Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als ie dat wel doet mag je best wel aangeven dat dat niet de bedoeling is, een paard is veel te sterk daarvoor en volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, betekent het dat het paard jou lager in rang vind(kudde orde dus) en dat wil je natuurlijk niet. Blubje11 schreef:Ik ken het probleem. Meestal heeft een paard dan jeuk ja, je kan dan of hard met je hand over z'n hoofd wrijven, of wegduwen, maarja dan moet ie niet terug duwenals ie dat wel doet mag je best wel aangeven dat dat niet de bedoeling is, een paard is veel te sterk daarvoor en volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, betekent het dat het paard jou lager in rang vind(kudde orde dus) en dat wil je natuurlijk niet.
In elk geval, dan krab ik hem wel even, maar als hij schuurt gooit ie me om... Soms wil hij ook gewoon schuren (als er niks is zeg maar) dan krijgt ie wel een tikje.
Koper schreef:Blubje11 schreef:Ik ken het probleem. Meestal heeft een paard dan jeuk ja, je kan dan of hard met je hand over z'n hoofd wrijven, of wegduwen, maarja dan moet ie niet terug duwenals ie dat wel doet mag je best wel aangeven dat dat niet de bedoeling is, een paard is veel te sterk daarvoor en volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, betekent het dat het paard jou lager in rang vind(kudde orde dus) en dat wil je natuurlijk niet.
Ja? Hoe vaak zie jij dan een paard z'n hoofd aan een ander paard schuren?
Koper schreef:Blubje11 schreef:Ik ken het probleem. Meestal heeft een paard dan jeuk ja, je kan dan of hard met je hand over z'n hoofd wrijven, of wegduwen, maarja dan moet ie niet terug duwenals ie dat wel doet mag je best wel aangeven dat dat niet de bedoeling is, een paard is veel te sterk daarvoor en volgens mij, maar dit weet ik niet zeker, betekent het dat het paard jou lager in rang vind(kudde orde dus) en dat wil je natuurlijk niet.
Ja? Hoe vaak zie jij dan een paard z'n hoofd aan een ander paard schuren?
Ik denk ook dat het paard van TS jeuk heeft door het zweet onder het hoofdstel. Bij mijn paard is dat in elk geval wel zo. Daarom krab ik hem altijd even waar het hoofdstel heeft gezeten. Want ik vind het niet nodig dat hij jeuk heeft doordat IK toevallig wil rijden.