Ervaring in het springen gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Ervaring in het springen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:05

Ik ga (hopelijk) dit seizoen bb/b springen met mijn lieve paardje. Hij heeft L gesprongen kan M parcours aan (heeft M op deurne gesprongen).
Alleen snap ik helemaal niks van de WP telling! en de verschillende soorten parcoursen, heb het wel een aantal x gevraagd aan een springruiter daar werd het wel wat duidelijker maar nog niet helemaal :+ haha
Wie kan mij dit uitleggen en heeft een aantal ideeën waar je het beste de eerste x kan starten in de omgeving van [plaats]. aub niet op gras hij heeft nu nog geen ijzers krijgt hij na de winter wel

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:10

ED --> WD-V

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Ervaring in het springen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:11

sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:26

WD-V => YRT

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:18

Hoezo Young Rider? Ik vraag toch om wedstrijd ervaring? Toch geen klets topic?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:22

Hier staan alle soorten parcoursen in:
http://www.paarden-blaadjes.nl/springen/parcoursen.html

De BB heb je geen wedstrijdklassering voor nodig, en is ook nog niet officieel. Als je in de B wilt starten heb je 1 wp in de dressuur nodig.
Het is nu nog op rijstijl. Je krijgt punten van 0 tot 100 voor je wijze van rijden, algemene indruk en houding en zit. 60 stijlpunten is 1 wp, 75 stijlpunten is 2 wp. Strafpunten worden van je stijlpunten afgetrokken. Heb gehoord dat het per oktober terug gaat naar het oude systeem.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:30

Je vraag ging over winstpuntentelling en parcoursen, dat staat in de reglementen op www.knhs.nl beschreven en dat maakt het een reglementsvraag. Topics met reglementsvragen worden om die reden op WD gesloten tenzij het een lastige vraag is waar het antwoord moeilijk op te vinden is.

Ik heb je topic naar dit forum verplaatst omdat dit voor gebruikers t/m 16 jaar is en hier je vraag wel gesteld mag worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:33

Ik neem aan dat je een springinstructeur hebt?
Vraag het hem. Hij kan je ook helpen met het uitzoeken van een goede locatie om te starten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:39

Is dat echt zo dat het stijlrijden weer wordt teruggedraaid?

Billy: mijn dochter start in de regio waar jij op doelt maar in het outdoorseizoen zijn alle wedstrijden op gras. Enige uitzondering die ik weet is hippisch centrum Hulten maar daar wordt voorlopig geen springwedstrijd georganiseerd. Zonder ijzers is op gras rijden prima te doen. Die van mijn dochter is tot nu toe ook nog ijzerloos.
De volgende springwedstrijd in de regio is outdoor Brabant, daar gaat mijn dochter de zaterdag en de zondag springen.

Winstpuntentelling is hierboven al prima uitgelegd. Als je meer wilt weten over locaties in de omgeving Breda mag je mij of caresje altijd een pb sturen.