Bijna elk meisje haar droom !

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4826
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:51

Lotte2001 schreef:
Mijn droom ook
Ik zou der 1 maand geleden 1 krijgen
Ik helemaal blij!
Gingen we naar een verjaardag een vrouw daar had ook een paard me moeder het verhaal vertellen maar die vrouwzei dus dat als de dierenarts moest komen je veel geld kwijt was
Weg was mijn toekomstige pony :(
Maar even vraagje moet de dierenarts vaak komen Bij jullie??

Daar moet je rekening mee houden ja. Gewoon iedere maand ofzo wat geld aan de kant zetten wat je kan gebruiken als de DA moet komen.
Maar hou ook rekening met hoefsmid, paardentandarts, ... Niet dat je in 1 keer veel meer geld kwijt bent dan je had verwacht, en je zou je paard alsnog weer weg moeten doen. :)

Wouter_Britt
Berichten: 82
Geregistreerd: 20-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:58

Oooh ja eigen paard ! ik denk dat dat sinds mijn 6de altijd mijn grote droom is geweest... /3
Waardoor je natuurlijk veeeeel zaagt bij je ouders,(lees als enoooormveeltotdeouderstotaalgekwerden) _/-\o_
maarja die vinden altijd wel een excuus: wacht tot je wat ouder bent en als je dan ouder bent is er wel iets anders, maar door al die jaren weet ik wel dat het geen opvlieging is,
ik ben in het 2de middelbaar begonnen met een verzorgpony , die enorm veel tijd vroeg maar waar ik zoooo veel heb bij geleerd
daarna een halve stal gedaan, nog meer ervaring
en nu eindelijk nadat ik klaar was met het middelbaar
en bijna 18 werd mocht ik hem kopen en betalen zij zolang ik verder studeer mijn stal ! *\o/*
En dat sinds afgelope juli ! <3

Lieess
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:58

Ik heb gewoon heel veel geluk gehad,
Mijn moeder heeft altijd paard gereden, en mijn vader heeft ook altijd veulens gefokt.
Toen ik 6 was mocht ik op rijles, ik moest eerst laten zien dat ik het echt leuk vond. ( mijn ouders wouden geen pony voor me kopen, als ik het later toch niks vond.)
Toen kreeg ik anderhalf jaar later mn eigen pony, en na 2 jaar een D-pony, omdat ik te groot werd, ook die werd na 5 jaar te klein voor mij. En heb nu sinds een jaar mn topper : Shakira. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n klik gehad met een paard, als dat ik nu heb met haar.

Dus je kunt wel zeggen dat ik te vergelijken met andere paardenmeisjes echt heel veel geluk heb gehad.

HorsePhoto

Berichten: 819
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:03

Nou misschien komt mijn droom binnenkort uit :D
We zijn er nu al een tijdje over bezig. Heb nog altijd geen duidelijk ja gekregen maar een nee heb ik ook niet gekregen. (terwijl dat anders direct het antwoord was)
We zitten nog in de "we gaan het eens bespreken" fase :P

Dus hopelijk, wie weet...

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:08

op mijn 9de ongeveer ging ik op paardrijles. toen ik 10 werd kreeg ik een superlieve pony ik kon er alles mee.
in het begin was het lol, heel veel lol... maar toen ging ik lessen aan huis en weg van de manege en daarna waren we super samen :D
maar inmiddels is ze alweer 20 jaar en heb ik haar wss over een maand niet meer :n

dus mijn droom is uitgekomen! en volgend jaar maak ik met een nieuwe pony 'gewoon' weer een nieuwe start! :D

Ninamoos
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: amsterdam

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 08:03

Mijn droom is ook om een paard/ pony te krijgen ik ben nu 14 jaar bijna 15 . heb veel ervaring heb vooral eigenwijze pony's gereden en net ingereden pony's. Ik help nu op een springstal stal hoogenraat in lijnden wat een top mensen en wat leer ik daar veel zeg . Ik ga elke zaterdag mee op concour als groom dus leer erg veel. Ik les daarbij ook nog op een new forest van 21 de oude wedstrijd pony van me instructrice. Ik ga met hem fnrs wedstrijden rijden 1 keer in de maand. Mijn droom is gewoon een pony of paardje alleen het kost erg veel en je moet voor je zelf wel reëel zijn zodat je wel je paard een pracht level kan geven. Ik wil van de paarden me werk maken , zo als het nu gaat met veel ervaring komt alles wel een keer goed niks heeft haast dit was mijn verhaal !

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 19:02

Er staan hier echt super verhalen!
Ik krijg echt zoveel meer zin in een eigen paard ! :(
Ben er namelijk nu ook voor aan jet sparen!
Soms droom ik ook wel is dat ik mijn lievelingspaard op de manege krijg... :j
Dan ben ik zoooo verdrietig als ik wakker word en het allemaal een droom was ;(

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:21

Love_horse1 haha ik begrijp je helemaal

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:24

TIP: kom er vanuit jezelf. laat aan jezelf zien dat je het ook echt verdiend. dat bedoel ik met mesten etc maar ook er elke dag staan of het nou mooi weer is of niet, of je nou niks kan omdat het vriest of niet. Eis niet te veel, laat zien dat borstelen etc ook al genoeg is.
Bewijs het vooral jezelf.
en sparen sparen sparen! ;)

Want er zullen er wel zijn die het zo als een lui kind in de handen gegooid gekregen hebben , maar de harde werker zal verder komen ;)

arianator

Berichten: 15
Geregistreerd: 27-10-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:25

ik droom echt heel erg van een eigen katje (omdat mn konijn jaar gelden dood ing aan een ziekte) helaas willen mn ouders het niet dus zal ie ook niet uitkomen ;(

Sure_lee

Berichten: 10549
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:29

Hoi, ik heb ook altijd de droom gehad. Mijn ouders hebben 1 keer op het punt gestaan om een pony voor me te kopen. We waren zo'n leuke combi op de manege. Helaas was de pony al verkocht voordat mijn ouders er over konden beginnen. Maar...... Mijn droom is afgelopen mei toch uitgekomen. (ben wel bijna 30 nu haha) Ik heb samen met mijn man een huis gekocht met 1,5 ha grond. Nu heb ik dus 2 haflingers, een draver en een shetlander aan huis staan!! ( de shetlander heb ik alvast voor mijn verjaardeg gekregen van mijn ouders)... Moet wel zeggen dat het in het begin meer een nachtmerrie was... Had niet verwacht dat het zou voelen alsof je ineens 3 kinderen hebt waar je je verantwoordelijk voor voelt. Heb er best een poos door in de put gezeten maar nu gaat alles goed! Nu het er 4 zijn is de kudde ook meer in balans en ik dus ook hahaha!

LadyloeJarig

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:36

Mijn zus en ik wilden ook graag een paard. Maar wij maakten altijd ruzie, dus kwam mijn vader met het idee dat als we een week lang geen ruzie zouden maken dat we dan een paard kregen. Dat duurde nog geen 10 minuten want toen hadden we al ruzie over het paard haha..

Jaren lang verzorgen paarden gehad, een ponyclub gerund en noem maar op. Tot Bonnie mijn verzorgpaard werd en ik na een half jaar verzorgen de kans kreeg om haar te kopen. En dat heb ik gedaan dus ik heb geen paard gehad maar zelf gekocht op 26 jarige leeftijd.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:12

Ladyloe schreef:
Mijn zus en ik wilden ook graag een paard. Maar wij maakten altijd ruzie, dus kwam mijn vader met het idee dat als we een week lang geen ruzie zouden maken dat we dan een paard kregen. Dat duurde nog geen 10 minuten want toen hadden we al ruzie over het paard haha..

Jaren lang verzorgen paarden gehad, een ponyclub gerund en noem maar op. Tot Bonnie mijn verzorgpaard werd en ik na een half jaar verzorgen de kans kreeg om haar te kopen. En dat heb ik gedaan dus ik heb geen paard gehad maar zelf gekocht op 26 jarige leeftijd.



_/-\o_

Ninamoos
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: amsterdam

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:50

Er zijn veel meisjes die gewoon paarden van hun ouders krijgen natuurlijk altijd makkelijk !. Ik krijg dat alleen niet ik moet het bewijzen dat ik het wil en elke dag zal gaan + dat ik ook de minder leuke dingen doe. Mijn moeder is erg ziek geweest waardoor we ook niet bakken met geld hebben dus ik blijf sparen het is wel echt me droom !

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:18

Ik heb jaren & jaren gezeurd als pennymeisje om een pony. Ik wilde het zó graag dat ik zelfs wel een shet wilde om vrijheidsdresuur mee te doen en om voor de kar te spannen. En een verzorg pony dan? " Nee, je bent te jong om zo'n verantwoordelijkheid te nemen." zeiden ze dan. Helaas, ik moest mijn grote hobby gewoon maar een x in de week uitoefenen op een manege. -O-

Ik leerde niks meer om op manegepaarden te hobbelen, mijn 'riding-skills' bleven hetzelfde. Ik vond het gewoon niet meer leuk en besloot na jaren paard te hebben gereden te stoppen. Het was mijn lust en mijn leven. Maar toen eenmaal mijn lievelingspony en gelijk de pony waar ik áltijd op reed overleed, had ik er niet zoveel meer. Ik baalde van mijn beslissing, ik miste het paardrijden zo erg.

Toen kwam ik thuis van school en hadden mijn ouders ondertussen al even leuk pony's gekeken! Een mooie New Forest ruin! We gingen er een week later heen.

Pff, op de foto is hij heel anders.. :? ik wilde hem niet, ik vond hem maar lelijk in het echt. zijn hoeven waren lang, zijn manen waren half eruit getrokken/gebeten. en hij had een mega dikke vacht. hij stond met zijn kont naar ons toe. Ik zag het niet zitten.

De toenmalige eigenaar heeft een halfjaar in de stal laten staan met wat eten, that's it. En toen mijn moeder: "aahw, wat zielig." "Wie doet dat nou?" toen kwam haar grote liefde voor dieren naar boven en wilde hem een tweede kans geven. En mijn vader ook. Het werd mijn pony, maar ik zag het niet zitten. Wat moet ik nou met een pony dat er niet uitziet en mensen schuw is? Maar goed 3 maanden op proef & ik nam hem mee. Hoe ik moest beginnen? ik wist het niet.. :x

5 februari 2012 - "Rambo" was van mij. Hij moest alles opnieuw leren. Dekens, bit, zadel, dekjes en liefde van zijn eigenaar. Maar ik ging er voor! We zijn begonnen met het bit, hij wilde het absoluut niet in, hapte, kauwde wat, hoofd op en neer. Maar na een paar x ging het top! Ik was trots op dit kleine momentje en het laatste waar ik aan dacht was opgeven. Toen hij dit helemaal snapte was het begin voor de volgende stap; Dekje gepakt, aan laten snuffelen, langs zijn buik houden en erop. Dit ging goed! Toen het zadel.. Vader hield hem vast, ik legde voorzichtig het zadel erop. Het aansingelen vond hij wat minder, maar voor de rest ging het goed! Toen het longeren met zadel en hoofdstel gedaan was na een paar weken en het grondwerk was gedaan. Was het tijd om er op te gaan. Vol vertrouwen ging ik er op want het ging zo goed de afgelopen maanden! En ja hoor het ging geweldig! Het begin van onze band was er. *\o/*

Mijn droom viel uit duigen. Hij luisterde niet, ging er vandoor, ik viel er af, liep lastig mee, werd agressief tegenover andere paarden. Moet ik hem nou weer doorverkopen? Nee, ik wil niet dat dit beestje steeds doorverkoopt wordt. hij vindt het lastig om mensen te vertrouwen en dan verpest ik het hele paard! Met wat hulp ging het beter en zag ik licht aan het einde van de tunnel weer. O:)

Na 2 jaar vertrouw ik hem helemaal. Hij doet geen stap verkeerd, loop netjes, springt fantastisch, crosje in het weiland maken en wat VD vindt hij geweldig. Het heeft lang geduurd, maar ik weet nu 100% zeker deze kanjer blijft bij mij. <3

Dit is mijn kanjer nu;
[ITP] Fotoshoot van mijn knappe kanjer!

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:45

ik heb nog steeds die droom hopen dat die snel uitmagkomen :o

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 08:20

bobo2000 schreef:
ik heb nog steeds die droom hopen dat die snel uitmagkomen :o


Ik ook :o

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:28

Ik net 3 weken en 1 dag geleden <3 Mijn vader heeft me al 6 paarden beloofd, iedere keer al afgesproken met die mensen en net een paar dagen voordat de pony gebracht zou worden zei hij het af. Nu staat mijn prachtige pony eindelijk in de weide <3

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:31

ik hoop over 2 jaar een eigen paardje te hebben ! als ik genoeg gespaard heb, en me ouders me niet te jong meer vinden (ben an 16)

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:40

Ik heb jaren met deze droom rondgelopen. 11 jaar heb ik er ongeveer mee rond gelopen. Op maneges gereden, uiteindelijk een verzorgShetje voor een half jaar, want daarna ging ik verhuizen. Nu is dat een verzorgShetje op afstand. Mag nog steeds gewoon langskomen als ik in de buurt ben. Daarna kreeg ik 2 verzorgFriesjes, waarvan ik er sinds dit jaar helaas nog maar een heb. Ik heb veel paarden en pony's gekend die te koop stonden, maar die ik niet kon kopen. Hoe graag ik het ook wilde. Zelfs mijn moeder baalde dat het geld wat je er aan kwijt bent, niet alleen de aanschafprijs is, maar ook de maandelijkse kosten wat je er aan overhoud. Logisch natuurlijk. Een paard is een levend wezen wat je niet even uit kunt zetten als je geen zin hebt.
Maar begin dit jaar kwam een veulen van 10 maanden oud toen te koop. Ik kende het hengstje al 3 maandjes toen hij van de vorige eigenaresse was. Was er meteen verliefd op. En ondanks ik altijd gezegd heb dat ik nooit zo'n jong dier wil hebben als eerste paardje, heb ik hem toch gekocht dankzij twee vriendinnen en een van mijn broertjes die het veulentje als vroeg verjaardagscadeautje wilde geven.
Dus in januari kwam mijn droom om een eigen paardje te hebben uit. En wat ben ik er blij mee, ondanks dat het een jong beestje is waar ik momenteel niet veel anders mee kan dan wandelen, poetsen en knuffelen :P En in de tussentijd sparen voor de spullen die ik later voor hem nodig ga hebben natuurlijk :)

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:54

Ik heb 2 jaar geleden mijn 2 ponys gekocht die ik daarvoor 8 jaar had verzorgd.
Het was eigenlijk helemaal niet de planning maar toen ze opeens te koop stonden konden mijn ouders ook moeilijk nee zeggen. Dus ja mijn droom is uitgekomen!!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 22:08

Melati_vS schreef:
Ik heb 2 jaar geleden mijn 2 ponys gekocht die ik daarvoor 8 jaar had verzorgd.
Het was eigenlijk helemaal niet de planning maar toen ze opeens te koop stonden konden mijn ouders ook moeilijk nee zeggen. Dus ja mijn droom is uitgekomen!!



Wauw , super fijn voor je :D, nog veel geluk met ze *\o/*

Samy

Berichten: 11085
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:13

Mijn droom begon eind mei, aangezien ik in juni mijn lievelingspony zou gaan leasen voor een maand ... Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en aan de eigenaar gevraagd als ik hem over mocht nemen. 1,5 maand later was die echt van mij, terwijl de planning oktober was!