Ja wat nu, tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NaomiJouke

Ja wat nu, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:12

Hoi bokkers,

Jullie zullen wel denken bluug weer een penny die een eigen paard wil.
Maar het is zo mijn ouders zitten met 2pntn en die moet ik als eerst oplossen mijn vraag is
willen jullie jullie ervaringen delen en tips geven.

1. Je hebt geen vrije tijd wat als je op vakantie wil/1dag wegwil

2. Wat jij krijgt kwa geld moet je broertje ook krijgen.

Alvast bedankt

xxx naomi
Laatst bijgewerkt door NaomiJouke op 01-07-13 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:16

Voor punt 1: er zijn denk ik genoeg penny's die jou paard Willem verzorgen als je weg bent ( dat moeten ze wel goed doen..)
Voor punt 2: ?????'

nienke555

Re: Ja wat nu, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:17

Sorry ik bedoel willen (mobiel :) ) niet Willem

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:20

Dankje ja ik zit ook op mobiel soms erg lastig

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:35

1: Heb je een vriendin die zelf ook paardrijd? Waarschijnlijk wilt die wel een tijdje voor jouw paard zorgen.
2: Misschien kan je wat extra klusjes voor je ouders doen, om zelf geld te 'verdienen', zodat jouw broertje even veel krijgt, maar jij krijgt nog meer geld omdat je nog een paar klusjes doet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:37

NaomiJouke schreef:
Hoi bokkers,

Jullie zullen wel denken bluug weer een penny die een eigen paard wil.
Maar het is zo mijn ouders zitten met 2pntn en die moet ik als eerst oplossen mijn vraag is
willen jullie jullie ervaringen delen en tips geven.

1. Je hebt geen vrije tijd wat als je op vakantie wil/1dag wegwil
2. Wat jij krijgt kwa geld moet je broertje ook krijgen.

Alvast bedankt

1: Je kunt hem op een volpension stal zetten. Daar worden ze gevoerd, gemest en binnen en buiten gezet (als je n goede uitzoekt) dus kun je bent 1 dag of een paar dagen weg.
2: Dan moet je dus gaan werken. Zelf het geld verdienen met klusjes, een krantenwijk etc.

xxx naomi

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:39

Ik heb een krantenwijk
en verdien daarmee 25 euro per maand
Ik heb me ingeschreven om in de paarden te werken'

Op de stal waar ie zou komen te staan
doen ze alles wat jij zegt @vjestagirl min het mesten maar voor meer geld doen ze dat ook (;

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:27

RT-D >> YRT

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:01

Elles schreef:
RT-D >> YRT

dankje voor het verplaatsen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:04

Alles zelf betalen :j dat is het eerlijkste.
Een pony kost gerust 150 euro per maand aan stalling (en als je pech hebt en in de dure regio zit rustig 100 euro erbij op). Komen extra kosten bij en les; dus al met al moeten je ouders je broertje fiks compenseren :=

En ja, als je op vakantie wil moet je wel wat regelen :) Je bent zelf afhankelijk van je ouders, dus je kan je vakantie niet zelf plannen.

littled28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:56

voor 1:Ik geraak ook niet altijd bij mijn pony omdat het redelijk ver is als het maar voor 1 dag is krijgt hij gewoon een rustdag op de wei.maar als het voor meerdere dagen is verzorgt iemand mijn pony voor mij:bv mijn ouders houden van reizen ik niet zo maar moet wel mee dan zorgt er iemand(betrouwbaar)voor mij pony

voor 2:Ik heb 3 zussen en dat probleem zag ik in het begin ook maar mijn zussen klagen er eigenlijk niet over wat ik krijg en zij niet.Wel krijgen ze eens een cadeautje meer wat ik dan prima vind.ik betaal natuurlijk ook een groot deel zelf en voor mijn spullen spaar ik,vraag ik voor gelegenheden bv:nieuwjaar,verjaardag,...

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 20:22

littled28 schreef:
voor 1:Ik geraak ook niet altijd bij mijn pony omdat het redelijk ver is als het maar voor 1 dag is krijgt hij gewoon een rustdag op de wei.maar als het voor meerdere dagen is verzorgt iemand mijn pony voor mij:bv mijn ouders houden van reizen ik niet zo maar moet wel mee dan zorgt er iemand(betrouwbaar)voor mij pony

voor 2:Ik heb 3 zussen en dat probleem zag ik in het begin ook maar mijn zussen klagen er eigenlijk niet over wat ik krijg en zij niet.Wel krijgen ze eens een cadeautje meer wat ik dan prima vind.ik betaal natuurlijk ook een groot deel zelf en voor mijn spullen spaar ik,vraag ik voor gelegenheden bv:nieuwjaar,verjaardag,...

dankje hier heb im veel aan ik haat zelf ook op vakantie gaan deze zoner 10dagen weg in de auto jeaahh nott :(

littled28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:56

NaomiJouke schreef:
littled28 schreef:

dankje hier heb im veel aan ik haat zelf ook op vakantie gaan deze zoner 10dagen weg in de auto jeaahh nott :(

jha ik ben veel liever bij mijn pony dan op vakantie mr jha ben afzonderlijk vn mijn ouders :)

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:03

Ik zou gewoon lekker wachten totdat je zelf de verantwoordelijkheid kan nemen om voor zo'n beestje te zorgen. Ik ben zelf 17 en ik heb ook nog geen eigen paard ondanks dat ik mijn eigen geld verdien. Je moet niet alleen denken aan geld, maar ook zeker aan tijd. Als je straks als je misschien verder gaat leren staat je pony daar maar te staan. Tot die tijd kun je natuurlijk wel een leuke bijrijdpony zoeken :D

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:36

NaomiJouke schreef:
littled28 schreef:

even offtopic:
ik ben blij dat ik op vakantie mag sommige mensen kunnen niet op vakantie
ik ben heel blij met mijn vakantie omdat ik dan weg ben van alle stress en drukte om me heen en dan zie ik andere landen en culturen.
(je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor ik wou het gewoon even zeggen ik ben niet boos op je :) )

en weer ontopic:
ik denk niet dat je alles kunnen composeren met wat jij wel hebt en jouw broertje niet ik neem aan dat je veel spullen enzo zelf betaald maar als jouw ouders eens een maandje de stalling moeten betalen denk maar gauw aan 150 euro dan denk ik niet dat jouw broertje ook ites van 150 euro krijgt.
ik snap wel dan dat hij wat duurdere spullen krijgt met kerst ofzo.
mijn broer krijgt ook eens een keer iets cadeau van mijn ouders en ik ook maar ik heb een vzpaard waarvoor we 38 euro p/m betalen mijn broer krijgt geen 38 euro p/m cadeau van mijn ouders hij krijgt bijv. meer zakgeld maar hij werkt ook en hij vindt het niet erg dat ik wat meer voor mijn vzpaard krijg (ik betaal peesjes en alles wel zelf maar voer of medicijnen niet).
mijn broer snapt dat een paard veel tijd en geld kost en hij gunt me veel daarvoor ( ja ik heb een erg begripvolle broer :D ) maar ik gun hem ook van alles.
dus ik denk dat jouw broertje het wel snap :D als jij iets meer krijgt want een paard is niet goedkoop en zodra hij dat door heeft komt het allemaal wel weer goed.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 18:30

even offtopic:
ik ben blij dat ik op vakantie mag sommige mensen kunnen niet op vakantie
ik ben heel blij met mijn vakantie omdat ik dan weg ben van alle stress en drukte om me heen en dan zie ik andere landen en culturen.
(je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor ik wou het gewoon even zeggen ik ben niet boos op je :) )

en weer ontopic:
ik denk niet dat je alles kunnen composeren met wat jij wel hebt en jouw broertje niet ik neem aan dat je veel spullen enzo zelf betaald maar als jouw ouders eens een maandje de stalling moeten betalen denk maar gauw aan 150 euro dan denk ik niet dat jouw broertje ook ites van 150 euro krijgt.
ik snap wel dan dat hij wat duurdere spullen krijgt met kerst ofzo.
mijn broer krijgt ook eens een keer iets cadeau van mijn ouders en ik ook maar ik heb een vzpaard waarvoor we 38 euro p/m betalen mijn broer krijgt geen 38 euro p/m cadeau van mijn ouders hij krijgt bijv. meer zakgeld maar hij werkt ook en hij vindt het niet erg dat ik wat meer voor mijn vzpaard krijg (ik betaal peesjes en alles wel zelf maar voer of medicijnen niet).
mijn broer snapt dat een paard veel tijd en geld kost en hij gunt me veel daarvoor ( ja ik heb een erg begripvolle broer :D ) maar ik gun hem ook van alles.
dus ik denk dat jouw broertje het wel snap :D als jij iets meer krijgt want een paard is niet goedkoop en zodra hij dat door heeft komt het allemaal wel weer goed.[/quote]
naja mijn broertje heeft besloten dat ie 2 biggen wil hebben dus het gaat nu zo in huis:
ik: maammmm ik wil een paard
broertje: maammm ik wil biggen hebben

Maar ik ben vandaag terug van vakantie ga hun morgen dit forum laten lezen :)

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:57

Heb niet alles gelezen. Maar ik had hetzelfde als jou, en nu wel een eigen pony.

1. Zet hem op volpension, of vraag een stalgenoot of hij even die week/2 week dat je op vakantie gaat je paardje wil doen. Meestal willen ze het wel doen.
2. Meer klusjes doen. Moet ik ook.