hoe kan ik paarden helpen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fennaxaranka

hoe kan ik paarden helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:25

hoi mensen,

ten eerste wat naar dat jullie op deze pagina moeten kijken (waarschijnlijk omdat jullie paard dood is)
maar ik wil er juist wat tegen doen dat er zo veel paarden sterven.
veel paarden sterven omdat hun baasjes een operatie niet kunnen betalen!
dat is toch belachelijk!
en daar wil ik iets tegen doen.
maar daar heb ik een plan voor nodig.
en die kan ik nou niet verzinnen.
dus kom maar op met die ideeën!

alvast bedankt!

Storm

Re: hoe kan ik paarden helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:28

Een staatslot kopen en miljonair worden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:28

De paarden laten sterven :)
Wat is daar zo erg aan? Het is erg voor de eigenaar, maar het paard verneemt er niets van. Bovendien is het de vraag of elke operatie opweegt tegen de kans van slagen en kwaliteit van leven.
Ik vind het niet belachelijk, ik vind het dapper van de eigenaar om het paard te laten gaan. Ik zou eerder een berichtje naar die eigenaar sturen: sterkte!
Het is een heel idealistisch idee, maar ik zou mij dan eerder richten op een inzameling voor bv brooke of opvang hier. Misschien zit er een paardenopvang in de buurt en kunnen ze dekens gebruiken die je, kennissen, stalgenoten toevallig over hebt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:25

Ik zou niet eens geld willen voor een dure operatie, heel veel paarden overlijden alsnog in het eerste jaar na een operatie ik heb met mezelf dan ook afgesproken dat ik er niet aan begin. Ik heb ook respect voor mensen die er op tijd mee stoppen en niet eindeloos door dokteren met hun paard, klinkt misschien een beetje hard maar zo zie ik het

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:30

Ik ben het eens met de meningen hier boven. Waarom eindeloos door blijven dokteren en je paard pijn laten lijden. Juist voor onze dieren kunnen we ervoor zorgen dat ze niet langer hoeven lijden dat zou voor mensen ook zo moeten zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:34

Er zijn wel meer 'goede doelen' die geld verdienen. Persoonlijk vind ik het nog steeds erger dat er kinderen sterven aan nu nog ongeneeslijke ziektes, dan dat er voor een paard op een gegeven moment een einde komt aan hoever je doktert.

CelestinaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:36

Uhhh ik snap t niet..........
Hoezo naar dat ik hier moet kijken en dan zou mijn paard waarschijnlijk ook nog dood zijn.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:42

CelestinaH schreef:
Uhhh ik snap t niet..........
Hoezo naar dat ik hier moet kijken en dan zou mijn paard waarschijnlijk ook nog dood zijn.

Omdat het op de In Memoriam pagina staat. Dus ik denk dat het topic nog verkeerd staat ook.

Ach TS is jong en dan is het voor ieder paard zielig als hij/zij doodgaat. Ik wilde vroeger ook ieder paard redden. Dat besef dat je niet altijd een paard moet wíllen redden komt later pas.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:14

IM > YRT

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:22

Urielle schreef:
Er zijn wel meer 'goede doelen' die geld verdienen. Persoonlijk vind ik het nog steeds erger dat er kinderen sterven aan nu nog ongeneeslijke ziektes, dan dat er voor een paard op een gegeven moment een einde komt aan hoever je doktert.

Je zegt het goed, "persoonlijk". Ik denk dat TS nog te jong is om die twee langs elkaar te zetten en te vergelijken. En dan nog, als ze oud genoeg zou zijn... Dan nog is het haar keuze om zich op dieren te richten... :)

However, TS, je wil een hele grote last op jouw schouders nemen die niet bedoelt is om door één persoon te dragen. Je zou jezelf niet verantwoordelijk mogen voelen voor de sterfte van dieren omwille van geldgebrek... Dat is jouw verantwoordelijkheid niet, daar "moet" jij niets aan doen. Alles wat op aarde komt, is tijdelijk... De ene krijgt langer dan de andere... Daar moet je je bij neerleggen. :) Je kan niet alles en iedereen redden, dat zou ook niet goed zijn. Ik weet niet of je al goed Engels kan, zo niet wil ik hem wel proberen te vertalen voor je maar:

Citaat:
The Grandest Foal
Gebaseerd op "A child of mine" van Edgar Guest

I'll lend you for a little while,
my grandest foal, God said.
For you to love while he's alive,
and mourn for when he's dead.

It may be one or twenty years,
or days or months, you see.
But will you, til I take him back,
Take care of him for me?

He'll bring his charms to gladden you
and should his stay be brief,
you'll have those treasured memories,
as solace for your grief.

I cannot promise he will stay,
since all from earth return.
But there are lessons taught on earth
I want this foal to learn.

I've looked the wide world over
in my search for teachers true.
And from the throngs that crowd life's lanes,
with trust, I have selected you.

Now will you give him all your love?
Nor think the labor vain.
Nor hate me when I come
to take him back again?

I know you'll give him tenderness
and love will bloom each day.
And for the happiness you've known,
you will forever-grateful stay.

But should I come and call for him
much sooner than you'd planned,
you'll brave the bitter grief that comes,
and maybe understand

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:26

Je kunt er weinig aan doen dat mensen hun paard laten inslapen, en het is hard, maar in veel gevallen is het beter. Je moet je beseffen dat een paard wel een 'paardwaardig' bestaan moet kunnen hebben.

Als je wat wilt doen voor paarden, kijk eens naar goede doelen als Brooke Hospital, dat is een organisatie die mensen helpt door paarden en ezels te helpen, in landen waar paardeneigenaren vaak het onderhoud niet willen of niet kunnen betalen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:31

Ahhh Ayasha; kippevel!