Poetsen, Opzadelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angel2002

Poetsen, Opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:24

Wil je het verplaatsen als het niet goed staat a.u.b.

Ik heb een best wel een groot probleem...
Ik denk namelijk als ik de stal in ga en wil gaan poetsen dat de paarden me willen bijten echt zo raar... en heb best moeite met hoofdstel om doen want de paarden willen dan altijd met hun hoofd om hoog en dan krijg ik het bit sowieso er niet in... Wat kan ik aan deze problemen doen?
Ik rij in de f4 op de manege en rij elke week op een ander

Elles

Re: Poetsen, Opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:27

RT -P >> YRT

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:28

Voel je sterk, toon dat je de baas bent, maak je groot :)

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:37

sari_leroy schreef:
Voel je sterk, toon dat je de baas bent, maak je groot :)

Oke bedankt.. maar ik vind dat alsnog best lastig

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:38

Hulp vragen aan je rijinstructie... deze zijn er ook om je dit soort dingen te leren!

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:38

GamblersCup schreef:
Hulp vragen aan je rijinstructie... deze zijn er ook om je dit soort dingen te leren!

Het enige wat mijn rijinstructie doet is les geven meer niet

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:39

Probeer sowieso respect te hebben voor hun ruimte. Paarden vinden het niet leuk als je op hun hoofd afduikt. Dan kan je het hoofd beter van opzij benaderen (dus vanaf de schouder naar voren lopen).

Maar bij manege paarden blijft het lastig omdat iedereen er de hele dag aan zit te frutten en dat zijn ze op een gegeven moment zat. Dan kan jij het nog zo fantastisch doen, maar ik vrees dat je dan nog steeds een knauw zal krijgen als het paard er geen zin in heeft.

Paarden mogen natuurlijk niet bijten, maar op een manege is het lastig om dat aan te pakken.

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:42

eilleen333 schreef:
Probeer sowieso respect te hebben voor hun ruimte. Paarden vinden het niet leuk als je op hun hoofd afduikt. Dan kan je het hoofd beter van opzij benaderen (dus vanaf de schouder naar voren lopen).

Maar bij manege paarden blijft het lastig omdat iedereen er de hele dag aan zit te frutten en dat zijn ze op een gegeven moment zat. Dan kan jij het nog zo fantastisch doen, maar ik vrees dat je dan nog steeds een knauw zal krijgen als het paard er geen zin in heeft.

Paarden mogen natuurlijk niet bijten, maar op een manege is het lastig om dat aan te pakken.

is het dan een goed idee om de paarden gewoon even vast te zetten ?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:44

Dan kan je in elk geval voorkomen dat je gebeten wordt. Echter vind ik dat paarden die bijten niet door de manegeklanten zelf gepoetst en gezadeld moeten worden.
Ze bijten immers niet voor niets, en ze willen er wat mee zeggen. Veel mensen geven ze dan een knal wat het probleem alleen maar groter maakt.

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:52

eilleen333 schreef:
Dan kan je in elk geval voorkomen dat je gebeten wordt. Echter vind ik dat paarden die bijten niet door de manegeklanten zelf gepoetst en gezadeld moeten worden.
Ze bijten immers niet voor niets, en ze willen er wat mee zeggen. Veel mensen geven ze dan een knal wat het probleem alleen maar groter maakt.

Oke bedankt!