mijn pony op stal staat, dat vind ik dan te gek voor woorden. En ik zou dan 15,- voor 1 uur les betalen en dan rij ik in mijn eentje, terwijl voor die zelfde 15,- mag mijn vriendin dus gewoon meelessen met onze eigen pony. Maarja, dat doe ik ook weer niet want dat betekend dat ik dan haar lessen aan het betalen ben.
Ik kom er dus niet helemaal uit, en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil die pony namelijk wel heel graag doen, omdat die pony op aardig hoog niveau loopt en die pony ook uitgebracht moet worden op wedstrijd in die twee jaar, en dat is altijd al mijn droom geweest. Echt landelijk kunnen starten met een pony.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen!
anders kun je dat weer verdelen.