Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en heb ik al een paar jaar een eigen paard, ik vind het nog steeds soms moeilijk om overal alleen voor te staan qua beslissingen nemen.
Martie schreef:Ik weet niet of je overweegt straks ook wedstrijdjes te rijden? Gezien je leeftijd is het waarschijnlijk het leukste als je dan bij leeftijdgenoten zit. Dit betekent dat je lid moet worden van een ponyclub en dan mag je paardje niet hoger zijn dan 1.56m! Dan is het een E-pony en mag je bij de pony's meerijden. Dan ook geen jonkie kopen rond die maat want ze worden gemeten tot ze 8 jaar zijn omdat ze tot die tijd nog wat kunnen groeien.
Je mag overigens wel als je ouder bent en ook mee bij de paarden gaan rijden dus dat is geen probleem zolang je er maar goed op past.
Overigens ben ik het wel eens met een eerdere poster: neem een pony die niet al te jong is zodat hij al bekend is met het werk dat je er mee wilt gaan doen. Zelf beleren is echt veel moeilijker, zeker als je daar geen ervaring mee hebt, is heel anders dan een pony rijden die al weet wat je bedoelt. Ik denk zelf aan vanaf 8 jaar tot een jaar of 15 (weet je ook zeker dat je geen probleem met de stokmaat krijgt) met een vriendelijk en meewerkend karakter.
Je kan veel leren van zo'n pony en het is leuk als je ook meteen alles er mee kan gaan doen.
Succes!
Paardjes45 schreef:http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-t ... rom=always
Op Bokt Markt kun je ook heel veel leuke pony's vinden. Ik zou persoonlijk een pony kopen, omdat je dat nog met wedstrijden bij je leeftijdsgenoten kan rijden.
Wil je zelf meer wedstrijden gaan rijden of recreatie? En wat vind je leuker koudbloed of warmbloed?