Mijn bonte pony met als het grooste gedeelte wit.maakt zich nogal is graag vies Maar wassen is geen optie als t koud is en is niet zo heel erg goed Dus hebben jullie tips En ik heb 3x per week professioneel les en dan kan ik niet met een vieze pony aankomen Zoals sommige denken je moet het er maar bij neerleggen een vieze pony (snap ik ook wel) Hebben jullie misschien tips?
Ik denk dat je pony nu wel onder een deken staat. Dan worden ze onder het deken al niet meer vies. Ik denk dat je gewoon goed moet blijven poetsen en eventueel met warm water wassen.
Eerst goed poetsen, en daarna met een blokje (soort steen waarmee je vuil heel gemakkelijk weg krijgt, te koop bij alle paardenwinkels) goed schoonmaken!
Peelie
Geplaatst: 02-10-13 07:29
Als je proffecioneel les hebt kan je noet met een "vieze" pony komen.
Moet hij dan ook in wit dek en bandages, jij een witte broek en PK winterjas?... Wat een BS. Je kan je er maar druk om maken.
Als hij echt vies is zal je toch moeten wassen
Urielle
Geplaatst: 02-10-13 07:30
Misschien proberen wat je kunt bereiken met droogshampoo en dan de gele plekken zo goed mogelijk maskeren met krijt of talkpoeder. Maar echt spierwit lukt volgens mij niet zonder wassen. Ik weet niet hoe je gestald staat maar als je gewoon met warm water kunt wassen en je paard kan beschut staan (uit de wind) dan lukt dat wel als je er een zweetdekentje oplegt tot het echt richting vriespunt gaat. Als je echt in een stalgang kunt staan ook nog wel als het vriest Maar als je beperkte facaliteiten hebt denk ik wel dat je instructeur snapt dat jij niet elke keer wast hoor, ik was ook niet speciaal voor de les, wel voor wedstrijd dus het is wel bijgehouden maar ik heb echt wel eens gele vlekken op het paard bij het lessen. En ik ben nog nooit weggestuurd door een instructeur
Wat ik altijd deed met mn bonte paard was eerst met een oude zaag de vieze en harde stukken schoon krabben. De zaag in twee handen nemen zodat je hem iets rond kan maken en dan gebruiken zoals je een borstel gebruikt, dus niet zagen En dan poetsblokjes voor het fijne vuil. Zo kreeg ik het wit weer wit! Je bent er even mee bezig dus je moet wel geduld hebben, en veel poetsblokjes
Je kan je paard ook 1x wassen en daarna de hele hals hoofd en benen in de anti klit zetten zodat het lekker glad word. Dan plakt poep en stof niet meer zo. Dan moet je wel een goede anti klit nemen, bijv. cowboy magic.
rommulus
Kortom Je paard wit krijgen zonder te wassen is onmogelijk tenzij je het wit gaat spuiten. Helaas ga je dan wel heel duidelijk zien dat je met een spuitbus aan de gang bent geweest en die bussen zijn redelijk duur.
Het beste wat je kan doen is voorkomen dat ie vies word.