Dee-Dee mijn super pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Dee-Dee mijn super pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:16

Hallo bokkers :D

Ik heb eigenlijk nog nooit wat over mijn eigen ponytje geplaatst, dus hier mijn levens verhaal met mijn lieve pony Dee-Dee! :+
Beschrijving van Dee-Dee:
Dee-Dee is een kleine welsh B pony, van 13 jaartjes oud.
ze heeft een hekel aan water, maar is gek van springen!
Als ze je niet mag rent ze voor je weg in de wei, maar t is een schatje :)
We zijn nu bezig met VD omdat ik er zelf niet meer op rijd :+

Hier komt mijn verhaal:

Ik kreeg op mn 5e mn eerste eigen pony, die was niet zo lief ze bokte, ze beet en deed alles wat je als 5 jarige niet wou hebben.
Er stond bij ons op stal een pony Dee-Dee. Waar ik uit eindelijk op reed, omdat ik een beetje bang werd van mijn eigen pony.
Uit eindelijk besloten de eigenaren om Dee-Dee te koop te zetten, en hadden mijn ouders haar over gekocht!
Ik had eindelijk de pony die ik heeeeeeel graag wou hebben.
Ik heb er jaren van plezier gehad, en ik heb haar zelf zo'n beetje alles geleerd (met veel begeleiding)! met de jaren werd ze vervelender, want hoe beter ik leerde rijden hoe feller zij werd. Als je er een beginner op zetten was ze namelijk zo mak als een lammetje :p Ze ging met mij bokkend, en vliegend de bak door en eerst viel ik er nog wel eens af. Ik heb er zelfs me rug zwaar gekneusd van gehad.........
Maar met de tijden werd het beter, en leerde ik met dit gedrag om te gaan.
Ik en Dee-Dee gingen ons meer richten op het springen, het ging heel goed! tot die keer dat we over de kop sloegen, en ik me been brak en Dee-Dee zwaar kreupel werd.
Na een tijd, gingen we het rijden weer oppakken, en na een tijdje dacht ik toch weer eens een sprongetje te wagen (met veel twijfels, maar goed we deden t)
Het ging weer steeds beter, en we waren er alle 2 niet meer bang van.
Alleen toen kwam het volgende probleem, ik werd te groot voor mijn lieve poown |(
Met veel pijn in m'n hart, hebben we toen besloten haar te koop te zetten en nog geen week later, was ze verkocht en stond ze al op haar nieuwe plekje -O-
Ik heb er lang verdriet van gehad.........
tot ik hoorde, dat ze doorverkocht was, de mensen die je zo vertrouwden hadden je lieve pony doorverkocht (terwijl je had gezegt dat als ze verkocht zou worden, dat wij haar met liefde terug wilde kopen)
Dat ze verkocht was, was niet eens het grootste probleem, ze wilden niet zeggen waarheen! Dat was geen wonder want ze bleek bij een handelaar terecht te zijn gekomen..........
Nog geen week later hebben we haar opgehaalt, en stond ze weer in haar oude vertrouwde stalletje :)
Ze gaat nu ook nooit meer weg, want dit willen we niet nog een keer meemaken!
We hebben nu een bijrijdster voor dr, en ik wandel, fiets en doe vrijheids dressuur met r :D
Het is vandaag een jaar geleden dat ze weer terug is, en ik ben blij dat ze niet meer weg gaat!

RESPECT ALS JE HET HELE VERHAAL HEBT GELEZEN!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

catzkillz

Re: Dee-Dee mijn super pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:19

Fijn dat ze terug bij jullie terecht is gekomen :) zal je wel erg blij mee zijn!
Heb niet zo veel verstand van springen, maar is die eerste hindernis niet wat te hoog? Of oogt dat alleen maar zo?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:22

catzkillz schreef:
Fijn dat ze terug bij jullie terecht is gekomen :) zal je wel erg blij mee zijn!
Heb niet zo veel verstand van springen, maar is die eerste hindernis niet wat te hoog? Of oogt dat alleen maar zo?

De hindernis is hoog ja, niet te hoog, ze gaat er met gemak overheen (heb er ook filmpjes van) en ze heeft er plezier in :o

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:28

Leuk zeg! Verschiet daar iedere keer weer van hoe hoog een paard/pony eigenlijk wel kan springen :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 13:34

catzkillz schreef:
Leuk zeg! Verschiet daar iedere keer weer van hoe hoog een paard/pony eigenlijk wel kan springen :)

Haha, ja idd :D het is vaak wel een combie dat ze het ook leuk vinden :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:37

Leuke ponyyyyyyy! Fijn dat hij/zij thuis is! Mag ik vragen hoelang de pony niet thuis is geweest? Veel plezier verder voor jou en je bijrijder

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:12

VVDD -> YRT omdat TS onder de 16 is.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 15:56

billy3105 schreef:
Leuke ponyyyyyyy! Fijn dat hij/zij thuis is! Mag ik vragen hoelang de pony niet thuis is geweest? Veel plezier verder voor jou en je bijrijder

Haha dankje!
ze is ongeveer een half jaar weg geweest :P

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:05

Super leuk verhaal, dat je nog vele jaren van d'r mag genieten (danwel aan de hand en in de wei, maar toch :+ )

Te hoog betekend dat ze m niet meer springt ;-)
Wel een goed voorbeen techniek :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 16:14

haha dankjewel! :D
Haha in je profiel staat dat je op Winnie hebt gesprongen, dat is de pony van een vriendin van mij haar zus (Chanique) :+

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:11

HaHa Jaa chaniqueje ken ik wel ;-)
De wereld is toch maar klein!

Is alweer lang geleden hoor dat ik op Win heb gesprongen :+

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:50

Aahw, Dee-Dee is zo cute! :P Ik was op internet aan het zoek naar Dee-Dee, en toen kwam ik bij
dit forum ;) wow, die springt hoog! 8)7 Ben benieuwd hoe die rijd, was leuk gister!

Misschien de toekomtige verzorgster van Dee-Dee O:)

_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:22

Wacht even. Andrea. Ben jij dat? Lowl ;) Dee-Dee is echt een schatje zeg! <3