Paardrijden

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NiekeB
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-13

Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:47

Hoii,

Ik ben 13 en wil graag een D/E pony. Zodat ik hem kan springen & dresseren.
We hebben thuis wel al een miniatuurpaardje dat eerder lijkt op een B pony.
Daardoor zal het nooit mogen van mijn ouders.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

& wat voor Pony neem ik dan best? Want volgens mij kan je het niet makkelijk zelf aanleren in de weide.

Tips graag :)

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:50

1 neem een baan als je oud genoeg bent reken dan de kosten uit en zoek stalling entingen hoefsmit tandarts en eventueel verzekering . zet alles op een rijtje en laat zien aan je ouders dat je het echt wil en dat je er alles voor over heb . daarna zie je wel verder je bent nog maar 13 als je echt iets wilt moet je er 100 procent voor gaan na 9 jaar heb ik ookpas mijn paardje zelf gekocht . succes

NiekeB
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:52

bontebonte schreef:
1 neem een baan als je oud genoeg bent reken dan de kosten uit en zoek stalling entingen hoefsmit tandarts en eventueel verzekering . zet alles op een rijtje en laat zien aan je ouders dat je het echt wil en dat je er alles voor over heb . daarna zie je wel verder je bent nog maar 13 als je echt iets wilt moet je er 100 procent voor gaan na 9 jaar heb ik ookpas mijn paardje zelf gekocht . succes




Dat ben ik ook al van plan. Als het echt niet mag. Ik wil al van kleinsaf aan paardrijden. De stalling hebben we hier thuis ook. Hoefsmit tandarts etc. moeten sowieso langskomen voor ons ander paardje.

mika11

Berichten: 11127
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:52

Je kan beter eerst gaan lessen bij een manege.
In je profiel staat dat je nog geen rijervaring hebt.
Dan kun je over een paar jaar, als je zelf ook geld verdient, weer verder kijken.

NiekeB
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 23:53

mika11 schreef:
Je kan beter eerst gaan lessen bij een manege.
In je profiel staat dat je nog geen rijervaring hebt.
Dan kun je over een paar jaar, als je zelf ook geld verdient, weer verder kijken.


Bedankt.

Beany001

Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Reuver

Re: Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:41

Misschien is een lease of bijrijd pony een optie. Als het van je ouders niet mag zal het waarschijnlijk helemaal niet mogen.

Anoniem

Re: Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:33

Dit topic hoort niet op Aangepast Rijden (AP) maar is beter op zijn plek op Young Rider Talk
AP => YRT

DeDeOk
Berichten: 60
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:27

Ik had dat probleem dus ook. Ik wou een pony hebben van mn vader maar die vond het eerst niet goed omdat we ook al geiten hadden. Ik heb alleen maar lopen zeuren tot mn vader er gek van werd en toen heb ik het voorelkaar gekregen dat ik een pony kreeg..

jwl

Berichten: 1674
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: leiden

Re: Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:07

niet doen. nu lijkt het leuk maar je hebt ten eerste geen rij ervaring, en wie weet hoe het uit pakt over 3 4 jaar. misschien veranderd alles als je eenmaal de leeftijd van stappen hebt bereikt.
ik ben blij dat ik pas mijn paardje gekocht heb op mijn 21e nu ik alles zelf een beetje onder controle heb ookal reed ik al vanaf mijn 7e.
ik heb er nooit spijt van gehad hoevaak ik ook gezeurd heb om een pony. hoeveel ik ook van paarden hou ik interesseerde me nou eenmaal minder voor de beesten toen ik 17 18 was. en het beestje moet toch verzorgd en onderhouden worden.
zoek een leuke lease pony of een pony die je eventueel in bruikleen mag nemen van een ander.
als je toch ruimte zat hebt, maar ga aub niet aanmodderen in een land als je geen rij ervaring hebt, heb het dan liever eerst over manege lessen met je ouders