eigen paard??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marith666

eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 00:19

Hoi,
Ik heb altijd ak een eigen paard of pony willen hebben. Naruurlijk weet ik dat het niet zo maar gaat. Mijn ouders zeggen dan ook Nee. Dat begrijp ik want Ik ben pas 12. Kan iemand informatie geven, over wat je er allemaal voor moet weten, begrijpen, rekening houden met ziektes e.d. zo dat ik op een dag, mijn droom kan waarmaken.

anneliesdj

Re: eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:37

Goed je best doen op school en je diploma halen, bijbaantje zoeken voor de zaterdag en een verzorgpaard zoeken.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:38

Ik heb mijn paard bij een boer thuis staan bij een vriendin, heel makkelijk dat dit zo kan anders was het onbetaalbaar geweest voor ons.
Je kunt dus zeggen dat dit de stalling is. Ik betaal (aangezien ik het meeste zelf moet regelen) Zo'n 100 euro in de maand vlas, en voer.
Daaroverheen gekomen 165 euro per jaar als baklid van een manege, 30 euro in de maand aan paardrijlessen.
Als je wedstrijden wilt rijden gaat je startpas ook zon 70 euro's per jaar kosten en daarbij de kosten zoals wedstrijdkleding etc.

Inentingen verschilt per da... hoefsmid de meesten rekenen 50 euro voor beslaan van voren en bekappen (zoals ik hem heb) en 100 rondom. Bekappen 25 tot 35 euro.

Daarnaast altijd rekening houden met onvoorziene dingen zoals een kapotte deken, kapot tuig, onverwachte dierenarts bezoeken. 't is fijn als je financiele steun van je ouders hebt als je zo jong bent anders dan kom je echt krap te zitten! Dan kan je elke avond wel gaan werken maar dat moet je ook niet willen.
Ook naar les gaan en rijden aan de manege, je moet toch vervoer hebben ( niks is voor mij op loop afstand nl)

Verder zorgen dat je mensen om je heen hebt die verstand van zaken hebben, tips kunnen geven en je begeleiden je paard kan altijd uit de wei komen met een kreupele poot of verkouden dan moet je wel weten wat je gaat doen. En wat als het eigen paard hebben vies tegen valt? Tis altijd makkelijker als je gewoon een paard van een ander kan verzorgen en rijden, zeker als je een leuke eigenaar hebt! Kost je veel minder en die 30 euro per maand die je misschien moet afdragen kan dan veel beter uit als je een bijbaantje heb.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:44

VSW -> YRT

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:51

Martine schreef:
VSW -> YRT

wat??

101Lufffbaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:51

Ik ben ook 12 en mijn grootste droom is ook een eigen pony/paard maar omdat ik het ook niet mag besloot ik opzoek te gaan naar een verzorg pony maar mijn probleem is ik ben best verlegen dus ik durf het ook aan niemand te vragen of ze een verzorg pony voor me hebben als mensen me eenmaal kennen weten ze dat ik best veel durf maar niet alleen.. Trouwens als je dit leest en je weet een oplossing voor mijn verlegenheid zeg het alsjeblieft want ik wil graag verder komen met paardrijden maar dat kan niet met een manege pony... Alsjeblieft help ?

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:55

plaats advertenties op marktplaats en op bokt, dan hoef jij niks te vragen, maar kunnen de eigenaren reageren!

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:58

of reageer op mensen met een advertentie, het is niet eng, want ze kennen je niet, ik heb dat ook gedaan en het is me gelukt. ik heb een super leuke verzorgpony, gewoon reageren, schaam je niet!

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:01

doe je best op school, en haal goede cijfers. Dan kan je later een eigen paard kopen.
Ik zelf zou ook een paard willen maar dat mag niet van mijn ouders ook omdat het veel te duur is, maar stel ze hadden het geld deden ze het als nog niet. Ik begrijp mijn ouders wel, maar ik snap je het nu wil.

Een paard heeft goede verzorging nodig en als je het ineens te druk krijgt kan je niet zomaar even je paard niet doen. Het is moeilijker om een paard weer te verkopen dan nog een paar jaar te wachten zodat je alle tijd hebt en zeker weet dat je het kan betalen. ;)

101Lufffbaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:56

mariogek schreef:
of reageer op mensen met een advertentie, het is niet eng, want ze kennen je niet, ik heb dat ook gedaan en het is me gelukt. ik heb een super leuke verzorgpony, gewoon reageren, schaam je niet!

Heel erg bedankt ik zal het proberen..

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:58

Ik had precies hetzelfde maar het kan niet. Je hebt geen (bijna geen) tijd en het kost veel te veel met stalling enzo som alles maar eens op en kijk hoe je uitkomt.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:01

Ik zou eerst op zoek gaan naar een verzorgpaard! Een eigen paard is heel wat anders als op de manege, het kost heel veel geld, verantwoordelijkheid en vooral tijd. Door eerst een verzorgpaard te zoeken kan je er alvast aan wennen, en misschien vind je dat wel hartstikke leuk. En het kost je ouders minder, en neemt waarschijnlijk wat minder tijd in beslag waardoor je genoeg overhoud voor je school. Een eigen paardje kan later altijd nog komen! Gewoon op marktplaats of bokt reageren, of misschien ken je iemand met een eigen paardje, of is er ergens bij iemand op stal een verzorger gezocht.

NienkeYihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:22

hoii, ik snap je probleem 100% want ik heb het zelfde probleem ik neem zelf nog geen eigen pony/paard maar natuurlijk wel een verzorgpony waar je veel meekan doen, ik zou geen eigen paard nemen want als je eens een keer ff niet weet wat je moet doen (ik denk dat je nog niet alles over paarden weet) dan is het niet echt handig tenzij je iemand heb die je altijd wil helpen en die wel een paar jaar ouder is die misschien je dingen uit kan leggen, en je kan helpen met dingen die je niet weet of kan. dus als je iemand hebt die je altijd wil helpen vaak tijd heeft en je met plezier helpt kan je misschien een pony nemen of paard maar anders moet je het helemaal alleen of je moet op een stal staan met meerdere mensen en met paarden die je kunnen helpe.! mijn advies: zorg voor iemand die je kan helpen (zoveel mogelijk) & koop een pony die je makkelijk aan kan of paard!! en het is handig als diegene in de buurt woont ;-) good luck!!

101Lufffbaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:25

mariogek schreef:
plaats advertenties op marktplaats en op bokt, dan hoef jij niks te vragen, maar kunnen de eigenaren reageren!

Waar plaats ik zoiets?

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:39

Op de bokt markt !! Daar klik je op advertentie maken en daar zet je bijvoorbeeld neer wat je allemaal kan en hoelang je rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:46

TS, zorg inderdaad dat je je best doet op school. Want hoe hoger je cijfers, hoe hoger je kan opstromen voor een vervolgopleiding, en hoe hoger je vervolgopleiding, hoe meer kans op een goed betaalde baan. En als je een goed betaalde baan hebt kan je een paard, of misschien zelfs paarden, onderhouden! Ik zal ook kijken naar een vervolgopleiding waar een toekomst in zit. Als je een opleiding hebt gevonden die je helemaal geweldig vindt, maar er is geen vraag voor afgestudeerden van die studie op de arbeidsmarkt, dan zul je ook niet zo snel een baan vinden. Natuurlijk moet je wel doen wat je leuk vindt, maar hou dit wel in je achterhoofd tegen de tijd dat je moet gaan kiezen ;)

101Lufffbaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:47

Appaloosa9 schreef:
Op de bokt markt !! Daar klik je op advertentie maken en daar zet je bijvoorbeeld neer wat je allemaal kan en hoelang je rijd.

Bedankt!! Ik heb een topic gemaakt voor iedereen die ook een pony zoek ik weet alleen niet of dat mag